استانها

توسعه آموزش‌های هنری مهمترین سیاست‌ وزارت ارشاد است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره سی و پنج گفت: ورود بخش خصوصی به جشنواره‌های هنری ارزشمند است و باید از آنها حمایت کرد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه آموزش بسیار مهم و زیرساختی است و توسعه آموزش های هنری از مهمترین سیاست‌های وزارت ارشاد است گفت: متأسفانه آموزشگاه های هنری در قزوین بسیار کم است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان و پیشکسوتان برای توسعه آموزش‌ها حمایت کرده و مجوزهای لازم را صادر می کند.

او خاطرنشان کرد: تاکنون هنرستان هنرهای زیبا در قزوین نبود و سال گذشته برای اولین بار هنرستان هنرهای زیبا دخترانه در قزوین افتتاح شد که در ترم مهر ماه سال جاری رشته ها افزایش پیدا می‌کند و هنرستان هنر های زیبای پسرانه نیز فعالیت خود را آغاز می کند.

اسماعیلی با بیان اینکه چشم‌انداز ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، راه‌اندازی دانشگاه هنر در قزوین است و در این خصوص رایزنی‌هایی با دانشگاه علمی کاربردی شده است، ادامه داد: با دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) نیز رایزنی‌هایی شده تا رشته ارتباط تصویری با گرایش خوشنویسی ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تاکنون حوزه فرهنگ و هنر ۹هزار میلیارد تومان در دوران کرونا در کشور آسیب دیده که سهم استان قزوین ۱۷۰میلیارد تومان است و بخشی از این خسارت توسط تسهیلات پوشش داده شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه فرهنگ در کشور و استان قزوین در اولویت مسئولان و متولیان استان نیست گفت: کل اعتبار فرهنگ و هنر و ورزش ۱۱درصد بودجه کشور است و سهم وزارت ارشاد کمتر از ۳درصد آن است که با این بودجه اندک نمی‌توان کاری در حوزه فرهنگ و هنر کرد.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا