استانها

تحقق سیاست‌های شهر ملی نمد نیازمند انسجام دستگاه‌های متولی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،بهادر عبدالغنی در جلسه با معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهارداشت: با توجه به اینکه شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد معرفی شده است و اقدامات ارزشمندی در این راستا انجام شده اما انسجام ایده‌آل بین مجموعه‌های فرهنگی وجود ندارد.

وی افزود: پرهیز از اقدامات جزیره‌ای جهت معرفی شهر ملی نمد بسیار ضروری است چراکه حضور دستگاه‌های متولی امر در کنار یکدیگر برای انجام امور مربوطه می‌تواند در راستای تبدیل شهرکرد به شهر جهانی نمد موثر باشد.

عبدالغنی ادامه داد: باید بین سازمان‌های متولی تقسیم کار شود تا در کوتاه‌ترین زمان بهترین اقدامات صورت پذیرد و از مسئولیت‌گریزی جلوگیری به عمل آید.

شهردار شهرکرد با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی در شهر اصفهان بیان کرد: کلیپ اقدامات انجام شده در شهر ملی نمد باید توسط فرهنگ‌سرای رسانه‌ تهیه و در جشنواره ارائه می‌شود.

عبدالغنی با بیان اینکه کارهای خوبی در کوی نمدمالان توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری انجام شده است، خاطرنشان کرد: اقدامات را تنها نمی‌توان به کوی نمدمالان منحصر کرد به همین جهت اتصال کوی نمدمالان به میدان امامزادگان دوخاتون شهرکرد در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: نصب المان‌های مرد کلاه‌مال و مرد نمدمال هم دو نمادی است که در شهرکرد اجرا خواهد شد و ساخت و نصب مرد گیوه‌دوز و پالان‌دوز نیز در دستور کار قرار دارد.

مهرداد رئیسی معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه جلسه بیان کرد: با توجه به اینکه زمینه همکاری شهرداری و میراث فرهنگی ایجاد شده است تنها هدف ما شهر ملی نمد نیست و می‌توان در حوزه‌های دیگر ازجمله گردشگری و صنایع دستی هم ورود پیدا کرد و کارهای خوبی انجام دهیم.

وی افزود: ۱۰ الی۱۳ مردادماه جشنواره بین‌المللی صنایع دستی بین شهرهای ملی نمد به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌گردد که اقدامات ما نیز باید در این جشنواره معرفی و ارائه شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: می‌طلبد در راستای راه‌اندازی موزه نمد، شهرداری شهرکرد مکانی را پیش‌بینی نماید و در جهت برپایی نمایشگاه نمد اقدامات لازم صورت پذیرد.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا