استانها

تجلیل از برترین‌های رویداد مد و لباس در یزد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین رویداد مد و لباس استان گفت: همواره سعی شده به رویدادهای مد و لباس نگاهی نو، جدید و علمی انداخته شود، زیرا که این عرصه، فرهنگ‌ساز و هویت‌ساز و هم اقتصادساز است.

مجید جوادیان زاده با اشاره به فعالیت ۳۰ خانه مد و لباس در استان افزود: این نهاد همواره سعی کرده در قالب‌های مختلف اعم از تسهیلات، بیمه و غیره از هنرمندان حمایت‌های لازم را به عمل آورد، البته در این حوزه شکل‌گیری انجمن هنرمندان مد و لباس احساس می‌شود که به صورت تخصصی پیگیر مطالبات هنرمندان این حوزه باشد.

وی تصریح کرد: دارالعباده یزد همواره دارای برند و سبک و سیاق خاص خود است و اکنون نیز باید این شاخصه برای نسل امروز بازگو و مجدداً بکارگیری شود، زیرا یزدی‌ها همواره در سوگ و سور صاحب لباس و آیین خاص خود بوده‌اند و در طول دوران گذشته این سبک و سیاق حفظ شده و ادامه یافته است.

جوادیان زاده افزود: متأسفانه در برهه‌ای از زمان بخش‌هایی از این فرهنگ مورد هجمه قرار گرفته و لباس‌هایی خارج از عُرف و یا گرفته شده از دیگر فرهنگ‌ها وارد شد. اکنون باید متولیان امر برای شکوفایی این فرهنگ خوب پیشینیان بیش از پیش تلاش داشته باشند.

در این مراسم از مریم دقتیان، مهدیه زبرجدی، مریم معین‌پور به عنوان رتبه‌های اول تا سوم با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا