بین الملل

بورل: اظهارات ضدایرانی نخست‌وزیر اسلوونی موضع اروپا نیست

جوسپ بورل روز دوشنبه پس از پایان نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا این مطلب را در جمع خبرنگاران گفت و افزود که این مساله از آن جهت ابهام ایجاد کرده که اسلوونی ریاست دوره‌ای شورای اروپا را برعهده دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت؛ دیروز هم این مساله را برای محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران تشریح و خاطر نشان کرد که موضع یک نخست وزیر کشور اروپایی، حتی اگر ریاست شورای اروپا را برعهده داشته باشد بیانگر موضع اتحادیه اروپا نیست.

وی تصریح کرد که در حوزه سیاست خارجی، آقای شارل میشل رئیس شورای اروپا مقامی است که مواضع رسمی اتحادیه اروپا را مطرح می‌کند. بورل با بیان اینکه «موضع اتحادیه اروپا در قبال ایران متوازن است» عنوان کرد که هنگامی که ضروری بداند علیه ایران در بسیاری از حوزه‌های فشار سیاسی اعمال می‌کند، اما هر زمان هم ضروری بداند دنبال همکاری خواهد بود. او در این باره به مذاکرات احیای برجام اشاره کرد و گفت؛ ایران و اتحادیه اروپا در تلاش‌ هستند تا این توافق را احیا کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: مطلب دیگری درباره اظهارات نخست وزیر اسوونی ندارم. او نماینده اتحادیه اروپا نیست. البته خودش هم هیچ وقت نگفت از طرف اتحادیه اروپا سخن می‌گوید.

۲۳۳۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا