بین الملل

افزایش فشارها برای استعفای فوری الکاظمی از سوی برخی نمایندگان عراق

به نقل از خبرگزاری سانا، یوسف الکالابی، نماینده اتحاد الفتح، از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق درخواست کرد به دلیل فاجعه آتش سوزی بیمارستان الحسین در ذی قار به صورت فوری از استعفای خود کناره گیری کند.

الکلابی امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «من صراحتا از نخست وزیر می‌پرسم که آیا شما قادر به دستیابی به هر یک از این سه محور انتخابات زودهنگام، مبارزه با همه گیری کرونا و فراهم کردن امنیت برای شهروندان بودید؟»

او در ادامه توضیح داد استان‌های مرکزی و جنوبی عراق هیچ امنیتی ندارند و حوادث روزمره، اختلافات قبیله‌ای و حملات تروریستی در حالی صورت می‌گیرد که دولت تنها نظاره گر آنهاست.»

الکلابی خطاب به الکاظمی گفت: «من صمیمانه شما را دعوت می‌کنم استعفای خود را ارائه دهید، زیرا امسال قادر به اداره کشور نبوده و نخواهید بود. استعفا باعث حفظ عزت و شرافت دولت خواهد بود.»

او در ادامه افزود: «با اشاره به اینکه آنچه از برخی از وزرای شما اتفاق افتاده تخلفات فاجعه باری بوده و عدم حضور آن‌ها در پارلمان برای پاسخگویی، افزایش پرونده‌های فساد، سطح پایین امنیت، عدم احترام به نیروهای امنیتی و ارتش، بازگشت جنبش‌های داعش و فعالیت هسته‌ای تروریست‌ها در کرکوک و تضعیف اعتبار دولت، شرم آور شده و شاهدی بر عدم موفقیت دولت است.»

او در پایان گفت: «من صمیمانه شما را دعوت می‌کنم که هرچه سریع‌تر استعفا دهید. امروز هیچ تقصیری جز کم کاری شما و دولتتان وجود ندارد.»

گفتنی است بامداد روز گذشته (سه شنبه) منابع عراقی اعلام کردند بیمارستان امام حسین (ع) واقع در شهر «ناصریه» استان ذی‌قار این کشور دچار آتش ‎سوزی بزرگی شد.

بنابر اعلام اداره بهداشت استان ذی قار عراق شمار کشته‌های آتش سوزی بیمارستان این استان واقع در جنوب عراق به ۸۳ تن رسید. همچنین در همان روز منابع عراقی اعلام کردند آتش‌سوزی بزرگی در چند طبقه از ساختمان وزارت بهداشت در بغداد رخ داد.

۲۳۲۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا