اقتصاد

اعلام نظر زنگنه درباره بازگشت ایران به بازار نفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز بعد از نوزدهمین نشست اوپک پلاس بیژن زنگنه، وزیر نفت، در جمع خبرنگاران گفت: ۲۰ روز پیش به دلیل مخالفت امارات جلسه هجدهم اوپک پلاس به تعویق افتاد و اکنون با تغییر مبنای تولید، به توافق رسیدیم و بر اساس این توافق ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه تولید نفت افزایش پیدا می‌کند و قابل ذکر است که این بحث با امارات، ربطی به بازگشت نفت ایران به بازار ندارد.

زنگنه با بیان اینگه در مجموع ظرف ۱۵ ماه آینده، ۵.۸ میلیون بشکه به تولید نفت اضافه می‌شود؛ گفت: اول سپتامبر جلسه بعدی اوپک پلاس برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در تمام این بحث ها بازگشت ایران پدیده مهمی است و اوپک پلاس نمی‌تواند این موضوع را نادیده بگیرد؛ میزان افزایش تولید صادرات نفت ایران با رفع تحریم‌ها بسیار زیاد است.

وزیر نفت با بیان اینکه با توجه به تصمیم اوپک پلاس، قاعدتا قیمت‌ها به سمت بالا نمی رود اما عدم توازنی اتفاق نخواهد افتاد؛ گفت: اوپک پلاس باید مقدار تولیدی را که کاهش داده بود، به بازار باز گرداند و با توجه به رشد اقتصاد جهانی این اتفاق خواهد افتاد. و اگرچه قیمت های بالای نفت در کوتاه مدت جذاب است اما با توجه به افزایش تولید نفت های گران قیمت، در زمان طولانی خبر خوبی نیست.

۲۲۳۲۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا