سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

3 روز پیش
واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

3 روز پیش
حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

3 روز پیش
عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

3 روز پیش
غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

3 روز پیش
واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

3 روز پیش
مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

3 روز پیش
واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

3 روز پیش
رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

3 روز پیش
ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

3 روز پیش

Home » وضعیت این روزهای بیلبوردهای فرهنگی شهرداری تهران، مثل قیمه‌ توی ماست‌ ریختن است

وضعیت این روزهای بیلبوردهای فرهنگی شهرداری تهران، مثل قیمه‌ توی ماست‌ ریختن است

زمان انتشار: 6 دسامبر 2025 ساعت 11:57

دسته بندی: جامعه

شناسه خبر: 2897590

زمان مطالعه: 5 دقیقه

وضعیت این روزهای بیلبوردهای فرهنگی شهرداری تهران، مثل قیمه‌ توی ماست‌ ریختن است

وضعیت این روزهای بیلبوردهای فرهنگی شهرداری تهران، مثل قیمه‌ توی ماست‌ ریختن است

به گزارش سیلاد روزنامه هم میهن نوشت: در ماه‌های گذشته هرچند وقت یک بار دکتر و مهندس‌های تازه از لپ‌لپ درآمده‌ای می‌دیدیم که روی مبل‌های استیل آنچنانی لم داده‌اند و کنار پرتره‌ای نورپردازی شده جملات قصار را به مخاطب نمایش می‌دهند و مردم شهر را به خرید کتاب‌هایشان ترغیب می‌کردند. از آن طرف عده‌ای هنرمند پیدا شده‌اند که قیمه‌ها را توی ماست‌ها ریخته‌اند.

در نمونه اخیر یکی از خواننده‌های مردمی به واسطه بیلبوردهای شهری توأمان هم کنسرتش را تبلیغ کرده و هم موتورسیکلتی را به بیلبورد اضافه کرده تا به این واسطه تبلیغ موتور را هم کرده باشد.

واقعیت این است که شاید اگر این دوستان برای رسیدن به هدفشان کمی هوشمندی چاشنی طراحی‌شان می‌کردند اینقدر به مخاطب فشار نمی‌آمد. نکته اساسی اما اینکه تبلیغ کنسرت یک خواننده از جنس تبلیغات فرهنگی است. شهرداری‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی اصولاً در برخورد با یک مسئله فرهنگی تسهیلات ویژه‌ای را پیش‌بینی می‌کنند.

چراکه تصور مسئولان شهری و فرهنگی این است که در کار فرهنگی اصولاً خبری از پول نیست و اگر فرهنگ رشد پیدا کند امنیت روانی جامعه بهبود پیدا می‌کند. کاری که این خواننده و طراحان و شرکت‌های تبلیغاتی با این بیلبورد کرده‌اند اما پشت پا زدن به فرهنگ است. اول اینکه باعث می‌شود نگاه بالادستی‌ها به تبلیغات فرهنگی عوض شود. دوم اینکه مخاطب آن بیلبورد دچار سردرگمی شود.

به عکس نگاه کنید آیا مطلقاً هیچ ارتباطی بین عناصر تبلیغی می‌بینید؟ چیزی که بیشتر در این عکس دیده می‌شود استفاده از یک اتفاق فرهنگی برای تبلیغ یک شرکت موتورسازی است. اصلاً حالا که قرار است هر چیزی در این عکس به تبلیغ دربیاید چرا همزمان خواننده محترم یک بستنی یا پفک را هم به تبلیغاتش اضافه نکرد؟

یک لحظه تصور کنید،  آقای… با همین شمایل روی زین موتور می‌نشست و هم زمان یک گاز هم به بستنی می‌زد و با آن یکی دستش هم پفک می‌خورد… قشنگ نبود؟

ظاهراً این روزها هر تبلیغی که به بیلبوردهای شهر راه پیدا می‌کند مجوزی از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران و وزارت ارشاد دریافت می‌کند.

این نوشته قصد ندارد که کار را برای تبلیغات فرهنگی و اهالی فرهنگ سخت کند و مانع و رادع بیخود سر راه‌شان بگذارد اما یکی بیاید بگوید وقتی کنسرت این خوانندگان در همان ساعت‌های اولیه «سولد اوت» می‌شود چه حاجت به تبلیغات هم‌زمان این‌چنینی؟ 

17302

برچسب ها
شهرداری تهران
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • هشدار نارنجی «سرما» برای این ۲۳ استان
    هشدار نارنجی «سرما» برای این ۲۳ استان 18 ساعت پیش
  • یک باور نادرست رایج در میان مبتلایان به دیابت
    یک باور نادرست رایج در میان مبتلایان به دیابت 19 ساعت پیش
  • افراد بالای ۵۰ سال این سه هشدار را جدی بگیرند
    افراد بالای ۵۰ سال این سه هشدار را جدی بگیرند 19 ساعت پیش
  • قتل هولناک برادر به خاطر ارث و میراث/ خودزنی قاتل در محاصره پلیس
    قتل هولناک برادر به خاطر ارث و میراث/ خودزنی قاتل در محاصره پلیس 19 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 9771
  • اقتصاد 8026
  • بازار مالی 1765
  • بین الملل 14490
  • تبلیغات 29
  • جامعه 9361
  • دانش 6795
  • عمومی 1926
  • فناوری اطلاعات 7311
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 1161
  • ورزش 21748

جدیدترین مقالات

  • پوریا محمدی و مرتضی صداقت؛ نمایندگان کراسفیت ایران در کویت چمپیونشیپ
    پوریا محمدی و مرتضی صداقت؛ نمایندگان کراسفیت ایران در کویت چمپیونشیپ 6 ساعت پیش
  • بازسازی آزادی؛ پروژه‌ای بزرگ با جیب کوچک!
    بازسازی آزادی؛ پروژه‌ای بزرگ با جیب کوچک! 6 ساعت پیش
  • حسرت بزرگ اسکوچیچ برابر پرسپولیس
    حسرت بزرگ اسکوچیچ برابر پرسپولیس 6 ساعت پیش
  • عکس| آبروریزی عجیب ستاره استقلال/ استوری که خیلی زود پاک شد
    عکس| آبروریزی عجیب ستاره استقلال/ استوری که خیلی زود پاک شد 6 ساعت پیش
  • سیدورف برای مدیران استقلال شرط گذاشت
    سیدورف برای مدیران استقلال شرط گذاشت 6 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار |  کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور