سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

هواپیمای نظامی روسیه با ۷ خدمه سقوط کرد

هواپیمای نظامی روسیه با ۷ خدمه سقوط کرد

20 ساعت پیش
بورل: رویکرد ترامپ اعلام جنگ سیاسی علیه اتحادیه اروپاست

بورل: رویکرد ترامپ اعلام جنگ سیاسی علیه اتحادیه اروپاست

20 ساعت پیش
معاریو: نابودی پدافند سوریه پیش از حمله به ایران ضروری بود

معاریو: نابودی پدافند سوریه پیش از حمله به ایران ضروری بود

20 ساعت پیش
ابراز نگرانی باکو نسبت به محتوای «دستورکار راهبردی اتحادیه اروپا ـ ارمنستان»

ابراز نگرانی باکو نسبت به محتوای «دستورکار راهبردی اتحادیه اروپا ـ ارمنستان»

20 ساعت پیش
کرملین: پوتین قصدی برای احیای اتحاد جماهیر شوروی و حمله به ناتو ندارد

کرملین: پوتین قصدی برای احیای اتحاد جماهیر شوروی و حمله به ناتو ندارد

20 ساعت پیش
واکنش زلنسکی به سخنان ترامپ درباره انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین

واکنش زلنسکی به سخنان ترامپ درباره انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین

20 ساعت پیش
حشد الشعبی : فتوای آیت‌الله سیستانی نقش تعین‌کننده در پیروزی عراق علیه داعش داشته است

حشد الشعبی : فتوای آیت‌الله سیستانی نقش تعین‌کننده در پیروزی عراق علیه داعش داشته است

20 ساعت پیش
نشست دوجانبه نمایندگان ویژه ایران و روسیه در امور دریای خزر برگزار شد

نشست دوجانبه نمایندگان ویژه ایران و روسیه در امور دریای خزر برگزار شد

20 ساعت پیش
ضرب‌الاجل ترامپ برای زلنسکی و واگذاری سرزمین‌های اوکراین

ضرب‌الاجل ترامپ برای زلنسکی و واگذاری سرزمین‌های اوکراین

20 ساعت پیش
دیدار دیپلمات‌های ارشد عربستان و چین با عراقچی

دیدار دیپلمات‌های ارشد عربستان و چین با عراقچی

20 ساعت پیش

Home » تحلیل صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی؛ راز کشف رفتار واقعی مشتریان

تحلیل صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی؛ راز کشف رفتار واقعی مشتریان

زمان انتشار: 9 دسامبر 2025 ساعت 11:11

دسته بندی: فناوری اطلاعات

شناسه خبر: 2899927

زمان مطالعه: 6 دقیقه

تحلیل صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی؛ راز کشف رفتار واقعی مشتریان

تحلیل صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی؛ راز کشف رفتار واقعی مشتریان

امروزه کسب‌وکارها می‌دانند که مکالمات مشتریان صرفاً جزئی از عملیات روزمره نیست، بلکه منبعی ارزشمند از اطلاعاتی درباره احساسات، مشکلات مطرح‌شده و نظرات کلی مشتریان است. با این حال، بسیاری از سازمان‌ها قادر نیستند این داده‌ها را به‌خوبی استخراج کنند؛ چرا که شنیدن دستی و بررسی ضبط‌های مکالمات کند، ناکارآمد و در حجم زیاد غیرممکن است.

راه‌حل این مشکل را «تحلیل گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی» از شرکت Zadarma ارائه می‌دهد. این فناوری با تبدیل صداهای ضبط‌شده به داده‌های ساختارمند و قابل جست‌وجو، حدس و گمان را از بین برده و دسترسی سازمان‌ها به صدای حقیقی مشتریان را فراهم می‌کند.

نحوه کار تحلیل گفتار به این شکل است که همه مکالمات بدون استثنا بررسی شده و از آنها اطلاعات ارزشمند استخراج می‌شود؛ برخلاف روش‌های سنتی که فقط نمونه‌ای از تماس‌ها را بررسی می‌کردند. این داده‌ها شامل موضوعات پرتکرار تماس‌ها، طول و روند مکالمه، بخش‌های غیرتعامل‌پذیر که ممکن است به کاهش رضایت مشتری اشاره داشته باشند، و همچنین احساس کلی و جریان احساسی حین مکالمه است. هوش مصنوعی می‌تواند الگوهای تکرارشونده را شناسایی کند و مشکلاتی مثل تأخیر در ارسال سفارش یا لغو اشتراک را پیش از تبدیل‌شدن به بحران، هشدار دهد.

 

تحلیل صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی؛ راز کشف رفتار واقعی مشتریان

مکالمات دوطرفه شامل احساسات مختلفی مانند ناامیدی، هیجان یا رضایت است که اغلب بدون فناوری هوشمند قابل تشخیص نیست. سیستم Zadarma می‌تواند این احساسات را با دقت شناسایی کرده و سازمان‌ها را در درک بهتر زمینه احساسی تعاملات یاری کند. این می‌تواند به بهبود پیام‌رسانی، آموزش کارمندان و شناسایی نقاط حساس کمک کند.

داشبوردهای لحظه‌ای این پلتفرم، امکان مشاهده سریع رفتار مشتریان، تحلیل احساسات، دلایل تماس‌های پشتیبانی، شکایات درباره محصولات و خدمات، و شاخص‌های عملکردی را فراهم کرده است که برای مدیران، فرصت برنامه‌ریزی تاکتیکی و بهبود کیفیت خدمات را ایجاد می‌کند.

ارزیابی خودکار تماس‌ها نیز جایگزین روش‌های سنتی و ذهنی شده است؛ هوش مصنوعی معیارهایی مانند رعایت سناریوی مکالمه، لحن و رفتار اپراتور، حل مسئله اصلی تماس و میزان انطباق با استانداردها را به‌طور عینی بررسی می‌کند. این ارزیابی‌ها می‌تواند در آموزش، پایش شاخص‌ها، تصمیم‌گیری درباره ارتقای کارکنان و بهبود فرآیندها به کار رود.

در نهایت، تحلیل صوتی هوش مصنوعی از حالت‌های جزئی و پراکنده به یک دیدگاه جامع و دائم درباره رفتار و نیاز مشتریان تبدیل می‌شود. این فناوری سوالاتی چون مهم‌ترین مشکلات مشتریان چیست، کدام کارکنان بهترین پاسخ‌ها را ارائه می‌دهند، و روند افزایش یا کاهش شکایات چگونه است را پاسخ می‌دهد و شرکت‌ها را برای تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تر و پیشگیرانه مجهز می‌کند.

استفاده از این فناوری، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا هر مکالمه را به منبعی از دانش استراتژیک تبدیل کنند، تجربه مشتری را بهبود دهند، آموزش‌ها را بهینه کنند، کارایی عملیاتی را افزایش دهند و نهایتاً فروش و وفاداری مشتریان را ارتقاء بخشند.

برچسب ها
هوش مصنوعی
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • اتهام سنگین به گوگل: استفاده بدون مجوز از محتوای ناشران برای هوش مصنوعی
    اتهام سنگین به گوگل: استفاده بدون مجوز از محتوای ناشران برای هوش مصنوعی 21 ساعت پیش
  • عربستان می‌خواهد به مرکز جهانی هوش مصنوعی تبدیل شود
    عربستان می‌خواهد به مرکز جهانی هوش مصنوعی تبدیل شود 21 ساعت پیش
  • سامسونگ با دو لولا، اپل با طراحی بدون چین؛ کدام برنده است؟
    سامسونگ با دو لولا، اپل با طراحی بدون چین؛ کدام برنده است؟ 21 ساعت پیش
  • امواج ترکیبی اسپین-صوت؛ گامی نو به سوی فناوری 6G انعطاف‌پذیر
    امواج ترکیبی اسپین-صوت؛ گامی نو به سوی فناوری 6G انعطاف‌پذیر 21 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 9493
  • اقتصاد 7813
  • بازار مالی 1731
  • بین الملل 14308
  • تبلیغات 29
  • جامعه 9088
  • دانش 6562
  • عمومی 1926
  • فناوری اطلاعات 7246
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 1133
  • ورزش 21393

جدیدترین مقالات

  • اعتراض تند رسانه‌های آمریکایی‌ به نام‌گذاری بازی ایران و مصر در جام جهانی برای همبستگی با همجنس‌بازها
    اعتراض تند رسانه‌های آمریکایی‌ به نام‌گذاری بازی ایران و مصر در جام جهانی برای همبستگی با همجنس‌بازها 8 ساعت پیش
  • چگونه بلیت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ را بخریم؟
    چگونه بلیت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ را بخریم؟ 8 ساعت پیش
  • صعود پسران والیبال ایران به نیمه نهایی قهرمان جهان/ شکست دختران از برزیل
    صعود پسران والیبال ایران به نیمه نهایی قهرمان جهان/ شکست دختران از برزیل 8 ساعت پیش
  • رومانو تکذیب کرد؛ محمد صلاح هنوز پیشنهادی از عربستان ندارد
    رومانو تکذیب کرد؛ محمد صلاح هنوز پیشنهادی از عربستان ندارد 8 ساعت پیش
  • عکس| ستاره محبوب سریال پایتخت در کنار علی دایی
    عکس| ستاره محبوب سریال پایتخت در کنار علی دایی 8 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار |  کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور