سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

ترامپ: زلنسکی قدرنشناس است

ترامپ: زلنسکی قدرنشناس است

3 ساعت پیش
واکنش سفارت ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت

واکنش سفارت ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت

3 ساعت پیش
جوزف عون در واکنش به حمله تل آویو به ضاحیه: جامعه جهانی وارد عمل شود!

جوزف عون در واکنش به حمله تل آویو به ضاحیه: جامعه جهانی وارد عمل شود!

3 ساعت پیش
حزب الله: شخصیت بارز جهادی هدف قرار گرفته است؛ هر احتمالی وارد است

حزب الله: شخصیت بارز جهادی هدف قرار گرفته است؛ هر احتمالی وارد است

3 ساعت پیش
رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان در مسقط

رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان در مسقط

3 ساعت پیش
ممدانی: ترامپ فاشیست و مستبد است

ممدانی: ترامپ فاشیست و مستبد است

3 ساعت پیش
آیا اسرائیل یک ایالت آمریکاست؟

آیا اسرائیل یک ایالت آمریکاست؟

3 ساعت پیش

ببینید | دیدگاه متفاوت عراقچی درباره تحریم‌ها: همه به مشکلات اقتصادی، سیاسی نگاه می‌کنند اما…

3 ساعت پیش
زلنسکی مجبور شد از ترامپ تشکر کند

زلنسکی مجبور شد از ترامپ تشکر کند

3 ساعت پیش
واکنش نخست وزیر لبنان به تجاوز صهیونیست‌ها به ضاحیه

واکنش نخست وزیر لبنان به تجاوز صهیونیست‌ها به ضاحیه

3 ساعت پیش

Home » چرا رونالدو سوار خودروهای خودش نمی‌شود؟

چرا رونالدو سوار خودروهای خودش نمی‌شود؟

زمان انتشار: 24 نوامبر 2025 ساعت 12:03

دسته بندی: دانش

شناسه خبر: 2888963

زمان مطالعه: 7 دقیقه

چرا رونالدو سوار خودروهای خودش نمی‌شود؟

چرا رونالدو سوار خودروهای خودش نمی‌شود؟

امیرمسعود عابدین: کریستیانو رونالدو تقریبا به هر چیز لوکسی که بخواهید دسترسی دارد؛ خانه‌هایی در چند کشور، یک هواپیمای شخصی و مهم‌تر از همه، گنجینه‌ای از خودروهای میلیون‌ دلاری که هر کلکسیونر جدی حاضر است برای به‌ دست‌ آوردن یکی از آن‌ها سال‌ها تلاش کند. اما برخلاف تصور عمومی، این ستاره فوتبال نه تنها شیفته رانندگی با این خودروها نیست، بلکه آن‌ها را عملا کنار گذاشته است!

این نگاه سرد و حسابگرانه به چیزی که بسیاری آن را «عشق» می‌دانند، در سال‌های اخیر بحث زیادی به دنبال داشته است؛ به‌خصوص وقتی که رونالدو در گفت‌وگویی با پیرس مورگان، از فلسفه عجیب خود در قبال این ناوگان گران‌قیمت پرده برداشت.

وقتی ابرخودرو تبدیل به قاب هنری می‌شود

چرا رونالدو سوار خودروهای خودش نمی‌شود؟

رونالدو در مصاحبه‌اش جمله‌ای گفت که بسیاری از هواداران خودرو هنوز با آن کنار نیامده‌اند: «سه هفته پیش یک ماشین خریدم. این خودرو برای کلکسیون است. مثل این است که یک قاب بخری؛ قرار نیست با آن رانندگی کنم.»

این نگاه، دنیای او را از دنیای یک علاقه‌مند واقعی جدا می‌کند. برای بسیاری، یک پورشه توربو S یا یک فراری GTO چیزی است که باید رانده و حس شود. اما برای رونالدو، خودروها بیشتر شبیه دارایی‌هایی هستند که باید سالم و بدون کیلومتر اضافه محفوظ بمانند. او حتی در جایی گفت که نمی‌داند دقیقا چند خودرو دارد؛ «حدود ۴۰ تا یا شاید بیشتر». وقتی به مادرید برگشته، حتی زحمت نکشیده که ببیند آن‌ها هنوز سر جایشان هستند یا نه.

به نظر می‌رسد که بخشی از بی‌تفاوتی او از همین‌جا می‌آید: وقتی ثروت از حدی بگذرد، حتی گران‌ترین چیزها هم می‌توانند به سادگی از اولویت ذهن کنار گذاشته شوند.

کاربرد عجیب خودروها برای رونالدو

اگر لیستی از خودروهای رونالدو تهیه کنیم، شبیه گنجینه‌ای از کمیاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین ماشین‌های عصر مدرن می‌شود، اما تقریبا هیچ‌کدامشان حرکت نمی‌کنند.

پورشه ۹۱۱ توربو S که بسیاری آن را کامل‌ترین خودروی اسپرت جهان می‌دانند، برای رانندگی ساخته شده، نه محبوس شدن در گاراژ. اما در مجموعه رونالدو، حکم سرمایه را دارد. رولزرویس کالینان برای زندگی روزمره طراحی شده؛ ولی نسخه سفید درخشان رونالدو، بیشتر در پس‌زمینه عکس‌های خانوادگی دیده می‌شود تا خیابان.

چرا رونالدو سوار خودروهای خودش نمی‌شود؟

بوگاتی شیرون، با ۱۴۷۹ اسب بخار و شتابی که قوانین فیزیک را زیر سؤال می‌برد، برای تجربه ساخته شده؛ اما در گاراژ CR۷، بیشتر شبیه یک شیء در موزه‌ است.

چرا رونالدو سوار خودروهای خودش نمی‌شود؟

برابوس G۶۵ با موتور V۱۲ و ۹۰۰ اسب بخار، ماشینی نیست که بتوان با آرامش از کنارش گذشت؛ اما ظاهرا رونالدو این کار را بدون تردید انجام می‌دهد.

مک‌لارن سنا که تنها ۷۵ دستگاه از آن در جهان موجود است، برای پیست و آدرنالین ساخته شده؛ اما در گاراژ رونالدو، بیشتر یک تابلوی هنری است.

چرا رونالدو سوار خودروهای خودش نمی‌شود؟

فراری ۵۹۹GTO، فراری ۱۲ سیلندر افسانه‌ای که قیمتش هر سال بالاتر می‌رود، در نظر رونالدو نه یک غرش V۱۲، بلکه یک دارایی قابل نقد شدن است.

چرا رونالدو سوار خودروهای خودش نمی‌شود؟

و البته فراری مونزا SP۱، یک موشک تک‌سرنشین ۱٫۶ میلیون دلاری که نیاز به کلاه ایمنی دارد؛ به‌ندرت حتی نور روز را می‌بیند.

در سمت دیگر طیف، شورلت کامارو ZL۱ دنده‌دستی قرار دارد؛ ماشینی که بسیاری از جوان‌های عاشق خودرو آرزو دارند یک بار هم آن را برانند. اما رونالدو شاید حتی یادش هم نیفتد که یکی از آن‌ها را دارد.  

کلکسیونر یا سرمایه‌گذار؟  

رونالدو در بخشی از مصاحبه‌اش گفت: «برای من، خودروها دیگر یک اشتیاق نیستند.» همین جمله به‌تنهایی می‌تواند کل داستان را توضیح دهد.

برای او، خودروها مانند NFT یا میم‌کوین هستند؛ دارایی‌هایی لوکس که ارزششان ممکن است بالا برود. اما برای هواداران واقعی خودرو، این نگاه چیزی بین غم و شوخی است؛ اینکه یکی از هیجان‌انگیزترین گاراژهای جهان تنها برای حفظ ارزش وجود داشته باشد، نه برای لذت.

شاید همین‌جا تضادی شکل می‌گیرد؛ رونالدو یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ است، اما وقتی پای خودرو می‌رسد، بیشتر شبیه یک سرمایه‌گذار بی‌احساس رفتار می‌کند تا عاشق سرعت.

منبع: hotcars

۵۸۳۲۲

برچسب ها
خودروسازان
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • نیسان پاترول ۲۰۲۶ به بازار ایران می‌آید / بازگشت گودزیلا به قلمرو شاسی‌بلندها
    نیسان پاترول ۲۰۲۶ به بازار ایران می‌آید / بازگشت گودزیلا به قلمرو شاسی‌بلندها 3 ساعت پیش
  • ایردراپ به اندروید می‌آید/ گوگل درهای جدیدی به اکوسیستم اپل باز کرد
    ایردراپ به اندروید می‌آید/ گوگل درهای جدیدی به اکوسیستم اپل باز کرد 3 ساعت پیش
  • دانشمندان سرانجام فهمیدند «تیا» از کجا آمده بود
    دانشمندان سرانجام فهمیدند «تیا» از کجا آمده بود 3 ساعت پیش
  • پادشاه میان‌رده‌ها از راه رسید
    پادشاه میان‌رده‌ها از راه رسید 3 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 8668
  • اقتصاد 7364
  • بازار مالی 1607
  • بین الملل 13728
  • تبلیغات 29
  • جامعه 8554
  • دانش 6193
  • عمومی 1926
  • فناوری اطلاعات 7101
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 1090
  • ورزش 20632

جدیدترین مقالات

  • بسیج اصناف خوزستان برنامه‌ریزی برای مدیریت بازار در شرایط بحرانی را کلید زد
    بسیج اصناف خوزستان برنامه‌ریزی برای مدیریت بازار در شرایط بحرانی را کلید زد 6 ساعت پیش
  • کارگاه طرح همنوا در مرکز فنی حرفه ای ازنا افتتاح شد
    کارگاه طرح همنوا در مرکز فنی حرفه ای ازنا افتتاح شد 6 ساعت پیش
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان :
بیش از ۹۲ صادرات گیاهی ایران از آستارا انجام می شود
    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان : بیش از ۹۲ صادرات گیاهی ایران از آستارا انجام می شود 6 ساعت پیش
  • اهدای ۵کیلومتر لوله آبرسانی به روستاهای آوج
    اهدای ۵کیلومتر لوله آبرسانی به روستاهای آوج 6 ساعت پیش
  • مشارکت گسترده در همایش نهج‌البلاغه فراجای سمنان؛ بیش از ۶۰۰ اثر در پنج رشته به دبیرخانه رسید
    مشارکت گسترده در همایش نهج‌البلاغه فراجای سمنان؛ بیش از ۶۰۰ اثر در پنج رشته به دبیرخانه رسید 6 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار |  کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور