سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری

سرتیتر خبرها

ادعای جدید اسرائیل علیه ایران / محموله سلاح‌های ارسالی ایران را به کرانه باختری توقیف کردیم

ادعای جدید اسرائیل علیه ایران / محموله سلاح‌های ارسالی ایران را به کرانه باختری توقیف کردیم

11 ساعت پیش
پالتیکو: نتانیاهو به دستور ترامپ و با حضور مقام قطری از دوحه عذرخواهی کرد

پالتیکو: نتانیاهو به دستور ترامپ و با حضور مقام قطری از دوحه عذرخواهی کرد

11 ساعت پیش
راز همکاری اروپا با کشورهای عربی در ادعای ارضی علیه ایران

راز همکاری اروپا با کشورهای عربی در ادعای ارضی علیه ایران

11 ساعت پیش
«روبیو» در نشست اروپایی-عربی درباره غزه شرکت می‌کند

«روبیو» در نشست اروپایی-عربی درباره غزه شرکت می‌کند

11 ساعت پیش
رئیس‌جمهور لبنان: بدون اجرای خواسته‌های ما از اسرائیل، طرح خلع سلاح با مشکل مواجه می‌شود

رئیس‌جمهور لبنان: بدون اجرای خواسته‌های ما از اسرائیل، طرح خلع سلاح با مشکل مواجه می‌شود

11 ساعت پیش
ترامپ خواستار بازداشت ۲ مقام دموکرات شد

ترامپ خواستار بازداشت ۲ مقام دموکرات شد

11 ساعت پیش
ایران یک زندانی فرانسوی را آزاد کرد

ایران یک زندانی فرانسوی را آزاد کرد

11 ساعت پیش
یک دیپلمات زن ایرانی عضو کمیته مشورتی شورای حقوق بشر شد

یک دیپلمات زن ایرانی عضو کمیته مشورتی شورای حقوق بشر شد

11 ساعت پیش
طرح ترامپ؛ پاداشی به اسرائیل برای نسل‌کشی در غزه

طرح ترامپ؛ پاداشی به اسرائیل برای نسل‌کشی در غزه

11 ساعت پیش
لاوروف: تلاش‌های غرب برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، منزجرکننده است

لاوروف: تلاش‌های غرب برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، منزجرکننده است

11 ساعت پیش

Home » خرید این خودروها اعتیاد دارد / برندهایی که مشتری وفادار دارند

خرید این خودروها اعتیاد دارد / برندهایی که مشتری وفادار دارند

زمان انتشار: 9 اکتبر 2025 ساعت 12:33

دسته بندی: دانش

شناسه خبر: 2853398

زمان مطالعه: 5 دقیقه

خرید این خودروها اعتیاد دارد / برندهایی که مشتری وفادار دارند

خرید این خودروها اعتیاد دارد / برندهایی که مشتری وفادار دارند

امیرمسعود عابدین: به دست آوردن یک مشتری تنها یک چالش برای خودروساز است. چالش و وظیفه بزرگ‌تر و مهم‌تر، حفظ آن مشتری است؛ اینکه باعث شود هنگام تصمیم به تعویض خودروی خود دوباره برگردد، چرا که برند را دوست دارد و به آن اعتماد دارد و ارزش و کیفیت مهندسی پشت آن را می‌پسندد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این یک مبارزه برای برخی شرکت‌هاست، در حالی که برخی دیگر آن را بسیار آسان جلوه می‌دهند.

موسسه JD Power، این هفته مطالعه سالانه وفاداری به برند خودرو خود را منتشر کرد و شرکت‌هایی را معرفی کرد که به نظر می‌رسد مشتریان خود را با طناب‌هایی به خود وصل کرده‌اند.

چه کسی باعث بازگشت مشتریان می‌شود؟

این مطالعه به بخش‌های مختلف خودرو تقسیم شده و برندگان، مجموعه‌ای متنوع شامل برندهای آمریکایی، آسیایی و اروپایی هستند. وجه مشترک همه آنها این است که درصد وفاداری آنها بسیار بالاتر از میانگین صنعت (۴۹ درصد) است.

پورشه ممکن است در چین با کاهش فروش مواجه باشد، زیرا خریداران در آنجا به طور فزاینده‌ای خودروهای خودروسازان داخلی را انتخاب می‌کنند؛ اما پایگاه مشتریان آمریکایی‌اش از پورشه حمایت می‌کند. JD Power می‌گوید که پورشه با نرخ وفاداری ۵۸٫۲ درصد، بالاترین امتیاز را در بخش خودروهای لوکس کسب کرده و با اختلاف از مرسدس (که ۴۹٫۷ درصد کسب کرده)، به راحتی پیشی گرفته است.

خرید این خودروها اعتیاد دارد / برندهایی که مشتری را پابند خود می‌کنند

لکسوس با نرخ ۵۷٫۴ درصد، بالاتر از بی‌ام‌و با ۵۴ درصد، جایزه شاسی‌بلند لوکس را به خانه برد. هیچ کدام نتوانستند به امتیاز وفاداری تویوتا در بخش خودروهای تولید انبوه برسند که با ۶۲ درصد، حتی از پورشه هم بالاتر است.

مطالعه وفاداری به برند خودرو JD Power
بخش برنده نفر دوم
خودروی لوکس پورشه (۵۸٫۲ ٪) مرسدس (۴۹٫۷ ٪)
خودروی تولید انبوه تویوتا (۶۲ ٪) هوندا (۵۵٫۵ ٪)
شاسی‌بلند لوکس لکسوس (۵۷٫۴ ٪) ب‌ام‌و (۵۴ ٪)
شاسی‌بلند تولید انبوه هوندا (۶۲ ٪) سوبارو (۶۰٫۶ ٪)
پیکاپ  فورد (۶۶٫۶ ٪) تویوتا (۶۱٫۲ ٪)

هوندا در بخش خودروی سواری ۵۵٫۵ درصد کسب کرد، اما در بخش شاسی‌بلندهای تولید انبوه با امتیاز ۶۲ درصدی خود، طلا را از آن خود کرد. سوبارو با امتیاز چشمگیر ۶۰٫۶ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.

وفاداری تثبیت شده فورد

با این حال، یک برند دارای نرخی از وفاداری است که همه را سورپرایز می‌کند. آن برند، فورد است که با نرخ وفاداری باورنکردنی ۶۶٫۶ درصد در رده پیکاپ‌ها صدرنشین شده و تویوتا را با ۶۱٫۲ درصد در جایگاه دوم قرار داد.

خرید این خودروها اعتیاد دارد / برندهایی که مشتری را پابند خود می‌کنند

JD Power اشاره می‌کند که وفاداری به برند زمانی که خریداران به بخش دیگری از خودروها روی می‌آورند، تمایل به کاهش دارد. در این زمینه، احتمالا یکی از دلایل موفقیت پیکاپ‌های فورد تحقق شعار «F-۱۵۰ برای تمام عمر» باشد.

منبع: carscoops

۵۸۳۲۲

برچسب ها
خودروسازان
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • جاسوسی از کاربران «سیری» گریبان اپل را گرفت!
    جاسوسی از کاربران «سیری» گریبان اپل را گرفت! 11 ساعت پیش
  • عکس | چهره متفاوت ال ۹۰ و ساندروی جدید
    عکس | چهره متفاوت ال ۹۰ و ساندروی جدید 11 ساعت پیش
  • عکس | چهره متفاوت ال ۹۰ و ساندروی جدید
    عکس | چهره متفاوت ال ۹۰ و ساندروی جدید 11 ساعت پیش
  • هوشمندترین گوشی ساده دنیا / عکس
    هوشمندترین گوشی ساده دنیا / عکس 11 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 6470
  • اقتصاد 6245
  • بازار مالی 1397
  • بین الملل 12343
  • تبلیغات 26
  • جامعه 7139
  • دانش 5072
  • عمومی 1925
  • فناوری اطلاعات 6672
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 966
  • ورزش 18318

جدیدترین مقالات

  • برای خرید فوتبالیست های بنجل، پولهای نجومی می دهند و وقت بازی آن بازیکن یا مریض است یا مصدوم/  اسبقیان از کدام نظارت حرف می‌زند؟
    برای خرید فوتبالیست های بنجل، پولهای نجومی می دهند و وقت بازی آن بازیکن یا مریض است یا مصدوم/ اسبقیان از کدام نظارت حرف می‌زند؟ 7 ساعت پیش
  • رقابت نتفلیکس، دیزنی و آمازون برای خرید حق پخش بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا
    رقابت نتفلیکس، دیزنی و آمازون برای خرید حق پخش بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا 7 ساعت پیش
  • علی دایی: به صلاح خودم و خانواده‌ام است که در فوتبال نباشم
    علی دایی: به صلاح خودم و خانواده‌ام است که در فوتبال نباشم 7 ساعت پیش
  • بازوبند کاپیتانی استقلال از رامین رضاییان پس گرفته می‌شود!
    بازوبند کاپیتانی استقلال از رامین رضاییان پس گرفته می‌شود! 7 ساعت پیش
  • دلال‌ها بلیت‌های بازی ایران را یک جا خریدند!
    دلال‌ها بلیت‌های بازی ایران را یک جا خریدند! 7 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار | تجهیزات آزمایشگاهی | کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور