سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری

سرتیتر خبرها

ادعای جدید اسرائیل علیه ایران / محموله سلاح‌های ارسالی ایران را به کرانه باختری توقیف کردیم

ادعای جدید اسرائیل علیه ایران / محموله سلاح‌های ارسالی ایران را به کرانه باختری توقیف کردیم

51 دقیقه پیش
پالتیکو: نتانیاهو به دستور ترامپ و با حضور مقام قطری از دوحه عذرخواهی کرد

پالتیکو: نتانیاهو به دستور ترامپ و با حضور مقام قطری از دوحه عذرخواهی کرد

52 دقیقه پیش
راز همکاری اروپا با کشورهای عربی در ادعای ارضی علیه ایران

راز همکاری اروپا با کشورهای عربی در ادعای ارضی علیه ایران

52 دقیقه پیش
«روبیو» در نشست اروپایی-عربی درباره غزه شرکت می‌کند

«روبیو» در نشست اروپایی-عربی درباره غزه شرکت می‌کند

53 دقیقه پیش
رئیس‌جمهور لبنان: بدون اجرای خواسته‌های ما از اسرائیل، طرح خلع سلاح با مشکل مواجه می‌شود

رئیس‌جمهور لبنان: بدون اجرای خواسته‌های ما از اسرائیل، طرح خلع سلاح با مشکل مواجه می‌شود

54 دقیقه پیش
ترامپ خواستار بازداشت ۲ مقام دموکرات شد

ترامپ خواستار بازداشت ۲ مقام دموکرات شد

55 دقیقه پیش
ایران یک زندانی فرانسوی را آزاد کرد

ایران یک زندانی فرانسوی را آزاد کرد

57 دقیقه پیش
یک دیپلمات زن ایرانی عضو کمیته مشورتی شورای حقوق بشر شد

یک دیپلمات زن ایرانی عضو کمیته مشورتی شورای حقوق بشر شد

1 ساعت پیش
طرح ترامپ؛ پاداشی به اسرائیل برای نسل‌کشی در غزه

طرح ترامپ؛ پاداشی به اسرائیل برای نسل‌کشی در غزه

1 ساعت پیش
لاوروف: تلاش‌های غرب برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، منزجرکننده است

لاوروف: تلاش‌های غرب برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، منزجرکننده است

1 ساعت پیش

Home » چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟

زمان انتشار: 27 سپتامبر 2025 ساعت 12:32

دسته بندی: دانش

شناسه خبر: 2844683

زمان مطالعه: 6 دقیقه

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟

امیرمسعود عابدین: مرسدس بنز یک بار با مدل X کلاس تلاش کرد تا وارد بازار وانت‌های لوکس شود، که اساساً یک نیسان ناوارا با نشان و طراحی مرسدس بود. فروش این خودرو کمتر از حد انتظار بود و حدود ۱۶,۷۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۸ در اروپا، استرالیا و آفریقای جنوبی فروخته شد. در سال ۲۰۱۹، این تعداد به تقریباً ۱۵,۳۰۰ دستگاه کاهش یافت. در ماه می ۲۰۲۰، مرسدس تصمیم به توقف تولید X کلاس گرفت و این پروژه تبدیل به درس عبرتی برای خودروسازان و رقبایی مانند بی‌ام‌و شد.

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟

برند کوئربر، معاون ارشد بخش مدیریت برند و محصول بی‌ام‌و، به BMWBlog گفت که این خودروساز هیچ علاقه‌ای به تولید وانت ندارد. کوئربر به این نشریه گفت: «وانت؟ نه. وانت بخشی نیست که ما به آن فکر کنیم». او تأکید کرد که این نوع بدنه با فلسفه برند بی‌ام‌و مطابقت ندارد.  

«نه» به وانت، «آری» به سدان

کوئربر خاطرنشان کرد که بی‌ام‌و اصولاً مدل‌هایی را ترجیح می‌دهد که مستقیماً با هویت اصلی آن هماهنگ باشند. او گفت در حالی که ترند خودروهای آفرود جالب است، اما یک وانت کامل فراتر از برند بی‌ام‌و است. مدل‌های خاصی که ذات بی‌ام‌و را به نمایش می‌گذارند، قابل قبول هستند، اما خودرویی با قسمت بار و انتظارات یک وانت، خیر. بی‌ام‌و ممکن است نسخه‌های آفرود از شاسی‌بلندهای موجود را بررسی کند، اما ایجاد خودرویی مانند X-Class در نقشه راه آن نیست.

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟

در عوض، بی‌ام‌و تمرکز خود را بر روی سدان‌ها دوچندان کرده است. در مصاحبه‌ای با GoAuto استرالیا، اولیور هایلمر که مسئول طراحی برای Neue Klasse، خودروهای کامپکت، مینی و بی‌ام‌و M است، سدان را هسته اصلی این برند توصیف کرد. او گفت در حالی که برخی فکر می‌کردند سدان‌ها ممکن است کم‌رنگ شوند، اما آنها پایدار مانده‌اند. بی‌ام‌و قصد دارد تعداد زیادی مدل جدید را در سه سال آینده عرضه کند؛ در حالی که اکثر آنها شاسی‌بلند خواهند بود، سدان الکتریکی جدید i۳ (بر پایه پلتفرم Neue Klasse)، نسخه‌هایی با موتور احتراق داخلی (ICE) از سری ۳ با طراحی Neue Klasse و همچنین سدان‌های M با عملکرد بالا نیز عرضه خواهند شد.  

علاقه بی‌ام‌و به سدان‌ها و استیشن‌واگن‌ها

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟

فلسفه طراحی هایلمر بر روی یک تغییر به سمت بیان ظریف‌تر و طراحی آرام‌تر تأکید دارد. عناصر کلیدی امضای بی‌ام‌و مانند جلوپنجره کلیوی و پیچ Hofmeister باقی خواهند ماند، اما نحوه برخورد با آنها (اندازه، مقیاس، نسبت) بسته به مدل تطبیق داده خواهد شد. مانند بی‌ام‌و iX۳ جدید، جلوپنجره‌های بزرگ و تهاجمی در بسیاری از مدل‌های آینده کوچک‌تر خواهند شد. انتظار می‌رود زبان طراحی Neue Klasse تا سال ۲۰۲۷ به ده‌ها مدل اعمال شود.

سدان‌ها تنها بخشی نیستند که بی‌ام‌و از آن حمایت می‌کند. مدل‌های تورینگ آن، پیشگام احیای استیشن‌واگن‌ها هستند. حتی ولوو، که به خاطر استیشن‌واگن‌هایش شناخته شده بود، اخیراً این بخش را رها کرده است. با این حال، بی‌ام‌و تقاضایی بیش از حد انتظار برای M۵ تورینگ را تجربه می‌کند، به حدی که ممکن است مونیخ به زودی تصمیم خود را مبنی بر عدم عرضه M۳ تورینگ تغییر دهد.

منبع: carbuzz

۵۸۳۲۲

برچسب ها
خودروسازان
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • جاسوسی از کاربران «سیری» گریبان اپل را گرفت!
    جاسوسی از کاربران «سیری» گریبان اپل را گرفت! 42 دقیقه پیش
  • عکس | چهره متفاوت ال ۹۰ و ساندروی جدید
    عکس | چهره متفاوت ال ۹۰ و ساندروی جدید 43 دقیقه پیش
  • عکس | چهره متفاوت ال ۹۰ و ساندروی جدید
    عکس | چهره متفاوت ال ۹۰ و ساندروی جدید 44 دقیقه پیش
  • هوشمندترین گوشی ساده دنیا / عکس
    هوشمندترین گوشی ساده دنیا / عکس 44 دقیقه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 6470
  • اقتصاد 6245
  • بازار مالی 1397
  • بین الملل 12343
  • تبلیغات 26
  • جامعه 7139
  • دانش 5072
  • عمومی 1925
  • فناوری اطلاعات 6672
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 966
  • ورزش 18295

جدیدترین مقالات

  • آیین تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان قزوین برگزار شد
    آیین تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان قزوین برگزار شد 4 ساعت پیش
  • غربت حافظ در شهر خود
    غربت حافظ در شهر خود 4 ساعت پیش
  • امنیت پایدار در قزوین نتیجه همکاری دستگاه قضا و پلیس است
    امنیت پایدار در قزوین نتیجه همکاری دستگاه قضا و پلیس است 4 ساعت پیش
  • استان‌های شمال غرب می‌توانند دروازه ورود به بازار منطقه باشند
    استان‌های شمال غرب می‌توانند دروازه ورود به بازار منطقه باشند 4 ساعت پیش
  • دانشگاه پیام نور کرمان دارای ١٤ هزار دانشجو است
    دانشگاه پیام نور کرمان دارای ١٤ هزار دانشجو است 4 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار | تجهیزات آزمایشگاهی | کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور