فناوری اطلاعات

متا تا ۹۰ درصد ارزیابی ریسک محصولات خود را به هوش مصنوعی می‌سپارد

متا تا ۹۰ درصد ارزیابی ریسک محصولات خود را به هوش مصنوعی می‌سپارد

بر اساس گزارشی از NPR، شرکت متا (مالک اینستاگرام و واتس‌اپ) قصد دارد تا حدود ۹۰ درصد از فرآیند ارزیابی ریسک محصولات جدید خود را از انسان به هوش مصنوعی منتقل کند.

به گزارش سیلاد و به نقل از انگجت، این ارزیابی‌ها شامل بررسی خطرات بالقوه محصولات از جمله محتوای خشونت‌آمیز، اطلاعات نادرست و مسائل مربوط به کاربران نوجوان می‌شود. این تغییر با هدف افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ها در تصمیم‌گیری‌ها انجام می‌شود.

پیش‌تر، ویژگی‌های جدید پلتفرم‌های متا پیش از انتشار، توسط کارشناسان انسانی بررسی می‌شدند تا از بروز اثرات منفی احتمالی جلوگیری شود. اما اکنون، تیم‌های توسعه محصول باید پرسش‌نامه‌ای در مورد ویژگی جدید تکمیل کرده و برای بررسی به سیستم هوش مصنوعی ارسال کنند. این سیستم تصمیمی فوری صادر می‌کند که حوزه‌های خطر را شناسایی کرده و اصلاحات مورد نیاز را مشخص می‌کند.

با این حال، برخی از کارکنان فعلی و سابق متا که با NPR گفت‌وگو کرده‌اند، هشدار داده‌اند که این تصمیم ممکن است منجر به نادیده گرفتن برخی خطرات مهم شود که یک تیم انسانی توانایی تشخیص آن‌ها را داشته است. یکی از مدیران سابق متا تأکید کرده است که کاهش نظارت انسانی، احتمال بروز پیامدهای منفی را افزایش می‌دهد.

 

متا تا ۹۰ درصد ارزیابی ریسک محصولات خود را به هوش مصنوعی می‌سپارد
متا در واکنش به این گزارش اعلام کرده که همچنان از «تخصص انسانی» برای بررسی موضوعات «جدید و پیچیده» استفاده خواهد کرد و تنها تصمیمات «کم‌ریسک» را به هوش مصنوعی خواهد سپرد.

این خبر تنها چند روز پس از انتشار گزارش فصلی جدید متا درباره سیاست‌های نظارتی‌اش منتشر شده است. پس از تغییرات در سیاست‌های تعدیل محتوا و راستی‌آزمایی، میزان حذف محتوا کاهش یافته، اما در عین حال موارد آزار و اذیت، و محتوای خشونت‌آمیز و گرافیکی افزایش یافته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا