عمومی

آشنایی با قابلیت‌های دزدگیر ماشین تصویری

در مصاحبه یک پلیس با سارق (شبکه استانی تهران) که در فضای مجازی به شدت وایرال شده بود، پلیس از سارق پرسید خب مالکان چه کار کنند که خودروی‌شان را به سرقت نبرید؟ پاسخ سارق بسیار شنیدنی بود:

” مردم کاری از دستشون برنمی‌آد. تنها راهی که دارند، اینه که کاری کنند تا کار ما سخت‌تر بشه. یکی از اون کارا اینه که دزدگیر تصویری نصب کنند. دزدگیر ماشین تصویری تو خونه‌ام ریموتش زمانی که من سیم دزدگیر رو قطع می‌کنم، صداش درمی‌آد و شما می‌فهمین و … . “

صحبت‌های این سارق حرفه‌ای نشان دهنده کارایی بالای دزدگیر تصویری در جلوگیری از سرقت است. دزدگیرهای تصویری با قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود این توانایی را دارند تا به بهترین شکل ممکن از سرمایه شما در برابر سرقت محافظت کنند. به در ادامه به طور کامل در خصوص قابلیت‌های دزدگیر ماشین تصویری صحبت می‌کنیم.

دزدگیر ماشین تصویری چیست؟

دزدگیر تصویری را می‌توان نسل جدید دزدگیرهای خودرو معرفی کرد. این دزدگیرها دارای ریموتی با صفحه نمایش هستند که تمامی اتفاقات پیرامون خودروی شما را گزارش می‌دهند. کیت دزدگیرهای تصویری دو طرفه است و علاوه بر دریافت سیگنال توانایی ارسال آن‌ها را نیز دارند. برای مثال زمانی‌که سیم دزدگیر توسط سارق قطع شود، دزدگیر به سرعت این هشدار را بر روی ریموت ارسال و مالک را از موضوع باخبر می‌کند. این در حالی است که کیت دزدگیرهای ساده یک طرفه است و فقط توانایی دریافت فرامین ریموت را دارد.

قابلیت‌های دزدگیر ماشین تصویری

مهم‌ترین قابلیت‌های دزدگیر ماشین تصویری عبارتند از:

ریموت کنترل با صفحه نمایش، اولین قابلیت‌های دزدگیر ماشین تصویری

اولین و شاید مهم‌ترین قابلیت دزدگیر ماشین تصویری، ریموت کنترل دارای LCD آن است. بر روی ریموت این نوع از دزدگیرها یک مانیتور کوچک وجود دارد که شما می‌توانید گزارش‌های مختلف را دریافت کنید. برای مثال اگر درب خودرویی باز شود، به سرعت ریموت هشدار باز شدن درب را به شما نشان می‌دهد.

ریموت کنترل زیباتر

برای بسیاری از افراد ریموت زیبا یک آپشن بسیار مهم تلقی می‌شود. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، حتما یک دزدگیر تصویری برای خود تهیه کنید. سازنده‌های دزدگیرهای تصویری در ساخت ریموت نهایت دقت و ظرافت را به خرج می‌دهند و ریموت‌هایی چشم نواز تولید می‌کنند.

برد بالا از دیگر قابلیت‌های دزدگیر ماشین تصویری

یکی از مواردی که دزدگیرهای تصویری را از دزدگیرهای معمولی متمایز می‌کند، برد بسیار بالای آن‌ها است. برد دزدگیرهای تصویری فوق‌العاده زیاد است و در بیشتر مدل‌ها طول برد به بیش از ۱.۵ کیلومتر می‌رسد. برد بالای دزدگیر به شما در مدیریت بهتر خودرو کمک بسیار زیادی می‌کند. برای مثال تصور کنید که خودروی خود را در خیابان پارک کرده‌اید و از آن دور شده‌اید. این فاصله به حدی زیاد شده که شما دیگر قادر به شنیدن صدای دزدگیر نخواهید بود. اگر برد دزدگیر شما زیاد باشد، هشدارهای مورد نیاز را بر روی ریموت ارسال و از بروز مشکلات جلوگیری می‌کند. البته این تنها یک مورد از مزیت برد بالای دزدگیر است.

ریموت‌های شارژی و بدون نیاز به تعویض باتری

اگرچه در بازار دزدگیرهای تصویری هم پیدا می‌شود که ریموت باتری‌‌خور داشته باشند. اما می‌توان گفت که بیش از ۹۰ درصد دزدگیرهای تصویری با ریموت کنترل‌های شارژی به بازار عرضه می‌شوند. ریموت با قابلیت شارژ شما را از شر دردسرهای تعویض باتری برای همیشه راحت خواهد کرد. برای بنده که از تعویض باتری ریموت همیشه متنفر بوده‌ام، این قابلیت دزدگیر ماشین تصویری فوق‌العاده است.

پشتییانی خروجی‌های مختلف

یک دزدگیر کارآمد باید از خروجی‌های مختلفی پشتیبانی کند. خوشبختانه دزدگیرهای تصویری در این یک مورد بدون رقیب هستند و از خروجی‌های بسیار زیادی پشتیبانی می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • پمپ صندوق پران

  • چشمی آلتراسونیک

  • قفل مرکزی

  • پاور ویندوز

  • شوک سنسور

  • سنسور لادری

لرزش و آلارم ریموت دزدگیر

لرزش و آلارم ریموت دزدگیر یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد دزدگیر تصویری است. در صورتی که به هر دلیلی سنسورهای دزدگیر شما فعال شوند، علاوه بر آژیر، ریموت نیز به صدا (ویبره) در خواهد آمد. این قابلیت دزدگیر تصویری بسیار کمک کننده است به ویژه زمان‌هایی که دزدگیر را در حالت بی‌صدا قرار داده‌اید.

امکان مشاهده دقیق هشدار از قابلیت‌های دزدگیر ماشین تصویری

دزدگیرهای ساده زمانی‌ که به صدا درمی‌آیند، مالک تنها زمانی متوجه دلیل آژیر می‌شود که خودروی خود را بازدید کند. اما دزدگیرهای تصویری این قابلیت را دارند که دلیل آژیر و اتفاقی که برای خودرو رخ داده است را به مالک نشان دهند. برای مثال اگر یک خودرو با ماشین شما برخورد کرده باشد، بر روی صفحه نمایش دزدگیر تصویری علامت یک چکش ظاهر می‌شود. اگر سارقی موفق به باز کردن درب صندوق عقب شود، شما این موضوع را خواهید دید.

آگاهی از نوع خطری که خودروی شما را تهدید می‌کند، می‌تواند به شما در مدیریت بهتر بحران کمک کند. برای مثال اگر سارق سیم دزدگیر را قطع و درب ماشین را باز کرده باشد. شما می‌دانید که موضوع سرقت است و با داد و بیداد و چوب به استقبال سارق خواهید رفت. اما اگر موضوع یک تصادف ساده باشد، می‌توانید خونسردی خود را حفظ و با آرامش به آن رسیدگی کنید.

سیستم ضد سرقت در دزدگیرهای تصویری

یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی دزدگیرهای تصویری، سیستم ضد سرقتی است که در آن‌ها وجود دارد. این سیستم به مالکان اجازه می‌دهد تا در یک فاصله مشخص خودروی خود را با ریموت خاموش کنند. تصور کنید که سارقی موفق به روشن کردن خودروی شما می‌شود و در حال فرار است. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید به سرعت خودروی خود را خاموش و از دزدیده شدن آن جلوگیری کنید.

بررسی مهم‌ترین نکات در هنگام خرید دزدگیر تصویری

در بالا با قابلیت‌های دزدگیر تصویری آشنا شدید. اما باید بدانید که همه دزدگیرهای تصویری این قابلیت‌ها را ندارند. تنها نمونه‌های باکیفیت تمامی ویژگی‌های بالا را دارند. پس در هنگام خرید دزدگیر ماشین باید به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. قبل از خرید نیازها و انتظارات خود را از دزدگیر تصویری مشخص کنید. برای مثال اگر زیبایی ریموت برای شما مهم است، باید به سراغ دزدگیرهایی بروید که ریموت زیبایی دارند.

  2. حداکثر برد دزدگیر را بررسی کنید. اگرچه بیشتر دزدگیرهای تصویری دارای برد بالایی هستند، اما برخی مدل‌ها نسبت به بقیه برد بیشتری دارند.

  3. بررسی کنید که آیا ریموت یدک دزدگیر هم از نوع تصویری است یا خیر. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده دزدگیر تصویری برای کاهش هزینه‌های ساخت و قیمت، ریموت دوم دزدگیر را ساده در نظر می‌گیرند. بهتر است به سراغ دزدگیرهای بروید که هر دو ریموت از نوع تصویری باشد.

  4. نصب دزدگیر باید ساده باشد تا بدون بروز مشکل بتوان آن را بر روی خودرو نصب کرد. ترجیحا به سراغ دزدگیرهایی بروید که با سوکت فابریک عرضه می‌شوند.

  5. دزدگیرها انرژی مورد نیاز خود را از باتری خودرو می‌گیرند. اگر باتری خودرو به اتمام برسد یا سارق آن را قطع کند، دزدگیر کارایی خود را از دست می‌دهد. برخی دزدگیرهای تصویری دارای باتری پشتیبان هستند تا در چنین مواقعی مانع خاموش شدن دزدگیر تصویری شوند.

  6. قیمت یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب دزدگیرهای تصویری است. اگر می‌خواهید یک دزدگیر خوب تهیه کنید، باید کمی مسائل اقتصادی را کنار بگذارید. البته برندهای ایرانی مانند استیلاک محصولات باکیفیت خود را با قیمت بسیار مناسب به بازار عرضه می‌کنند.

سخن پایانی

در بالا به طور کامل در خصوص قابلیت‌های دزدگیر تصویری خودرو صحبت کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، دزدگیرهای تصویری از نظر کارایی و امکانات در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و به راحتی می‌توانند از خودروی شما در برابر سرقت محافظت کنند. اگر به فکر محافظت از خودروی خود هستید، همین الان برای خرید دزدگیر تصویری اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا