استانها

رئیس مرکز بین‌المللی راه ابریشم سمنان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری سیلاد استان سمنان ، حسین موسوی، شهردار سمنان در حکمی با امضای علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزات میراث فرهنگی، به‌عنوان رئیس مرکز بین‌المللی راه ابریشم سمنان منصوب شد.

در حکم موسوی آمده است: نظر به معرفی شهر سمنان به‌عنوان یکی از شهرهای اتحادیه بین‌المللی گردشگری راه ابریشم و لزوم برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثر در راستای معرفی قابلیت‌های گردشگری و توانمندی‌های استان و نیز بهره‌مندی حداکثری از تجارب کشورهای عضو این اتحادیه به‌موجب این ابلاغ به‌عنوان «رئیس مرکز بین‌المللی راه ابریشم سمنان» تعیین می‌گردید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها به تهیه اساسنامه، ساختار، وظایف و برنامه‌های اجرایی اقدام و جهت تحقق آنها با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان ازجمله اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اقدام فرمایید.

در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید به اینکه ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان به‌خوبی معرفی نشده است، گفت: در استان سمنان ۳۰ کاروانسرا وجود دارد که ۶ کاروانسرا ثبت جهانی شده است و با جنگل ابر تعداد آثار ثبت جهانی این استان به ۷ اثر افزایش می‌یابد که می‌تواند عاملی برای جذب گردشگران خارجی و رونق گردشگری در این استان باشد.

کرم زاده افزود: در سفر سال گذشته سفیر چین به استان سمنان، ایشان از جاده سنگفرش جاده ابریشم و برخی از کاروانسراها بازدید کردند و در راستای جذب گردشگر و حفظ بناهای تاریخی، مرمت کاروانسراها را در دستور کار خود قراردادیم تا بتوانیم گردشگران خارجی به‌خصوص گردشگران کشورهای عضو جاده ابریشم را به استان سمنان جذب کنیم.

او گفت: جاده ابریشم هدیه گذشتگان به ما است و حالا سمنان به‌عنوان پایتخت راه ابریشم در کشور ایران و نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای عضو جاده ابریشم است که فرصتی تکرار نشدنی برای جهانی‌شدن استان سمنان و رشد و توسعه این استان را حوزه‌های متفاوت اقتصادی، فرهنگی، علمی و…است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: در شهریورماه سال جاری افتتاحیه اتحادیه بین‌المللی شهرهای عضو جاده ابریشم در چین برگزار شد و سمنان به‌عنوان نماینده ایران در آن شرکت داشت که توانست به‌خوبی ظرفیت‌های گردشگری شهر سمنان، استان سمنان و کشور ایران را در میان دیگر کشورهای عضو اتحادیه معرفی کند.

علی‌اصغر شالبافیان با اشاره به ثبت ۵۴ کاروانسرا در ۲۴ استان افزود: ثبت کاروانسراها در فهرست جهانی می‌تواند نسبت به سایر ثبت‌ها برای حوزه گردشگری از پتانسیل بالاتری برخوردار باشد چراکه پهنه گسترده‌ای را در برمی‌گیرد و توسعه استان‌ها را به همراه دارد و هر استان نیز باید جداگانه و از منظرهای مختلف به این ثبت بپردازد و منافع کافی را از آن به دست آورد.

او با اشاره به محدود شدن گردشگری داخلی و خارجی به برخی مسیرهای همیشگی و کلاسیک اشاره کرد و افزود: در نظر داریم تا بخشی از بودجه بازاریابی را به معرفی مقاصد جدید گردشگری در شهرهای مختلف ازجمله سمنان، همدان، زنجان، قزوین و بوشهر اختصاص دهیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی بابیان اینکه در سال آینده نشستی با اعضای اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم در سمنان برگزار خواهد شد، گفت: دبیرخانه اتحادیه شهرهای جاده ابریشم در سمنان باید معرفی ظرفیت‌های سمنان را با تولید محتوا به زبانهای مختلف و برگزاری نشست‌های مرتبط را برای توسعه گردشگری در دستور کار قرار دهد.

حسین موسوی شهردار سمنان نیز با اشاره به میراث کهن سمنان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و وجود کاروانسراها، جاده سنگ‌فرش و سکونتگاه‌هایی با بیش از ۶۳ هزار سال قدمت سمنان به‌عنوان پایتخت جاده ابریشم ایران انتخاب‌شده است، با عنایت به این موضوع امید است تا این شهر و استان را به مقصد گردشگری بین‌المللی تبدیل کنیم.

۴۶

مجله خبری سیلاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا