فناوری اطلاعات

تامین برق مراکز استخراج رمزارز از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر

محمد خدادادی – مجری تامین برق مراکز استخراج رمزارز با اعلام این خبر افزود: با ابلاغ این مقررات، مراکز استخراج رمزارز می توانند با عقد قرارداد دوجانبه با مالک نیروگاه تجدیدپذیر نسبت به تامین برق مورد نیاز خود اقدام کنند. قیمت برق در این حالت براساس توافق مالک نیروگاه و مالک مرکز استخراج رمزارز تعیین شده و وزارت نیرو دخالتی در قیمت گذاری نخواهد داشت.

به گزارش سیلاد از ایسنا، طبق اعلام توانیر، مجری تامین برق مراکز استخراج رمزارز گفت: براساس مقررات مذکور، ضرورتی ندارد که نیروگاه تجدیدپذیر و مرکز استخراج رمزارز در یک مکان قرار داده باشند زیرا شبکه برق نسبت به ارائه خدمات ترانزیت به مصرف کننده با اخذ هزینه مربوطه اقدام می کند.

به گفته مجری تامین برق مراکز استخراج رمزارز، همچنین با توجه به اینکه برق تولیدی تجدیدپذیر هموار و پیوسته نیست، شبکه سراسری، نسبت به تحویل برق بصورت هموار و پیوسته به مرکز استخراج رمزارز اقدام میکند، با این شرط که میزان انرژی تزریقی به شبکه توسط نیروگاه تجدیدپذیر در یک دوره مشخص برابر با میزان انرژی تحویلی به مرکز استخراج رمزارز باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: ابلاغ مقررات فوق گام مثبتی در جهت تامین برق مراکز مجاز استخراج رمزارز و مدیریت و ساماندهی مراکز قانونی استخراج رمزارز در کشور باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا