استانها

اعتبارات فرهنگی استان قزوین مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری سیلاد از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در نشست شورای فرهنگ  عمومی استان قزوین اظهارکرد: امروزه یکی از اصلی ترین دغدغه های نظام و مسوولان موضوع جنگ نرم و تغییر ساختار اجتماعی جامعه است و دشمنان به دنبال تهی کردن جامعه از ارزش های پایدار هستند.

وی افزود: غفلت در این حوزه خسارات جبران ناپدیری را برای کشور به وجود می آورد و نباید به دلیل اقدامات اقتصادی و توسعه ای در این بخش غفلت کرد.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه فرهنگ در هر جامعه ای بسیار مهم ارزیابی می شود ، گفت: در کشورهای مختلف به موضوع فرهنگ در کارکرد توسعه توجه ویژه ای می شود که نمونه بارز آن را می توان به کشور سنگاپور اشاره کرد.

جمالی پور اضافه کرد: در حوزه فرهنگ نباید جزیره ای عمل کرد و باید به شکل یک برنامه مدون و با یک سیاست گذاری درست اقدامات لازم را انجام داد.

وی اظهارکرد: امروز نهادهای متعددی در زمینه فرهنگ وجود دارد که گاهی اوقات همین تعدد در سطوح پایین مشکلاتی را ایجاد و خیلی از تصمیمات فرهنگی را با چالش های مختلفی رو به رو می کند.

این مسوول گفت: توسعه، بال های متعددی دارد و معمولا مسوولان براساس علایق موجود به یکی از این بال ها کشیده می شوند که در این حوزه اگر به تمامی این بخش ها متوازن نگاه نکنیم به طور قطع با مشکل رو به رو می شویم.

جمالی پور اضافه کرد: در موضوعات فرهنگی باید اقدامات مطالعاتی، پژوهشی و عارضه یابی به درستی انجام شود تا بدین وسیله به شکل بهتری اقدامات انجام گیرد.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا