مجتمع های خدماتی رفاهی بین شهری اثرگذار در ایمنی حمل و نقل عمومی هستند
به گزارش خبرآنلاین از مازندران، عباسعلی نجفی هدف از احداث مجتمع های خدماتی – رفاهی بین راهی، فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان ومسافران با ارائه خدمات متمرکز و مناسب، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده ها و تمرکز آنها در یک مکان ، توسعه زیر ساخت های تفریحی رفاهی و خدمات فنی وعمومی برای مسافرین و مردم مناطق محل اجرای طرح ، فراهم سازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن،ارائه اطلاعات جاده ای توریستی و زیارتی به صورت شبکه سراسری ،جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، تقویت جاذبه های توریستی و تفریحی در کشور، ایجاد بستری مناسب جهت اشتغال زایی و…..عنوان کرد. وی گفت: مازندران حدود ۱۰هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه دارد و وجود۴۲ مجتمع خدماتی رفاهی- بین راهی استان نقش موثری در افزایش ایمنی حمل و نقل برون شهری ایفا می کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار کرد: سالانه حدود ۴میلیون نفر مسافر،۲۴میلیون تن کالا بوسیله ناوگان جاده ای استان جابجا می شوند علاوه بر اینکه هزاران وسیله نقلیه شخصی نیز در شبکه راه های استان رفت و آمد می کنند و از خدمات مجتمع های رفاهی بین راهی بهره مند می شوند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران مراحل دریافت مجوز مجتمع های خدماتی –رفاهی بین راهی را، تکمیل فرم درخواست سرمایه گذار ،ارایه طرح توجیهی فنی و اقتصادی،توانمندی مالی ،بازدید اعضای کمیته مکانیابی از زمین،ارایه طرح جانمایی عناصر خدماتی در داخل مجتمع جهت صدور موافقت اصولی ذکر کرد.
وی از متقاضیان احداث مجتمع های خدماتی –رفاهی بین راهی تقاضا نمود قبل از هر گونه اقدام یا مراجعه به سایر ارگانها می بایست مستقیما به اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای ویا ادارات تابعه این اداره کل در شهرستانها مراجعه نمایند.
۴۸