اقتصاد

در برون سپاری سئو سایت به چه نکاتی دقت کنیم؟

شما می‌توانید سئو سایت خود را هم به شکل برون سپاری و هم درون سازمانی انجام دهید. اما هر کدام از این مسیرها، چه چالش‌هایی را برای شما به همراه خواهد داشت؟ سئو سایت چطور انجام می‌شود؟ برای انتخاب شرکت‌های برون سپار باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

سئو سایت چیست؟

هنگامی که کاربر در یک موتور جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ و… سوالی را مطرح می‌کند، با لیستی طولانی از جواب‌های آماده روبه‌رو می‌شود. در هرکدام از این لینک‌ها کاربر می‌تواند پاسخ سوال خود را پیدا کند. گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر، از خزنده‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات از محتواهای روی فضای اینترنت استفاده می‌کند. در این بین، موتورهای جستجو در تلاش هستند تا با ایجاد الگوریتم‌های مختلف، بهترین جواب‌ها را برای پاسخ کاربران پیدا کنند. سئو سایت کمک می‌کند تا محتوای سایت شما به راحتی در دسترس خزنده‌های موتور جستجو قرار بگیرد. در صورتی که محتوای با کیفیت و ارزشمندی برای کاربر تولید کرده باشید، سئو سایت به شما کمک می‌کند تا خود را بیشتر در معرض کاربران هدف قرار دهید. سئو سایت باید با در نظر گرفتن محتواها و ساختار سایت در کنار الگوریتم‌های موتور جستجو انجام شود. اهمیت ندادن به هر کدام از این موضوعات، رسیدن به نتیجه مطلوب را ناممکن می‌کند.

سئو سایت را چطور انجام بدهیم؟

برای انجام دادن سئو سایت گزینه‌های زیادی پیش رو دارید. می‌توانید آستین‌ها را بالا زده و خودتان یا افرادی از اعضای تیم شرکت، برای بهینه سازی سایت دست به کار شوید. راه دیگر آن است که این کار را به متخصصان سئو بسپارید و بهینه سازی سایت را به شکل برون سپاری انجام دهید، اما قبل از هر چیز باید وضعیت فعلی سایت‌تان را مشخص کنید.

دریافت مشاوره آنلاین سئو می‌تواند سریع‌ترین راه برای رسیدن به جواب این سوال باشد. در هر دو مسیری که شما را به بالاتر بردن کیفیت و کمیت ترافیک سایت می‌رساند، باید نهایت دقت را داشته باشید. در صورتی که دانش و تجربه کافی برای انجام تغییرات سئویی در سایت را ندارید، از انجام دادن آن پرهیز کنید. گذراندن دوره سئو، نه شما و نه هیچ کس دیگر را به سئو کار خوب تبدیل نمی‌کند. شما باید در کنار دانش و اطلاعات به روز، تجربه و سابقه کاری کافی را نیز در این زمینه داشته باشید. مزایا و معایب مختلفی را می‌توان برای درون کاری و برون سپاری سئو سایت در نظر گرفت.

مزایای برون سپاری سئو

۱. آزاد شدن ساعات کاری برای تمرکز روی بخش‌های دیگر: شما می‌توانید از زمان آزاد شده در برون سپاری سئو، برای گذاشتن تمرکز و انرژی روی بخش‌های دیگر استفاده کنید.

۲. استفاده از دانش و تجربیات متخصصان: در صورتی که تیمی متخصص را استخدام کرده باشید می‌توانید از دانش و تجربیات آن‌ها در کار خود استفاده کنید.

۳. کاهش زمان رسیدن به اهداف: متخصصان سئو، مهارت بیشتری نسبت به یک تازه کار و نوآموز سئو دارند. همین مسئله می‌تواند به کاهش زمان و انرژی برای رسیدن به اهداف کمک زیادی کند.

۴. عدم نیاز به آموزش: با برون سپاری سئو، عملاً دیگر نیازی به آموزش سئو به کارمندان خود نخواهید داشت.

۵. انعطاف و کنترل بیشتر: برون‌سپاری سئو می‌تواند دریچه‌ای جدید در تیم مدیریتی شما باشد. شما قدرت و کنترل متفاوتی نسبت به کارمندان شرکت در مقابل تیم برون‌سپاری خواهید داشت.

معایب برون سپاری سئو

۱. ایجاد وابستگی: برون‌سپاری سئو اگرچه می‌تواند کارهای شما را سریع‌تر و دقیق‌تر به نتیجه برساند اما شما برای سئو همیشه به یک شرکت خارجی نیازمند خواهید بود.

۲. محاسبه هزینه‌ها: محاسبه هزینه‌های آشکار و نهان برون سپاری، همیشه راحت نخواهد بود.

۳. شرایط سازمانی متفاوت: هر شرکت شرایط سازمانی مخصوص به خود را دارد. در برون سپاری سئو شما باید با قوانین و شرایط پیمانکار کنار بیایید.

در برون سپاری سئو سایت به چه نکاتی دقت کنیم؟

اگر تصمیم به برون سپاری بهینه سازی سایت گرفته‌اید، می‌توانید با رعایت و در نظر داشتن نکات زیر، شانس خود را برای رسیدن به نتیجه موثر بالاتر ببرید.

· نمونه کار: نمونه کارهای موفق سئو، کلمات کلیدی صفحه اول و رضایت مشتریان می‌تواند مهم‌ترین فاکتور در انتخاب شرکت پیمانکار باشد. بهتر است قبل از گرفتن هر تصمیمی، از آن‌ها بخواهید تا نمونه کارهای خود را برای شما ارسال کنند.

· قرارداد: داشتن قرارداد با چفت و بست محکم می‌تواند هم شما و هم شرکت پیمانکار را در انجام کارها مصمم‌تر کند. قرارداد سئو باید واضح، شفاف و بدون هرگونه اغراق در نظر گرفته شود.

· رزومه مستند: رزومه پیمانکار باید مستند و معتبر باشد. باید بتوانید مسیر کاری پیمانکار در طول سال‌های فعالیتش را به فرمتی ساده و روان دریافت کنید.

· استراتژی هدفمند: شرکتی که بتواند به شما برنامه و استراتژی مشخص و هدفمندی ارائه دهد، بهترین گزینه برای برون سپاری سئو و بهینه سازی سایت خواهد بود. بدون داشتن استراتژی و برنامه، تمامی فعالیت‌های شما بیهوده و بدون فایده خواهد بود.

· دید واقع‌بینانه: در صورتی که شرکت در ارائه برنامه و مشخص کردن اهداف، واقع‌بینانه عمل نمی‌کند، از بستن قرارداد خودداری کنید. سئو و بهینه سازی سایت، کاری زمان‌‍بر و مستمر است. به همین دلیل ندادن وعده و قول الکی را باید از طرف شرکت پیمانکار در نظر داشته باشید.

خدمات سئو سایت را به چه شرکتی بسپاریم؟

انتخاب شرکت برون سپاری برای انجام خدمات سئو سایت کاری سخت و دشوار است. آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، از جمله شرکت‌هایی است که تجربه زیادی در انجام خدمات سئو دارد. با داشتن تیمی از بهترین سئو کارها و دیجیتال مارکترهای حال حاضر، خیال شما از بابت دریافت نتیجه مثبت و موثر راحت خواهد بود. در اولین قدم شما می‌توانید با دریافت مشاوره آنلاین سئو، بررسی سریع، اجمالی و کوتاهی از جایگاه فعلی خود در در فضای دیجیتال داشته باشید. پس از آن منتوریکس به شما در رسیدن به اهداف و جایگاه بالقوه‌تان کمک می‌کند. برنامه و استراتژی منتوریکس، بر پایه رشد همه جانبه و مستمر استوار است. ما گام به گام در کنار شما هستیم تا سایت‌تان را با جدیدترین روش‌ها و متدهای بهینه سازی، به روز کنید.

۲۱۲۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا