استانها

جشنواره ملی جایزه ویژه آذریزدی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مجید جوادیان زاده با اشاره به ارزیابی کتاب‌های چاپ شده از سال ۹۴ تا ۹۸ اظهار کرد: این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی آثار برتر، حمایت و تشویق نویسندگان کودک و نوجوان وهمچنین توسعه و ترویج فرهنگ بازآفرینی و بازنویسی از متون کلاسیک ادب فارسی برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از بررسی نهایی ۱۲ کتاب به عنوان نامزد جشنواره از سوی هیات داوران انتخاب شد که متعاقبا زمان برگزاری اختتامیه و معرفی آثار برتر اطلاع رسانی می‌شود.

جوادیان زاده ادامه داد: مجموعه ماجراهای نارگل، ترنجون، خاله پیرزن، مجموعه یک قصه و دوقصه (یک گرگ و سه بزغاله/حسنی و ننه حسنی و دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی)، اپوش دیو، آرش کمان دار، خاله نگار و دختر گل‌ها، برف و آفتاب، موش و گربه و باقی دوستانا، پتش خوارگر، مجموعه ماجرای موش کوچولو ورستم کوی فردوسی نامزدهای جایزه ویژه آذر یزدی معرفی شده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: بابک صابری، سعیدحسام پور، اسدالله شکرانه، مریم محمدخانی و فروغ الزمان جمالی داوری جشنواره بازآفرینی متون کلاسیک ادب فارسی ویژه پیرنیک اندیش مهدی آذر یزدی را برعهده داشتند.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا