ساختار باتری خودرو
هر سلول با محلول الکترولیت که شامل ۷۰% آب و ۳۰% اسید سولفوریک است ، پر شده است . سلول ها هر کدام دارای یک در پوش هستند که از طریق آنها می توان سطح الکترولیت را مشاهده کرد که در باتری های آبی ، این امکان وجود دارد که از طریق همین درپوش ، آب به باتری اضافه کرد . ولی در باتری های سیلد اتمی این امکان وجود ندارد و همچنین نگهداری از باتری های سیلد اتمی راحت تر می باشد .
به عنوان مثال باتری پراید و باتری کیا سراتو نیز دارای تکنولوژی تولید سیلد اتمی می باشد . درپوش باتری های سیلد اتمی دارای یک روزنه دریچه کوچک بوده که اجازه می دهد گاز هیدروژن تولید شده به هنگام شارژ باتری خودرو از سلول خارج شود .
سلول ها با تسمه های سنگین کوتاه از صفحات قطب مثبت یک سلول به صفحات قطب منفی سلول مجاور متصل می شوند .
یک جفت پایانه سنگین با روکش سرب برای مقاومت در برابر خوردگی ، در قسمت بالایی باتری نصب شده است .
هر سلول از سلول های باتری خودرو معمولا حدود ۲ ولت و در مجموع هر باتری خودرو حدود ۱۲ ولت شارژ کامل تامین می کند .
برند باتری سوزوکی سپاهان باتری ، باتری هایی با همین ساختار توضیح داده شده را با بهترین کیفیت در اختیار مصرفد کنندگان ماشین قرار می دهد
باتری های اولیه خودرو از مواد لاستیگی سخت و جدا کننده صفحات از جنس چوب ساخته می شده است اما در باتری های تولیدی حال حاضر از مواد پلاستیکی عایق و وق های بافته شده برای جلوگیری از اتصال کوتاه ساخته می شود .
به هنگام استفاده از باتری توسط خودرو ، واکنشی صورت می گیرد ، به این شکل که در قطب منفی ( سرب ) ترمینال شیمیایی الکترون به مدار خارجی منتشر می کند و در قطب مثبت به عنوان ترمینال شیمیایی دیگر ، الکترون را از مدار خارجی جذب می کند .
این واکنش الکترون ها را از طریق سیم مدار خارجی که یک رسانای الکتریکی است ، هدایت می کند تا جریان الکتریکی یا همان برق ، تولید شود .
ساختار و عملکرد باتری ماشین نیز به همین شکل است .
همچنین باتری سمند و باتری ال ۹۰ نیز دارای تکنولوژی تولید سیلد اتمی است که دارای طول عمر مفید بین دو و نیم الی سه سال است .
۲۱۲۱