فناوری اطلاعات

آیا موفقیت ما را تنبل می‌کند؟

وقتی کسب و کار خود را آغاز می‌کنید، انگیزه زیادی دارید. همه چیز در ابتدا برای شما مهم است و هر سندی دوبار بررسی می‌شود و نهایت تلاش خود را می‌کنید تا مطمئن شوید همه‌چیز درست پیش می‌رود. با رسیدن به یک سطح خاص، پیشرفت کمی آسان‌تر می‌شود. با این وجود، بدون تلاش آگاهانه، موفقیت شما را تنبل خواهد کرد.

با رسیدن به این سطح ممکن است برای انجام کارهای خود انرژی کمتری صرف کنید. حتی ممکن است به این طرز فکر روی بیاورید که تلاش شما برای چه کسی مهم است؟ زیرا سرانجام محصولات و خدمات شما فروخته خواهند شد. اما در چنین شرایطی، به موارد زیر توجه کنید.

موفقیت، موفقیت ایجاد می‌کند

موفقیت تنبل

موفقیت می‌تواند باهوش‌ترین افراد و شرکت‌ها را تنبل کرده و آن‌ها را به قهقرا بکشاند. در واقع موفقیت می‌تواند تبدیل به دامی شود که بسیاری از افراد در آن سقوط کرده‌اند. آیا می‌دانستید ایده یک پلتفرم پخش فیلم مانند نتفلیکس برای اولین بار توسط یک کارآموز به روسای شرکت‌ «بلاکباستر ویدئو» که فیلم و بازی‌های ویدیویی را کرایه‌ می‌داد، ارائه شد و آن‌ها به درخواست او گوش نکردند؟

در سال ۲۰۰۰ شرکت نتفلیکس قصد داشت با مبلغ ۵۰ میلیون دلار خودش را به بلاکباستر بفروشد اما مدیر عامل این شرکت علاقه‌ای خاصی به این پیشنهاد نداشت زیرا به عقیده وی نتفلیکس یک کسب و کار کوچک بود و در آن زمان با انجام این معامله متحمل ضرر می‌شد. اکنون نتفلیکس یک شرکت با درآمد ۶.۴۴ میلیارد دلاری است و بلاک‌باستر در سال ۲۰۱۰ اعلام ورشکستگی کرد

«تویز آر آس» و «کداک» نام‌های بزرگ دیگری هستند که به موفقیت خود دست پیدا کرده و پس از آن تنبل شدند.

اجازه ندهید چنین اتفاقی برای شما رخ دهد

موفقیت تنبل

تصور کنید برند شما تا چه حدی پیشرفت خواهد کرد اگر همچنان مانند روزهای اولیه برای پیشرفت آن تلاش می‌کردید. اگر خود و کارمندان را به یک محیط استارتاپی عادت داده‌اید، بنابراین باید از هر فرصتی برای رشد استفاده کرده و روی تمام نقاط ضعف خود کار کنید، هر چند بسیار ناچیز باشد.

غول‌های فناوری مانند فیسبوک، گروهی از متخصصان امنیت رایانه را استخدام کرده‌اند تا ایرادات سیستم خود را پیدا و برطرف کنند. آن‌ها با انجام این کار قصد دارند نقص‌های پلتفرم خود را پیش از دیگران کشف کنند. تمام محصولات برند ورزشی SBD Apparel دوازده بار به صورت دقیق و مختلف بررسی می‌شود تا بدون هیچ مشکلی به دست مصرف‌کنندگان برسد.

در کتاب «نامه‌های بزوس: ۱۴ اصل برای رشد تجارت خود مانند آمازون» که شامل کپی نامه‌های «جف بزوس» به سهام‌داران خود می‌شود، آخرین اصل «هر روز مانند روز اول است» نام دارد. این یک توصیه مستحکم و ساده است که عنوان می‌کند با همان اشتیاق و میزان توجهی کار کنید که انگار کسب و کار خود را تازه شروع کرده‌اید.

استانداردهای سطح بالایی برای خود تعیین کنید و برای دستیابی به آن‌ها ادامه دهید. یادداشت‌برداری کنید‌، بازخوردها را بررسی کنید، با مشتریان خود صحبت کنید و چشم و گوش خود را به آینده معطوف کنید. زمین تغییر می‌کند و تکنولوژی پیشرفت می‌کند و منابع سودآور بدون تلاش‌های منسجم و هماهنگ در مسیر درست سودآور باقی نمی‌مانند. بنابراین اجازه ندهید موفقیت شما را تنبل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا