هوش مصنوعی OpenAI: از سفارش لوازم اداری تا تجزیه و تحلیل مالی

هوش مصنوعی OpenAI: از سفارش لوازم اداری تا تجزیه و تحلیل مالی
OpenAI اکنون دو میلیون کاربر تجاری پرداختکننده دارد که در پاییز گذشته یک میلیون نفر بودند.
این اعلامیه در حالی منتشر شده که رقابت پیرامون عوامل هوش مصنوعی افزایش یافته است.
فناوری عامل هنوز به طور گسترده پذیرفته نشده، اما نوید موج بعدی بهرهوری شرکتی را میدهد. کارشناسان معتقدند که عوامل هوش مصنوعی میتوانند کارهای سادهای مانند سفارش لوازم اداری را انجام دهند، اما هنوز برای کارهای پرمخاطره مانند تراکنشهای مالی، مورد اعتماد نیستند.
OpenAI امیدوار است که با بهبود هوش مصنوعی، به ویژه مدلهای استدلالی، این وضعیت تغییر کند. این استارتاپ معتقد است که سال ۲۰۲۵ “سال نمایندگان” خواهد بود، زمانی که این فناوری به طور گسترده پذیرفته میشود.
OpenAI در ماه ژانویه، عامل هوش مصنوعی به نام Operator را معرفی کرد که میتواند وظایفی مانند خرید خواربار و گزارش هزینهها را انجام دهد. در ماه فوریه نیز این شرکت “تحقیق عمیق” را معرفی کرد که میتواند کارهای پیچیدهتری را در اینترنت انجام دهد.
عوامل هوش مصنوعی OpenAI هنوز قابلیت سفارشیسازی کمی دارند، اما این شرکت انتظار دارد تمایل کسبوکارها به استفاده از آن افزایش یابد.
Stripe، غول فینتک، پلتفرم عاملسازی OpenAI را آزمایش کرده و یک عامل هوش مصنوعی ساخته که میتواند صفحهگستردههای ردیابی فروش را بخواند و فاکتورهایی برای مشتریان ایجاد کند.
Aaron Levie، مدیر اجرایی Box، گفت که این شرکت ساخت عوامل سفارشی با استفاده از پلتفرم OpenAI را برای مشتریان تجاری خود که به دادههای ذخیرهشده در Box متصل میشوند، آسانتر میکند.