هنر محمد حسین امینی یکتا؛ کانسپت اسمارت #۱ با کمترین تغییر ظاهری روانه خط تولید شد
اسمارت با انتقال مالکیت ۵۰ درصدی آن به برند چینی جیلی در حال بازنگری و عرضه محصولات جدید خود است و به زودی قرار است اولین کراس اور این برند با نام اسمارت #۱ با طراحی محمد حسین امینی یکتا طراح این برند روانه بازار شود. این کانسپت برای اولین بار در نمایشگاه خودروی مونیخ امسال به نمایش در آمد و جز کراساور های برقی جمع و جور است.
طول این کراس اور برابر با ۴۲۹۰ میلیمتر و پهنای آن برابر با ۱۹۱۰ میلیمتر و ارتفاع آن نیز برابر با ۱۶۹۸ میلیمتر است.
از نظر ابعاد میتوان آن را با کراس اور برقی مرسدس بنز EQA مقایسه کرد.
با توجه به پتنتهای نهایی ثبت شده در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا به نظر میرسد که به غیر از افزودن ورودهای هوای جدید و طراحی متفاوت کاپوت باقی بخش ها تغییری نکرده است و مشابه با مدل کانسپت است.
برند اسمارت به طور کامل تولید محصولات مجهز به قوای محرکه احتراقی را کنار گذاشته است و تنها به تولید محصولات برقی خواهد پرداخت.
مدیر طراحی برندهای مرسدس بنز یعنی گوردن واگنر اعتقاد دارد که زبان طراحی جدید برند اسمارت نشان از بلوغ در عین جوانی دارد.
از ویژگیهای بارز طراحی این محصول میتوان به اورهنگ های کوتاه (فاصله بین چرخ و ابتدای خودرو)، سقف پانورامیک، درب های بدون فریم و استفاده از پنل های مشکی رنگ در دور تا دور بدنه که نشان دهنده استحکام خودرو است اشاره کرد.
دربهای عقب به کمک پنل حساس به لمس باز میشود و خبری از دستگیره در نیست. فاصله بین دو محور نیز برابر با ۲۷۵۰ میلی متر است و به همین دلیل فضای داخل اتاق مناسب ۵ سرنشین است.
در طراحی امینی یکتا خبری از ستونهای B نیست و سقف شیشهای نیز یک فضای باز را به سرنشینان اهدا میکند.
در حال حاضر جزئیات فنی این محصول مشخص نیست اما انتظار میرود که بر اساس پلت فرم اختصاصی و سفارشی شرکت جیلی طراحی شود.
شارژ سریع، برد بالا و پشتیبانی از بروزرسانی نرم افزاری از مهم ترین ویژگی های این محصول علاوه بر زبان طراحی خاص آن است.