تویوتا لندکروزر بر روی دینامومتر؛ آیا موتور V6 دو توربو پاسخگوی نیاز مشتریان خواهد بود؟
نسل جدید تویوتا لندکروزر با کد LC300 در حالی رونمایی شده است که این شرکت موتور V8 تنفس طبیعی آن را حذف کرده و از یک موتور V6 مجهز به دو توربوشارژر استفاده کرده است. حال تولید کننده قطعات افتر مارکت Ekanoo یک دستگاه لندکروزر نسل جدید را بر روی دینامومتر قرار داده تا ببیند موتور جدید ۳.۵ لیتری V6 دو توربو دقیقا به چه میزان قدرت و گشتاور تولید میکند.
تویوتا در حدود ۱۵ سال نسل قبلی یعنی LC200 را بر روی خط تولید داشته و پیوسته این مدل را با موتور V8 تولید میکرد. با توجه به خروجی دینامومتر حداکثر نیروی تولیدی موتور جدید بر سر چرخ برابر با ۳۷۰ اسب بخار با بنزین معمولی است.
تویوتا رقم تولیدی ۴۰۷ اسب بخاری را برای این موتور اعلام کرده است. میدانیم که رقم اعلامی در واقع قدرت تولیدی بر سر میل لنگ است. با توجه به ۱۵ درصد اتلاف نیرو در مسیر انتقال قدرت به چرخ ها رقم نهایی بر سر چرخ برابر با ۳۶۸ اسب بخار خواهد شد.
این شرکت مجددا با استفاده از سوخت اکتان بالا، لندکروزر جدید را تست کرده که این بار قدرت بر سر چرخ رقم ۳۷۷ اسب بخار را نشان میدهد. میزان گشتاور نیز برابر با ۵۳۴ نیون متر با بنزین معمولی و ۵۴۹ نیوتن متر با سوخت اکتان بالا بوده است.
تویوتا میزان گشتاور تولیدی بر سر میل لنگ را برابر با ۶۵۰ نیوتن متر اعلام کرده است.
شرکت Ekanoo قصد دارد تا با تغییراتی قدرت موتور را تا ۵۰۰ اسب بخار افزایش دهد.
این لندکروزر از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به همراه ۲ دنده کمکی بهره میبرد. گرچه تویوتا این محصول را با موتور V6 تنفس طبیعی مجهز به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و مدل مجهز به موتور ۶ سیلندر دیزلی با حجم ۳.۳ لیتر نیز عرضه میکند.
لندکروزر جدید برای اولین بار با کیت اختصاصی GR Sport نیز عرضه میشود. گرچه این کیت تنها طراحی ظاهری متفاوتی دارد و در بخش فنی خبری از تغییر نیست.
نسل جدید لندکروزر در آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد و تنها مدل بر پایه لکسوس LX در آمریکای شمالی به فروش خواهد رسید.