سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

زلنسکی: بدون اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نمی‌توانیم زندگی کنیم

زلنسکی: بدون اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نمی‌توانیم زندگی کنیم

36 دقیقه پیش
رئیس شورای اروپا: آمریکا در امور داخلی ما دخالت نکند

رئیس شورای اروپا: آمریکا در امور داخلی ما دخالت نکند

37 دقیقه پیش
فارن‌افرز: غربی‌ها ممکن است به دنبال سازش با دشمنان آمریکا باشند

فارن‌افرز: غربی‌ها ممکن است به دنبال سازش با دشمنان آمریکا باشند

39 دقیقه پیش
زمان دیدار ترامپ و نتانیاهو مشخص شد

زمان دیدار ترامپ و نتانیاهو مشخص شد

39 دقیقه پیش
ارسال نتایج انتخابات عراق برای تایید در دادگاه عالی فدرال

ارسال نتایج انتخابات عراق برای تایید در دادگاه عالی فدرال

40 دقیقه پیش
ترامپ: زلنسکی آمادگی امضای پیشنهاد صلح را ندارد

ترامپ: زلنسکی آمادگی امضای پیشنهاد صلح را ندارد

41 دقیقه پیش
اوری گلدبرگ: نتانیاهو در انتخابات پیش رو مجددا انتخاب خواهد شد

اوری گلدبرگ: نتانیاهو در انتخابات پیش رو مجددا انتخاب خواهد شد

43 دقیقه پیش
افزایش چشمگیر سفر صهیونیست‌ها به دبی

افزایش چشمگیر سفر صهیونیست‌ها به دبی

44 دقیقه پیش
کرملین: فعلا مذاکره‌ای با آمریکا نداریم

کرملین: فعلا مذاکره‌ای با آمریکا نداریم

45 دقیقه پیش
اوربان: راه‌حل روسیه و اوکراین در میدان نبرد نیست

اوربان: راه‌حل روسیه و اوکراین در میدان نبرد نیست

46 دقیقه پیش

Home » تحلیل صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی؛ راز کشف رفتار واقعی مشتریان

تحلیل صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی؛ راز کشف رفتار واقعی مشتریان

زمان انتشار: 9 دسامبر 2025 ساعت 11:11

دسته بندی: فناوری اطلاعات

شناسه خبر: 2899927

زمان مطالعه: 6 دقیقه

تحلیل صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی؛ راز کشف رفتار واقعی مشتریان

تحلیل صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی؛ راز کشف رفتار واقعی مشتریان

امروزه کسب‌وکارها می‌دانند که مکالمات مشتریان صرفاً جزئی از عملیات روزمره نیست، بلکه منبعی ارزشمند از اطلاعاتی درباره احساسات، مشکلات مطرح‌شده و نظرات کلی مشتریان است. با این حال، بسیاری از سازمان‌ها قادر نیستند این داده‌ها را به‌خوبی استخراج کنند؛ چرا که شنیدن دستی و بررسی ضبط‌های مکالمات کند، ناکارآمد و در حجم زیاد غیرممکن است.

راه‌حل این مشکل را «تحلیل گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی» از شرکت Zadarma ارائه می‌دهد. این فناوری با تبدیل صداهای ضبط‌شده به داده‌های ساختارمند و قابل جست‌وجو، حدس و گمان را از بین برده و دسترسی سازمان‌ها به صدای حقیقی مشتریان را فراهم می‌کند.

نحوه کار تحلیل گفتار به این شکل است که همه مکالمات بدون استثنا بررسی شده و از آنها اطلاعات ارزشمند استخراج می‌شود؛ برخلاف روش‌های سنتی که فقط نمونه‌ای از تماس‌ها را بررسی می‌کردند. این داده‌ها شامل موضوعات پرتکرار تماس‌ها، طول و روند مکالمه، بخش‌های غیرتعامل‌پذیر که ممکن است به کاهش رضایت مشتری اشاره داشته باشند، و همچنین احساس کلی و جریان احساسی حین مکالمه است. هوش مصنوعی می‌تواند الگوهای تکرارشونده را شناسایی کند و مشکلاتی مثل تأخیر در ارسال سفارش یا لغو اشتراک را پیش از تبدیل‌شدن به بحران، هشدار دهد.

 

تحلیل صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی؛ راز کشف رفتار واقعی مشتریان

مکالمات دوطرفه شامل احساسات مختلفی مانند ناامیدی، هیجان یا رضایت است که اغلب بدون فناوری هوشمند قابل تشخیص نیست. سیستم Zadarma می‌تواند این احساسات را با دقت شناسایی کرده و سازمان‌ها را در درک بهتر زمینه احساسی تعاملات یاری کند. این می‌تواند به بهبود پیام‌رسانی، آموزش کارمندان و شناسایی نقاط حساس کمک کند.

داشبوردهای لحظه‌ای این پلتفرم، امکان مشاهده سریع رفتار مشتریان، تحلیل احساسات، دلایل تماس‌های پشتیبانی، شکایات درباره محصولات و خدمات، و شاخص‌های عملکردی را فراهم کرده است که برای مدیران، فرصت برنامه‌ریزی تاکتیکی و بهبود کیفیت خدمات را ایجاد می‌کند.

ارزیابی خودکار تماس‌ها نیز جایگزین روش‌های سنتی و ذهنی شده است؛ هوش مصنوعی معیارهایی مانند رعایت سناریوی مکالمه، لحن و رفتار اپراتور، حل مسئله اصلی تماس و میزان انطباق با استانداردها را به‌طور عینی بررسی می‌کند. این ارزیابی‌ها می‌تواند در آموزش، پایش شاخص‌ها، تصمیم‌گیری درباره ارتقای کارکنان و بهبود فرآیندها به کار رود.

در نهایت، تحلیل صوتی هوش مصنوعی از حالت‌های جزئی و پراکنده به یک دیدگاه جامع و دائم درباره رفتار و نیاز مشتریان تبدیل می‌شود. این فناوری سوالاتی چون مهم‌ترین مشکلات مشتریان چیست، کدام کارکنان بهترین پاسخ‌ها را ارائه می‌دهند، و روند افزایش یا کاهش شکایات چگونه است را پاسخ می‌دهد و شرکت‌ها را برای تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تر و پیشگیرانه مجهز می‌کند.

استفاده از این فناوری، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا هر مکالمه را به منبعی از دانش استراتژیک تبدیل کنند، تجربه مشتری را بهبود دهند، آموزش‌ها را بهینه کنند، کارایی عملیاتی را افزایش دهند و نهایتاً فروش و وفاداری مشتریان را ارتقاء بخشند.

برچسب ها
هوش مصنوعی
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • تصمیم جنجالی CDC: واکسن هپاتیت B دیگر برای همه نوزادان توصیه نمی‌شود
    تصمیم جنجالی CDC: واکسن هپاتیت B دیگر برای همه نوزادان توصیه نمی‌شود 2 ساعت پیش
  • هشدار جدی سازمان جهانی هواشناسی درباره بحران‌های اقلیمی در منطقه عرب
    هشدار جدی سازمان جهانی هواشناسی درباره بحران‌های اقلیمی در منطقه عرب 2 ساعت پیش
  • دستیار هوش مصنوعی متا؛ راهی سریع برای بازیابی حساب‌های هک‌شده
    دستیار هوش مصنوعی متا؛ راهی سریع برای بازیابی حساب‌های هک‌شده 2 ساعت پیش
  • پاسخ WHO به نابرابری سلامت: آموزش، حکمرانی و فناوری‌های انسان‌محور
    پاسخ WHO به نابرابری سلامت: آموزش، حکمرانی و فناوری‌های انسان‌محور 2 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 9364
  • اقتصاد 7758
  • بازار مالی 1723
  • بین الملل 14278
  • تبلیغات 29
  • جامعه 9058
  • دانش 6539
  • عمومی 1926
  • فناوری اطلاعات 7236
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 1132
  • ورزش 21307

جدیدترین مقالات

  • لزوم  تقویت ارتباط میان رایزنان بازرگانی و فعالان اقتصادی در توسعه صادرات
    لزوم تقویت ارتباط میان رایزنان بازرگانی و فعالان اقتصادی در توسعه صادرات 4 ساعت پیش
  • «فیزیکِ فولاد» به نجاتِ «بیابان» می‌آید؛ فرمول فراموش‌ شده‌ای که می‌تواند بدون آب و برق، گلویِ کانون‌های ریزگرد خوزستان را بفشارد
    «فیزیکِ فولاد» به نجاتِ «بیابان» می‌آید؛ فرمول فراموش‌ شده‌ای که می‌تواند بدون آب و برق، گلویِ کانون‌های ریزگرد خوزستان را بفشارد 4 ساعت پیش
  • «ابرسازه سبز» در قلب صنعت اهواز؛ مهارِ هوشمندانه غبار در فولاد خوزستان با «انرژی صفر»
    «ابرسازه سبز» در قلب صنعت اهواز؛ مهارِ هوشمندانه غبار در فولاد خوزستان با «انرژی صفر» 4 ساعت پیش
  • کشف ۷۲۰ تن آرد قاچاق در همدان
    کشف ۷۲۰ تن آرد قاچاق در همدان 4 ساعت پیش
  • ورود هیئت اقتصادی ازبکستان به شیراز؛ تقویت مسیرهای تازه همکاری صنعتی در فارس
    ورود هیئت اقتصادی ازبکستان به شیراز؛ تقویت مسیرهای تازه همکاری صنعتی در فارس 4 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار |  کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور