فناوری اطلاعات

کادیلاک پیشتاز جدید بازار خودروهای برقی لوکس

کادیلاک پیشتاز جدید بازار خودروهای برقی لوکس

کادیلاک، برند لوکس جنرال موتورز، ادعا می‌کند که در سال ۲۰۲۵ به رهبر بازار خودروهای برقی لوکس تبدیل شده است.

به گزارش سیلاد و به نقل از الکترک، این شرکت تاکنون ۷ مدل خودروی الکتریکی عرضه کرده که شامل Optiq در سطح پایه، Lyriq در کلاس متوسط، Vistiq سه‌ردیفه و مدل‌های بزرگ‌تر Escalade IQ و IQL می‌شود. علاوه‌بر این‌ها، نسخه‌های پرفورمنس Optiq V و Lyriq V، و مدل فوق‌لوکس Celestiq نیز به بازار معرفی شده‌اند.

کادیلاک در سه‌ماهه دوم سال، با رشد ۱۵٪ فروش و تحویل بیش از ۴۴۳۰۰ دستگاه، بهترین عملکرد نیمه اول سال خود از ۲۰۰۸ تاکنون را تجربه کرده است. فروش در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا رشد داشته و مدل‌های جدید برقی با استقبال خوبی مواجه شده‌اند. جنرال موتورز ادعا می‌کند که کادیلاک در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۵، از نظر سهم بازار، پیشتاز برندهای لوکس در حوزه EV (غیر از تسلا) بوده و در رتبه پنجم بازار کلی خودروهای برقی قرار دارد.

هرچند تسلا در این تحلیل لحاظ نشده (به دلیل ساختار قیمتی متفاوت)، اما کادیلاک باور دارد تنوع محصولات و تولید داخلی می‌تواند آن را در موقعیت رقابتی قوی‌تری نسبت به سایر برندهای لوکس قرار دهد. به‌جز مدل Optiq که در مکزیک ساخته می‌شود، بقیه خودروهای این برند در خاک آمریکا تولید می‌شوند.

 

کادیلاک پیشتاز جدید بازار خودروهای برقی لوکس
یکی از نگرانی‌ها در آینده نزدیک، پایان یافتن اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری برای خودروهای برقی در پایان سپتامبر ۲۰۲۵ است. با این حال، جان راث، معاون جهانی کادیلاک، گفته است که این سیاست تأثیر محدودی بر عملکرد برند خواهد داشت و حتی فرصتی برای بازنگری و تطبیق بهتر استراتژی‌ها فراهم کرده است. به گفته راث، «امید داشتن به‌تنهایی استراتژی نیست» و بازار خودروهای برقی خطی و قابل پیش‌بینی نیست.

با عرضه این طیف گسترده از مدل‌ها، کادیلاک قصد دارد بیشترین تنوع در بین برندهای لوکس را ارائه دهد تا تقاضای گسترده‌تری را پوشش دهد و رهبری بازار EV را تثبیت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا