رازهای موفقیت محتوا در سئو از زبان گوگل؛ چگونه محتوایی بنویسیم که نتیجهبخش باشد؟

رازهای موفقیت محتوا در سئو از زبان گوگل؛ چگونه محتوایی بنویسیم که نتیجهبخش باشد؟
به گزارش سیلاد، یکی از رایجترین اشتباهات در سئو، تولید محتوایی است که حتی به چند جمله اضافه و زائد پر شده، صرفاً برای تحقق تعداد کلمات مدنظر نویسنده یا کسب رتبه برای کلمات کلیدی پرجستجو. اسپلیت با اشاره به تجربه شخصی خود بیان میکند که نوشتن محتوا برای خود با نوشتن برای مخاطب یک زمین تا آسمان فرق دارد و دانستن اینکه مخاطب چه میخواهد، مهارتی پیچیده ولی حیاتی است.
مولر و اسپلیت همچنین پیشنهاد کردند که بهترین منبع الهام برای تهیه محتوا، خود کاربران و بازدیدکنندگان سایت هستند. پرسیدن سوالاتی ساده ولی مهم مثل «چطور به سایت ما رسیدید؟»، «دنبال چه میگشتید؟» یا «از کجا جستجو کردید؟» کمک میکند تا دید واقعیتری نسبت به نیازهای مخاطبان به دست بیاید و در نتیجه بتوان محتوایی هدفمند و کاربردی تولید کرد.
در نهایت، مولر یادآور شد که اگر سایت شما بدون تمرکز روی بهینهسازیهای پیچیده، به هدف کسب و کارتان پاسخ میدهد، پس نیازی به نگرانی نیست. اگر به عنوان یک کسبوکار کوچک محلی، از عملکرد فعلی راضی هستید و مشتریها مجبور به ایجاد تغییر در سایتتان نیستند، پس همه چیز خوب است و لازم نیست به اجبار سایت را تحت فشار سئو بگذارید.
گوگل در این بحث نشان میدهد که اهمیت اصلی در خلق محتوایی است که واقعا به مخاطب ارزش میدهد، نه صرفا بازی کردن با الگوریتمها. بنابراین آینده سئو متعلق به کسانی است که نیازهای واقعی کاربران را در اولویت قرار دهند و محتوایی مفید و مرتبط بسازند.