استانها

بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ قلم داروی قاچاق در خراسان رضوی کشف شد

بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ قلم داروی قاچاق در خراسان رضوی کشف شد

به گزارش سیلاد از خراسان، علی روحبخش در گفتگویی با بیان اینکه سه هزار و ۵۳۶ قلم دارو و مکمل قاچاق از ابتدای امسال تاکنون از داروخانه‌های فعال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی کشف و ضبط شده است، اظهارکرد: از ابتدای امسال بیش از هزار و ۲۰۰ مورد بازدید از داروخانه‌های فعال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام شده و ۶۸ مورد تخلف گزارش شده است که در این خصوص ۱۳۳ اخطار کتبی به ثبت رسیده و ۵۹ پرونده به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع شده است.

وی گفت: در جریان این سرکشی‌ها و نظارت مستمر بر داروخانه‌ها، مجوز یک داروخانه متخلف نیز باطل شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ۱۷ داروخانه در سه ماهه نخست امسال در این محدوده زیر پوشش این دانشگاه تاسیس شده است، افزود: در این مدت ۱۸۹ پروانه مسوول فنی و ۱۴۱ مجوز قائم مقام مسوول فنی نیز صادر شده است.

دکتر روح‌بخش با اشاره به اینکه ۳۳ شرکت تولید دارو زیر نظر این دانشگاه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در بهار امسال ۱۲ مورد بررسی مدارک برای صدور مجوز فعالیت و یا صدور پروانه تاسیس داروخانه در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۰ نوبت نمونه‌برداری از دارو و مواد اولیه دارویی و ملزومات دارویی در منطقه انجام شده و ۱۸ هزار و ۸۱۵ مورد تماس با سامانه ۱۹۰ در خصوص کمبود اقلام دارویی برقرار شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ۵۲ بیمار متابولیک، ۳۱ بیمار اس.ام.ای، از خدمات دارویی این دانشگاه استفاده می‌کنند که در سه ماهه نخست امسال، هزار و ۲۰۰ حواله برای دریافت داروهای سهمیه‌ای و کمیاب صادر شده است.

دکتر روح‌بخش با بیان اینکه ۸۳ مورد بیمارستان و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دریافت کننده داروی مخدر هستند، افزود: برای نظارت بر این مراکز، ۴۵ بازرسی از مراکز درمان سوء مصرف مواد(MMT) و مراکز درمانی انجام شده است و ۸۹ واحد دریافت کنترل الکل در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال است.

۴۶

مجله خبری سیلاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا