دانش

تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان

آی‌تی آنالیز نوشت: جزییات گزارش آماری سازمان رگولاتوری نشان می‌دهد، در فصل بهار سال قبل همراه اول با مجموع نزدیک به ۷۸.۵ میلیون مشترک فعال و افزایش نزدیک به ۲۵ هزار مشترک فعال، توانست ضریب نفوذ خود را به ۹۲.۵۹ درصد رسانده و در مجموع سهم بازار خود را به ۵۳.۰۹۳ درصد برساند.
در همین مقطع یعنی فصل بهار ۱۴۰۲ اما اپراتور دوم کشور ایرانسل با مجموع نزدیک به ۶۴میلیون کاربر، در اتفاقی عجیب که دلیل آن روشن نیست با کاهش بیش از ۵۴۰هزار مشترک فعال مواجه شد و در نهایت با ضریب نفوذ ۷۵درصدی، (۱۷درصد کمتر از همراه اول) در مجموع ۴۳.۱۲۹ درصد از سهم بازار مشترکان موبایل را به خود اختصاص داد.
در همین حال اما اپراتور سوم یعنی رایتل نیز سیر نزولی و معمول خود را طی کرد و با مجموع بیش از ۵.۵ میلیون مشترک، ۶.۵۹ درصد ضریب نفوذ، ریزش بیش از ۱۹ هزار مشترک و بیش از ۳ درصد از سهم بازار، فصل بهار سال قبل را پشت سر گذاشت.
با ورود به فصل تابستان اما پیشتازی همراه اول در تمامی شاخص‌های مشترکان، ضریب نفوذ و سهم بازار ادامه یافت و به این ترتیب تعداد مشترکان فعال همراه اول به بیش از ۷۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک رسید. نکته قابل توجه آن است که در این مقطع همراه اول با رکوردی جهشی توانسته بیش از ۸۹۵ هزار مشترک فعال را به شبکه خود اضافه کند و به این ترتیب ضریب نفوذ خود را به ۹۳.۶۴ درصد و سهم بازارش را نیز به ۵۳.۱۴۶ درصد افزایش دهد.
ایرانسل نیز در تابستان سال قبل ریزش عجیب کاربران خود را جبران کرد و با بیش از ۷۶۸ هزار مشترک فعال، مجموع مشترکان خود را به نزدیک ۷۵ میلیون مشترک رساند و در نهایت ضریب نفوذ بیش از ۷۶ درصدی و سهم بازار ۴۳.۲۰۰ درصدی را از آن خود کند. به این ترتیب میانگین سهم بازار فصل‌های بهار و تابستان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که نه تنها پیشتازی همراه اول در سهم بازار از ایرانسل ادامه یافته بلکه از نظر تعداد مشترکان فعال نیز همراه اول فاصله بیشتری از ایرانسل پیدا کرده است.
رایتل نیز در قیاس فصل بهار و تابستان سال ۱۴۰۲ کماکان سیر نزولی خود را در تمامی شاخص‌ها ادامه داده و با افت مشترکان، ضریب نفوذ و سهم بازار مواجه شده است.

مجله خبری سیلاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا