بیشترین شکایت یزدیها از وزارت ارتباطات، مربوط به خدمات اینترنتی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمدرضا پاکدل با اشاره به این که سامانه ۱۹۵ آماده دریافت شکایت شهروندان در حوزههای مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات است، هدف از راهاندازی این سامانه را افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزه های تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان دانست.
پاکدل، با بیان این که صد درصد شکایت های ثبت شده توسط مشترکین استان در سامانه مورد بررسی قرار گرفته، میانگین زمان رسیدگی اپراتورها به شکایات دریافتی را کمتر از سه روز کاری عنوان کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بیان کرد: در بهار سال جاری از ۴۸۹ مورد شکایت ثبت شده استان یزد در سامانه، تعداد ۳۶۲ مورد در حوزه سرویس های اینترنت ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه و FCP ها شامل: بستههای اینترنتی، عدم اطلاع مشترکین از فعالسازی بسته، کیفیت سرویس و سرعت پایین ارسال و دریافت دیتا، همچنین ۵۹ مورد مربوط به عدم پوشش کامل تلفن همراه، ۴۶ مورد تلفن ثابت، ۱۷ مورد خدمات پستی و ۴ مورد دفاتر پیشخوان بوده است که با پیگیری انجام شده و همکاری اپراتور ها به تمامی شکایات رسیدگی و وضعیت پایان رسیدگی در سیستم ثبت شده است.
وی افزود: به منظور خدماترسانی و پاسخگوئی بهتر، مشترکین اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در صورت مشاهده مغایرت در سرویس خریداری شده با اطلاعات موجود در این بخش (سرعت و حجم تعریف شده، هزینههای پرداخت شده و …)، با مراجعه به سایت https://۱۹۵.cra.ir یا صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵ یا تلفن گویای ۱۹۵ شکایتهای خود را ثبت کنند.
۴۸