بین الملل

واکنش سفیر روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا

آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در واشنگتن در پاسخ به سوالی برای ارزیابی بسته جدید تحریم‌های ضد روسی علیه ۲۴ شخصیت حقیقی و ۱۵۰ کارخانه گفت: واشنگتن متوجه شده که تحریم‌ها علیه ما راه جایی نمی‌برد. روسیه هرگز از دفاع از منافع ملی خود دست بر نمی‌دارد و در عین حال حامی اصول برابری و تقسیم ناپذیری امنیت در روابط بین‌المللی است.

وی ادامه داد: نشست‌های اخیر روسیه-آفریقا، بریکس و گروه ۲۰ نشان داده که ما حامیان زیادی در این مورد داریم. بسیاری از این تحریم‌ها علیه روسیه پوچ هستند.

سفیر روسیه در آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: واشنگتن یکبار دیگر تلاش‌های بیهوده خود را برای تخریب اقتصاد روسیه تشدید کرده است. مقام‌های آمریکایی یا از سر ناامیدی و یا از روی توهمات متعصبانه اقدامات جدیدی را برای آسیب رساندن به کشور ما ابداع می‌کنند. تاکنون هزاران محدودیت غیرقانونی یکجانبه علیه روسیه اعمال شده است، اما برخلاف انتظار کشورهای غربی در شکست اقتصاد ما موثر نبوده‌اند.

این دیپلمات روسی همچنین افزود: انطباق سریع روسیه با واقعیت‌های جدید دشمنان ما را عصبانی می‌کند. روزنامه‌نگاران نزدیک به کاخ سفید نیز با ناامیدی اذعان می‌کنند که اقتصاد روسیه علی‌رغم تمام تلاش‌های جدی، محکم روی پای خود ایستاده است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری سیلاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا