فناوری اطلاعات

استارتاپ B2B بازار در پاکستان ۳۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

استارتاپ «بازار» (Bazaar) که در حال ایجاد یک مارکت‌پلیس B2B برای تجار در پاکستان است و به آن‌ها در دیجیتالی کردن فعالیت‌هایشان کمک می‌کند، از جذب ۳۰ میلیون دلار سرمایه خبر داد.

بازار که یکسال از تاسیسش می‌گذرد، در سری A سرمایه‌گذاری‌ها توانسته به این سرمایه ۳۰ میلیون دلاری دست ‌پیدا کند. بخش بزرگی از این ۳۰ میلیون دلار که بزرگترین جذب سرمایه سری A در پاکستان محسوب می‌شود، توسط دو شرکت پرداخت می‌شود: کمپانی «VC Defy Partners» در سیلیکون ولی و «Wavemaker Partners» در سنگاپور. البته در این سرمایه‌گذاری مدیران کنونی و سابق شرکت‌های مطرحی مانند لینکدین و Notion هم نقش دارند.

مارکت‌پلیس B2B بازار این امکان را برای تجار فراهم می‌کند که کالا را با قیمت استاندارد خریداری کنند و برای چنین کاری به گزینه‌های زیادی دسترسی داشته باشند. در حال حاضر این مارکت‌پلیس در شهرهای «کراچی» و «لاهور» پاکستان در دسترس است.

استارتاپ بازار

در پاکستان نزدیک به ۵ میلیون کسب کار بسیار کوچک، کوچک و متوسط وجود دارد و همانند هند در حالی که بسیاری از کاربران به اینترنت دسترسی دارند و فضای آنلاین را تجربه می‌کنند، اکثر کسب‌و‌کارها هنوز به دنیای آنلاین متصل نشده‌اند.

بازار از زمان راه‌اندازی‌اش در سال گذشته میلادی تا به امروز نزدیک به ۷۵۰ هزار بازرگان را یکجا جمع کرده و ظاهرا یکی از بزرگترین مشکلاتی که رقبایش با آن دست و پنجه نرم می‌کنند یعنی حفظ تجار را برطرف کرده. بازار از حفظ ۹۰ درصد بازرگانان خبر داده است.

این استارتاپ در ماه‌های گذشته روی قابلیت خرید و پرداخت در آینده تمرکز کرده که نتایج اولیه از بازپرداخت کامل هزینه خریدها حکایت دارند.

بازار در نهایت می‌خواهد تبدیل به یک سوپر اپ یا یک سیستم عملیاتی بزرگ برای کسب‌و‌کارها در پاکستان شود و به دنبال جذب سرمایه بیشتر برای حضور در شهرهای دیگر این کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا