جامعه

وزیر بهداشت: اعمال محدودیت‌ها در اختیار وزارت بهداشت نیست

عید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه‌ی بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهر مشهد، با اشاره به محدودیت‌های تردد در مشهد، بیان کرد: ما در وزارت بهداشت اختیارات محدودی داریم، فقط پیشنهاد می‌دهیم و تصمیم برای مواردی مثل اعمال محدودیت‌ها با وجودی که ما پیشنهاد می‌دهیم در اختیار ما نیست.

وی ادامه داد: باید این مسائل برود در کمیته‌های مربوطه و آنجا علیرغم اینکه باید با نظرات وزارت بهداشت تصمیم‌گیری شود، آنجا دستگاه‌های متعددی است و این پیشنهادات را بررسی می‌کنند و مبتنی بر اقتضای کشور تصمیم می‌گیرند.

نمکی افزود: پیشنهاد ما از روز نخست محدود کردن تردد و محدود کردن پرواز بوده است و به شدت معترض بودیم که هر روز تعداد زیادی از افراد از جاهای مختلف به خصوص نقاط آلوده می‌آیند، وقتی از استان آلوده به ویروس دلتا، تعداد قابل‌توجهی پرواز به سمت مشهد و خراسان رضوی داشتیم، همان روز برای ما مسلم بود که کانون آلودگی دارد جابجا می شود.

وی گفت: همچنین اتوبوس‌ و ماشین‌هایی که از جاهای مختلف می‌آیند هم همینطور است، ما از روز اول به این بحث اعتراض داشتیم، الان هم داریم، خوشبختانه استاندار بسیار دلسوز و پیگیری مشهد دارد و خودش یکی از عوامل تاثیر گذار در کاهش این گرفتاری است و کار را دنبال می‌کند ما هم از طریق ستاد ملی دنبال خواهیم کرد تا هر چه زودتر بتوانیم با اعمال محدودیت‌های بیشتر این تنش را از استان کم کنیم.

نمکی بیان کرد: مطمئنا بیشترین فشار را اگر کسی تحمل کند آن همکاران ما هستند که همواره معترضین عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل ها هستند.

۲۳۵۲۳۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا