فناوری اطلاعات

تصمیم ولوو برای تبدیل شیشه‌های جلوی خوردو ولوو به یک نمایشگر AR

در طی چند سال اخیر، تلاش قابل توجهی در صنعت خودرو بر جلوگیری از حواس‌پرتی راننده معطوف شده است. این انگیزه باعث افزوده شدن قابلیت‌های مختلفی به خودروهای مدرن شده است، همچون سیستم‌های کنترل صوتی برای اینفوتینمنت و دیگر کارکردهای خودرو. یکی از قابلیت‌هایی که به طرز فزاینده‌ای در حال رواج یافتن است سامانه هاد (Head-up display) است که اطلاعاتی همچون سرعت و داده‌های دیگر را در ناحیه‌ای از شیشه جلو نمایش می‌دهد که راننده بتواند ببیند، بدون اینکه چشم از جاده بردارد.
 
به گزارش سیلاد و به نقل از اسلش‌گیر، خودروسازی ولوو سابقه‌ای طولانی در ارائه تکنولوژی های جدید ایمنی برای خودروها دارد که غالبا خودروسازهای دیگر از آن الگوبرداری می‌کنند. این شرکت می‌گوید که در یک استارتاپ تصویربرداری اپتیکال به نام Spectralics سرمایه‌گذاری کرده است. ولوو اعلام کرد که در حال کار بر رو یک «تکنولوژی نویدبخش» است که هنوز در مرحله آغازین توسعه‌اش قرار دارد. با این حال، این تکنولوژی جدید می‌تواند خودروها را به مراتب ایمنتر نموده و به بهبود تجربه درون‌خودرویی برای راننده‌ها کمک کند.
 

شرکت Spectralics در حال کار بر روی یک غشای اپتیک نازک است که می‌تواند به سطوحی با زخامتهای مختلف که پشتشان قابل رویت است اعمال شوند، از جمله شیشه جلو و پنجره‌های خودرو. این غشا (فیلم) یک ترکیب‌کننده نازک چندلایه (MLTC) است که امکان ایجاد پوشش تصویری روی پنجره‌ها یا شیشه جلو را فراهم می‌آورد. اساسا این تکنولوژی کل سطح شیشه جلو را به را به یک سیستم هاد شفاف تبدیل می‌کند که قابلیتهای به مراتب بیشتری نسبت به سیستم‌های هاد کنونی دارد.
 
این تکنولوژی می‌تواند شامل فیلترهای پیشرفته برای حسگری درون‌کابین، دوربین‌های نشانگر نقاط کور، و ترسیمات هولوگرافیک دیجیتالی باشد. این سیستم می‌تواند در نواحی فوق‌العاده تاریک یا مه غلیظ کمک شایانی به راننده بکند. همچنین با استفاده از این دوربینها امکان دید در شرایط کولاک شدید فراهم خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا