بین الملل

مک‌مستر: این تازه اول کار است

به گزارش پایگاه خبری یاهو، ژنرال اچ.آر مک‌مستر، مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواست تا همه توافق‌ها با طالبان را لغو کرده و یک جنگ جدید علیه ترویسم و شبکه‌های شبه‌نظامی در سراسر آسیای میانه به راه بیندازد.

وی با اشاره به نسل شکی ۱۹۹۴ روآندا گفت: ‌آنچه امروز می‌بینیم، تازه اول کار است. ما شاهد تصاویری وحشتناک از پی هم هستیم. ما شاهد رویارویی با وحشت و ترسی هستیم که مردم افغانستان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. باید با این وضعیت چه کنیم؟ این وضعیت به چه جایی می‌رسد؟ قرار است شبیه به روآندا شود؟

اظهارات مک‌مستر در حالی مطرح شده که جان کربی، سخنگوی پنتاگون دو انفجار روز پنجشنبه را در خارج از فرودگاه کابل تایید کرده و گفته که یکی از آنها در گیت "ابی" در نزدیکی فرودگاه کابل رخ داد که در نتیجه آن، ۱۳ سرباز ارتش آمریکا کشته و بیش از ۱۴۳ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

مک‌مستر همچنین گفته که به شبکه حقانی مرتبط با طالبان و القاعده برای دست داشتن در این حمله مظنون است و ادامه داد: اصلا تعجب نمی‌کنم اگر داعش خراسان از شبکه حقانی به عنوان عاملی برای حمله به ما و ترساندن ما حین خروج از افغانستان استفاده کرده باشد.

وی همچنین حملات روز پنجشنبه را دال بر حقانیت انتقادهای تندش از تصمیم بایدن برای خروج نیروها از افغانستان دانست.

این مقام دولت ترامپ همچنین گفت که زمان آن رسیده که بایدن موضعش را تغییر دهد و از بایدن خواست تا خروج نیروها از افغانستان را لغو و تدابیر امنیتی را در اطراف فرودگاه کابل بیشتر کند و نواحی ایمن دیگری را در افغانستان ایجاد کرده تا غیرنظامیان را بتوان از دست طالبان در امان نگه داشت و حتی گروه‌های مقاومت ضد طالبان را که در نواحی شمالی کشور فعال هستند، در این روند دخیل کرد.

وی همچنین خواستار از سرگیری جنگی بسیار قدرتمندتر علیه تروریسم در منطقه شد و افزود: ما بایستی تلاش‌های ضد تروریسم را در سراسر منطقه و در کشورهای آسیای میانه دو چندان کنیم.

۳۱۱۳۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا