ورزش

تلاش عراقی‌ها برای میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال عراق رایزنی‌ها خود برای پس گرفتن حق میزبانی مسابقات بین‌المللی را آغاز کرده‌اند و امیدوارند بتوانند در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در خانه از رقبا میزبانی کنند.

در چند روز اخیر به درخواست مسئولان عراقی و با توجه به آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، هیات‌هایی از فیفا و AFC راهی عراق شده‌اند تا شرایط این کشور را بررسی کنند تا در صورت مناسب بودن شرایط این کشور بتواند میزبان مسابقات بین‌المللی باشد. براساس اخبار منابع مختلف کشور عراق، به نظر می‌رسد ناظران فیفا از شرایط کشور عراق راضی هستند و این کشور شانس خوبی برای میزبانی دارد.

عدنان درجال، وزیر ورزش و جوانان کشور عراق که نمایندگان فیفا را همراهی می‌کرد، درباره این بازدید گفت:« نمایندگان فیفا اطلاعات خوبی درباره مکان برگزاری مسابقات داشتند و قبلا هم چند مسابقه را در اینجا دنبال کرده بودند. دیدگاه آن‌ها در بازدید اول نسبت به وضعیت خوب بود.»

تلاش عراقی‌ها برای میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی

درجال معتقد است دو روز آینده در تعیین سرنوشت میزبانی کشور عراق بسیار تعیین‌کننده خواهد بود ولی انتظار می‌رود میزبانی به کشورش برگردد.

از پایان سال ۲۰۱۹ ، فیفا ممنوعیت برگزاری مسابقات بین‌المللی در ورزشگاه‌های عراق از جمله ورزشگاه بین‌المللی بصره که قرار بود میزبان مسابقات تیم عراق در مقدماتی آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۲ باشد را به دلیل شرایط امنیتی و تظاهرات بی سابقه در کشور اعلام کرد.

درجال خاطرنشان کرد که روسای فیفا و AFC، جیانی اینفانتینو سوئیسی و شیخ سلمان بن ابراهیم بحرینی، تمایل خود را برای سفربه بغداد در اواخر سال جاری، برای شرکت در مراسم افتتاحیه استادیوم بین‌المللی شهر را اعلام کردند.

۲۵۸ ۲۵۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا