استانها

ساخت بزرگترین پارکینگ طبقاتی منطقه آزاد اروند در مراحل پایانی

حسین عبدالباقی در گفتگو با خبرنگار سیلاد در آبادان اظهار کرد: با توجه به روند رو به رشد شمار خودروها و تنوع مشکلات ترافیکی در آبادان، ظرفیت پارکینگ های موجود در شهر به هیچ وجه جوابگوی نیاز شهروندان نیست و به نظر می رسد که ساخت پارکینگ های طبقاتی تنها راه برون رفت از این مشکل باشد.

وی با اشاره به قرارگرفتن شهرستان آبادان در منطقه آزاد اروند و مراجعه گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه به منظور خرید و یا بهره گیری از خدمات پزشکی، افزود: تجمع مطب های پزشکی و مراکز خرید در محدوده خیابان امیرکبیر(امیری) سبب شده تا چند صد متر اطراف این مراکز و حتی معابر فرعی مملو از خودروهای پارک شده باشد که همین مسئله دسترسی مراجعان را به مقاصد مد نظرشان با دشواری فراوان روبرو کرده است.

به گفته ی وی؛ پارکینگ‌های طبقاتی مزیت های زیادی دارند که بهره وری بالا از فضاهای خالی در ساخت این نوع پارکینگ ها مهمترین مزیت است زیرا در کمترین فضای خالی می توان بیشترین فضا را برای جای پارک خودروها ایجاد کرد.

مدیرعامل هلدینگ عبدالباقی؛ تصریح کرد: پارکینگ های طبقاتی می توانند ضمن تسهیل در دسترسی شهروندان به جای پارک خودروهایشان، به آنها در زمینه ی تامین امنیت خودروهای شان به لحاظ عدم سرقت و یا تصادف آرامش خاطر دهد، پارکینگ های طبقاتی همچنین از خودروها در شرایط جوی مختلف اعم از بارندگی، برف، طوفان و آفتاب محافظت می کند.

حسین عبدالباقی؛ یادآور شد: با توجه به لزوم جانمایی و احداث پارکینگ طبقانی در خیابان امیری به عنوان اصلی ترین خیابان در هسته مرکزی شهر که از پر ترددترین و پر ترافیک ترین خیابانها به شمار می رود، هلدینگ عبدالباقی به عنوان بخش خصوصی و با همکاری شهرداری آبادان در این خیابان اقدام به ساخت پارکینگ طبقاتی کرد که در حال حاضر مراحل پایانی آن در حال سپری شدن است.

وی از ساخت پارکینگ طبقاتی به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم آبادان نام برد و گفت: احداث پارکینگ‌های طبقاتی یکی از راه‌های مؤثر در جهت رفع معضل ترافیکی شهر است که هلدینگ عبدالباقی به این مقوله به طور جدی ورود کرده است.

وی با اشاره به برجهای دو قلوی در دست ساخت متروپل؛ افزود: پارکینگ طبقاتی متروپل به منظور بهبود مشکلات ترافیکی خیابان امیری در زمینی به مساحت حدود ۴ هزار مترمربع در ۱۳ طبقه ظرفیت پارک ۸۰۰ خودرو را دارد ضمن اینکه در این بخش صدها واحد تجاری و اداری، مجموعه های تفریحی و رفاهی همچون شهربازی، سینما، بیلیارد، بولینگ، فود کورت، هایپر مارکت، باغ بام و غیره نیز در حال احداث برای بهره وری هر چه بهتر و مطلوبتر مراجعان است.

وی اظهار کرد: مجتمع متروپل با هدف افزایش سرانه مجموعه های تفریحی و رفاهی برای شهروندان و جذب گردشگر و همچنین ایجاد محیطی ایده آل برای کسب و کار و فضای مناسب برای خرید کالاهای مورد نیاز؛ با قابلیت راهبری ترافیک ساکن (فضای پارکینگ مناسب و کافی) در مرکز شهر آبادان واقع شده است.

مدیرعامل هلدینگ عبدالباقی؛ با بیان اینکه در طراحی و ساخت این مجتمع از نیروی انسانی متخصص و ماهر بومی بهره برده ایم؛ تصریح کرد: در ساخت مجتمع از مصالح با کیفیت تولید داخل و تجهیزات درجه یک، استاندارد و مطابق با آخرین متدها و فناوری های روز دنیا استفاده کردیم.

عبدالباقی؛ یادآور شد: ضوابط موجود در مباحث بیست گانه مقررات ملی ساختمان نیز در تمامی مراحل طراحی و ساخت مجتمع رعایت و اعمال شده است.

وی گفت: در ساخت این مجتمع از سیستم های اعلام و اطفای حریق، سیستم کنترل دود و تهویه مطبوع ، ۸ دستگاه آسانسور، ۸ دستگاه پله برقی، سیستم های سرمایش مرکزی به صورت چیلر مرکزی و  سیستم نورپردازی هوشمند بهره گرفته ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا