استانها

یزد به دلیل نداشتن پرواز بین‌المللی، مقصد گردشگران خارجی نیست

به گزارش خبرنگار سیلاد از یزد، محمدحسن سرداری به مشکلات اساسی در حوزه دفاتر گردشگری اشاره و عنوان کرد: صنعت حمل و نقل هوایی از جمله مولفه های اصلی صنعت گردشگری است. چون اساس گردشگری جابجایی است لازمه گسترش این صنعت هم توسعه حمل و نقل است.

وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از گردشگران خارجی از طریق هوایی مسافرت می کنند، گفت: با توجه به این که پرواز به سایر استانها و کشورها موتور توسعه گردشگری و تجارت استان محسوب می شود استان یزد با تاریخ و پیشینه فرهنگی مذهبی و جاذبه های طبیعی برای جذب گردشگران، نباید از این موتور محرکه به راحتی گذشت.

سرداری با اشاره به نرخ گذاری فراتر از مصوبه پروازهای یزد توسط چارتر کنندگان غیر بومی اظهار کرد: برای مثال سقف نرخی که سازمان هواپیمایی کشوری برای پرواز یزد مشهد اعلام کرده است ۹۸۰ هزار تومان است در صورتی که خود ایران ایر ۷۵۰ هزار تومان می‌فروشد ولی چارترکننده یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان یعنی دقیقا دو برابر به فروش می‌رساند.

وی تصریح کرد: یکسری پروازهای سیستمی هم داریم که از وقتی قرار شد پس از دوران بحرانی کرونا پرواز ها از ۶۰ درصد به ۱۰۰ درصد برسد آنجا هم نرخ ۷۹۳ هزار تومان به قیمت ۹۵۲ هزار تومان به فروش می رسد بارها تذکر دادیم اما تغییری حاصل نشد و اکنون با ظرفیت ۱۰۰ درصد بالای نرخ مصوب دریافت می کنند.

رئیس جامعه دفاتر خدمات مسافرتی استان با اظهار تاسف از اینکه عدم وجود پرواز از یزد به شهرهای مختلف باعث شده است تا شهر یزد به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نشود، گفت: گردشگری سلامت هم به دلیل عدم وجود پرواز به استان‌های جنوبی نیمه فعال است. همچنین ضعیف بودن ناوگان حمل و نقل هوایی و ریلی امکان ترکیب این دو برای توسعه گردشگری استان را سلب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: عدم امکان استفاده از پتانسیل های گردشگری سلامت توسط کشورهای حوزه خلیج فارس به علت عدم وجود پروازهای مستقیم بین المللی و عدم وجود خط حمل و نقل هوایی و مشکلاتی مثل نبود هتل پنج ستاره و عدم حمایت و همکاری مسئولین و فعالین بخش خصوصی در خرید هواپیما هم از دیگر مشکلات این بخش است.

محمدحسن سرداری ضمن ارائه پیشنهاد ایجاد خط هوایی اختصاصی برای استان تاکید کرد: شرکت های صنعتی استان برای خرید حداقل دو فروند هواپیما جهت پرواز داخلی و بین المللی اقدام کنند و معاون عمرانی استانداری و نهادهای ذیربط جهت ایجاد یک خط هواپیمایی اختصاصی برای استان تلاش کند.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا