عمومی

کلاهبرداری ۲۰ میلیارد تومانی از عمده فروشان سایت‌های اینترنتی/ متهمان دستگیر شدند

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی سیلاد از دستگیری ۳ متهمی خبر داد که با شناسایی عمده فروشان سایت های اینترنتی از آنان کلاهبرداری می کردند.

سردار لطفی در تشریح جزئیات خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از عمده فروشان سایت‌های آگهی اینترنتی مبنی بر کلاهبرداری و فروش ۱۳۰ تن برنج، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: شاکی پس از تماس های تلفنی متهمان با مراجعه به محل آنان که به ظاهر وابسته به دستگاه های دولتی بود، به ازای فروش ۱۳۰ تن برنج تعداد ۴ فقره چک مدت دار دریافت می کند و در سر رسید چک ها به بانک مربوط مراجعه و متوجه کسری موجودی چک ها و سپس صوری بودن شرکت می شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران اعلام کرد: در بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد، ۴ پرونده مشابه به همین شیوه در پلیس آگاهی تهران طرح شده و با تجمیع اطلاعات به دست آمده کارآگاهان موفق شدند محل کلاهبرداران را شناسایی کرده و در نهایت پس از هماهنگی قضائی ۲ نفر از متهمان را در محل شرکت جدید دستگیر کردند.

وی به دستگیری متهم سوم پرونده در مخفیگاهش اشاره کرد و افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده از ۴ مالباخته را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه کلاهبرداران برای رسیدن به اهدافشان اقدام به مانورهای متقلبانه کرده و با افتتاح دفاتر مختلف و ادعاهای واهی اعتماد افراد را به خود جلب می کنند، تاکید کرد: قبل از انجام معامله از مراجع مربوط اصالت و رزومه فعالیت شرکت را بررسی و از دریافت چک های مدت دار دوری کنند. 

انتهای پیام/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا