اقتصاد

کدام دوره ارز دیجیتال را باید شرکت کنیم؟

دوره ارز دیجیتال

این روزها بیت کوین حواشی زیادی به پا کرده و توانسته توجهات بسیاری از مردم دنیا را به خود جلب کند. حدود ۱۲ سال پیش فردی ناشناس به اسم ساتوشی ناکاموتو، پادشاه فعلی ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین را خلق کرد، افراد زیادی از این رمز ارز ایراد گرفتند اما تنها چند نفر به این پروژه علاقه مند شدند و باقی افراد بیت کوین را یک پروژه تمسخر آمیز خواندند؛ در سال ۲۰۱۰ اولین خرید به واسطه بیت کوین صورت گرفت. “خرید دو پیتزا به قیمت ۱۰ هزار واحد بیت کوین” البته قابل ذکر است که برای این خرید، زمان به نسبت زیادی صرف شد تا فروشنده این دو پیتزا، رضایت خود را مبنی بر فروش آن ها اعلام کند.

سودهای بازار ارز دیجیتال

در اینکه تمامی بازارهای مالی سودهای خوبی می دهند هیچ شکی وجود ندارد اما بازار ارزهای دیجیتال برخلاف بازار بورس ایران به علت اینکه می توان از ریزش بازار نیز سود دریافت کرد از محبوبیت بالایی برخوردار است، چرا که در بازار کریپتوکارنسی – cryptocurrency می توان بر روی قیمت معامله خود اهرم قرار دهید تا سود بیشتری از صعود یا نزول بازار دریافت کنید.

اهرم های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال

در صورتی که به تحلیل خود به درصد بالایی احتمال موفقیت می دهید، می توانید از بازار ارزهای دیجیتال بیش از مقدار پولی که وارد معامله خرید یا فروش کرده اید سود دریافت کنید. برای مثال فرض کنید، شما با ۱۰۰ دلار وارد معامله خرید ارز دیجیتال اتریوم می شوید، اما در صورتی که ۱۰ درصد اتریوم صعود کند، شما فقط ده دلار سود خواهید کرد؛ لذا می توانید از اهرم برای بالا بردن سود خود استفاده کنید.

 به این ترتیب اگر شما اهرم ۱۰ را انتخاب کنید، باقی پول را صرافی به شما اضافه می کند و ۱۰۰ دلار شما به ۱۰۰۰ دلار افزایش پیدا می کند، حال اگر شما به عنوان یک تریدر سودی از بازار کسب کنید، سود شما چند برابر خواهند شد و به طبع ضرر شما نیز چند برابر خواهد بود؛ ورود به معاملات فیوچرز (معاملات ضریب دار) نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد، لذا رجوع به بهترین دوره ارز دیجیتال برای آموزش ورود به معاملات، قطعا می تواند سودهای بسیار بالایی را برای شما داشته باشد.

انواع تحلیل برای سود بیشتر در بازار ارز دیجیتال

https://lh4.googleusercontent.com/ymWgA0pQT5TD7QLREA7EJPDgX9ufMQe8n2fFY8kqjl1DGhSt1QG3THjEekLTqgebyX9_N1HtW5-GkDHJgoqeybxMWjLyS7cJuX17Kb5cT-GYw5AY90JHQ7gdN8CHpf4Eujf2kyA

تعداد افراد زیادی وجود دارند که حضور در بازارهای مالی را یک قمار می دانند، فکر می کنید دلیل عقیده و تفکر آن ها از کجا نشأت گرفته است؟ دیدگاه عمومی مردم نسبت به کارهایی که نمی توانند از آن ها به نفع خود سودی بگیرند این است که آن کار خلاف قاعده است و تفکر مردم نیز از حضور در بازار ارزهای دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست.

به طور کلی بازارهای مالی علی الخصوص بازار کریپتوکارنسی (ارزهای دیجیتال) از ۳ روش، قابلیت تحلیل را دارد که این سه روش عبارت اند از:

  • تحلیل فاندامنتال
  • تحلیل پرایس اکشن
  • تحلیل سنتیمنتال

تحلیل فاندامنتال در بازار ارزهای دیجیتال

احتمالا با چشمان خود دیده اید که در صورت بروز یک خبر یا یک اتفاق بیرونی، قیمت یک رمز ارز دچار پامپ (صعود بزرگ) یا دامپ (ریزش بزرگ) شده است، به تحلیل هایی که از عوامل بیرونی تبعیت می کنند و احتمال می رود این اخبار یا رفتارهای افراد خاص بر روی قیمت یک ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی اثر بگذارد را تحلیل فاندامنتال می گویند.

 اخبارها سهم بسیار زیادی از تحلیل به روش فاندامنتال را به خود اختصاص داده اند؛ نمونه ای از این اخبار را در توییت های ایلان ماسک در ارتباط با ارز دیجیتال دوج کوین دیده اید که به محض انتشار اخبار مثبت از این رمز ارز باعث پامپ آن شده است، یا در دیگر خبری از ایلان ماسک که گفته بود می توان محصولات تسلا را با بیت کوین خرید باعث پامپ بیت کوین شد و پس از مدتی که اعلام کرد تسلا دیگر بیت کوین را قبول نمی کند باعث ریزش سنگین این رمز ارز شد.

تحلیل پرایس اکشن در بازار ارزهای دیجیتال

یکی از قدرتمندترین تحلیل های بازار مالی، پرایس اکشن است، در این تحلیل شما بدون استفاده از هیچ اندیکاتوری قیمت را پیش بینی خواهید کرد، در واقع شما در خلوت ترین چارت ممکن تحلیل های خود را انجام می دهید؛ لذا پیدا کردن بهترین دوره پرایس اکشن می تواند بهترین سودهای بازار را برای شما به ارمغان بیاورد.

تحلیل سنتیمنتال در بازار ارزهای دیجیتال

شاید می توان گفت بیشترین درصد از موفقیت یک تریدر یا معامله گر شناخت روانشناسی بازار ارزهای دیجیتال است، تسلط به روان خود می تواند حتی شما را از ضررهای سنگین دور کند، ۲ موضوع ترس از جاماندن از سود (زمانی که قیمت یک رمز ارز در حال افزایش است و به دلیل بار روانی حاکم بر بازار تریدر احساس می کند از این سود جا مانده است و وارد پوزیشن خرید می شود، در حالی که نمی داند در ادامه روند یک مقاومت بسیار بزرگ وجود دارد و به احتمال زیاد قیمت ریزش خواهد داشت، این شکست به علت ترس از جاماندن یا فومو(FOMO) است) و انتقام از بازار (زمانی که تریدر نمی خواهد شکست خود را بپذیرد و برای جبران زیان خود با حجم پول بیشتری وارد معامله می شود و اینبار حجم بیشتری از پول خود را از دست می دهد، چرا که به احساسات خود تسلط نداشته است) درصد، تاثیر روانی بالایی را بر ذهن تریدر می گذارد لذا کنترل این افکار و احساسات گام بزرگی به سوی سودهای بزرگ بازار است.

برای سود از بازار باید از کجا شروع کنیم؟

https://lh4.googleusercontent.com/r-Oo7w2B9_O4unHnrPNLFw-Zid-SP4iyxOtxK5Fm8YJNLDXg5yxwnWn7XpctwkQsUmeBlEcIymBmu4srTlqmpSSFGXze1t31pv8hHqYKSiJCDv3SOUukYj9VQ6wSHdhn7gu592w

همان طور که در ابتدا گفتیم، وجود یک آموزش کامل در بازارهای مالی می تواند شما را به سودهای بسیار بزرگی برساند، قطعا این تفکر که با ورود به بازار ارزهای دیجیتال می توان در یک شب میلیاردر شد یک تفکر مبتدی و غلط است، مسیر بازار ارزهای دیجیتال مسیری پر از پیچیدگی است اما در صورتی که بتوانید در این بازار اصل بقا را رعایت کنید، دیگر با مشکل مالی در زندگی خود روبرو نخواهید شد، یکی از بهترین اساتید بازارهای مالی علیرضا محرابی است که در این مسیر می تواند به شما کمک های بسیار زیادی جهت کسب آزادی مالی کند.

از اشتباهات خود درس بگیرید

حتی بزرگترین معامله گران بازارهای مالی نیز ضرر می کنند، تنها نکته ای که می تواند شما را در مسیر موفقیت مالی پس از آموزش ها قرار دهد، مدیریت سرمایه است لذا با داشتن مدیریت سرمایه از ضرر بیش از حد می توان جلوگیری کرد و در معاملات بعدی سودهای بسیار بیشتری را کسب کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا