عمومی

کارکنان ادارات دولتی که واکسن نزنند با انفصال از خدمت روبرو خواهند شد

به گزارش خبرنگار سلامت سیلاد، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران، با اشاره به ابلاغیه سازمان امور اداری استخدامی کشور به تمام دستگاه‌های دولتی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر الزام واکسیناسیون برای حضور کارمندان ادارات دولتی در محل کار خود و عدم رعایت دقیق این قانون در سراسر کشور گفت: معاونان توسعه دستگاه‌های اجرایی کشور موظف به اجرای این ابلاغیه هستند اما این طرح با مقداری تخفیف جلو رفته است چون طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از ابتدای آذرماه با شدت بیشتری اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان امور اداری استخدامی مصوبه را ابلاغ کرده است گفت: دستورالعمل اجرایی روز شنبه ۲۲ آبان ماه در ستاد ملی کرونا تصویب شد و از اول آذرماه لازم الاجرا است و نظارت بر عهده معاون توسعه دستگاه اجرایی و عامل اجرای آن واحدهای حراست مجموعه‌ها هستند. اگرچه لزومی به ممانعت فرد به فرد نیست چون کدهای ملی به راحتی در سامانه (واکسن) قابل کنترل است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص مراحل اجرایی طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در راستای ایمن کردن محل‌های کار گفت: در قدم اول به کارمندی که واکسن نزده اخطار داده می‌شود. در قدم دوم از ورود وی به محل کار جلوگیری می‌شود . جلوگیری از ورود به محل کار با مرخصی بدون حقوق همراه خواهد بود. اگر باز هم  به تزریق واکسن اقدام نکرد به هیات تخلفات دستگاه معرفی و در نهایت با یک ماه انفصال از خدمت روبرو خواهد شد. این طرح توسط قرارگاه وزارت کشور به تمامی دستگاه‌های ابلاغ و از اول آذر اجرایی خواهد شد.

فرهادی با تاکید بر اینکه تمامی کشورهای دنیا باید با هم به ایمنی جمعی در برابر کووید برسند، گفت: برخی کشورها از برنامه مورد نظر واکسیناسیون جلوتر و برخی عقب تر هستند و از طرفی واکسن‌ها ایمنی ۱۰۰ درصدی ندارند و امکان ابتلاء برای برخی از مردم وجود دارد ولی تمامی کشورها براین امر تاکید دارند که حدود ۸۵ درصد مردم باید واکسینه شوند تا به ایمنی جمعی برسیم تا زنجیره ابتلاء قطع شود.

وی در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون در کشور گفت: ایمنی مد نظر هر واکسن دو هفته پس از تزریق دُز دوم حاصل می شود. حدود ۵۷ درصد هموطنان دُز دوم را تزریق کرده و دو هفته هم از زمان تزریق گذشته است. طبیعتا تا ۳۰ درصد دیگر باید به این تعداد افزوده شود. در حال حاضر هنوز به ایمنی جمعی نرسیده‌ایم و همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت تاکید کرد: نقطه قوت واکسیناسیون در کشور این است که تعطیلی‌ها متوقف می‌شود و حتی اگر پیک جدیدی رخ دهد نیازی به تعطیلی نیست. فقط دستورالعمل‌ها همچنان باید رعایت شود.

فرهادی تصریح کرد: علیرغم افزایش روند سرعت واکسیناسیون، رعایت موارد بهداشتی در کشور رو به کاهش است. نکته مهم این است که این دو کار باید با هم انجام شود و در بسیاری از کشورها علیرغم واکسیناسیون بالا ، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجباری است.

وی در پایان این گفتگوی رادیویی خاطرنشان کرد: بر اساس اظهار نظر اپیدمیولوژیست‌ها در حال حاضر شاهدی برای آغاز پیک ششم نداریم و تعداد مبتلایان و بستری‌ها کاهش یافته است اما به معنی رها کردن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست. باید هشیارانه عمل کنیم تا پیک جدیدی نداشته باشیم.

انتهای پیام/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا