اقتصاد

نکاتی که هنگام خرید کامپیوتر کارکرده باید بررسی کنید

در هنگام خرید کامپیوتر کارکرده به چه مواردی باید توجه نمود؟

با توجه به اینکه کیس کارکرده ، مدتی نزد دیگران ، مورد استفاده بوده است ، احتمال وجود خرابی در آن دور از ذهن نیست . لذا قبل از خرید کیس استوک یا کارکرده ، لازم است آن را بررسی نمایید. 

۱- بدنه کیس را بررسی کنید

زمانی می توانید از کارکرد صحیح یک کامپیوتر مطمئن شوید که بدنه کیس دچار مشکلاتی مانند شکستگی ، ضربه خوردگی و ترک نباشد . در این صورت است که احتمالا عملکرد کامپیوتر حفظ شده و نیازی به خرید یک کامپیوتر آکبند نیست.

۲- بررسی منبع تغذیه کیس

منبع تغذیه که با نام پاور نیز شناخته می‌شود نوعی سخت افزار است که جریان الکتریکی داخلی کیس را تامین می کند . این سخت افزار جریان الکتریکی را از پریز برق گرفته  و در اختیار قطعاتی که نیاز دارند ، قرار می دهد .
منبع تغذیه یک بخش بسیار مهم در کیس بشمار رفته و در هنگام خرید کیس دست دوم ، باید به خوبی مورد بررسی قرار گیرد.  در صورتی که سالهای زیادی کیس مورد استفاده بوده است ، بهتر است کامپیوتر کم کارکردتری را انتخاب کنید. 

۳- توجه به مادربرد 

درون کیس کامپیوتر قطعات و بخش های گوناگونی وجود دارد که بر روی مادربرد یا برد اصلی سوار شده و به آن متصل هستند.  این بخش ها شامل واحد پردازنده مرکزی، رم کامپیوتر و غیره می باشند. 
وظیفه مادربرد برقرار کردن ارتباط توسط مدارهای ظریف بین قطعات موجود در کیس مانند رم، هارد دیسک، کارت گرافیک و غیره بوده و همچنین برق مورد نیاز آنها را تامین می کند. 
از جمله وظایف دیگر مادربرد می توان به ذخیره کردن اطلاعات بایوس اشاره نمود. 
با توجه به اینکه قطعات دیگر بر روی مادربرد سرهم می شوند و همچنین با توجه به اینکه ممکن است به دلیل جمع شدن بار الکتریکی و ایجاد یک خطا ، اتصالات کوچکی اتفاق افتاده و مادربرد بسوزد .بنابراین توصیه می شود از مادربورد را کاملا تست کرده و از فروشنده مهلت تست بخواهید.

۴- بررسی سی پی یو کامپیوتر

یکی از مهم ‌ترین قطعات کامپیوتر ، سی پی یو ((CPU است که مرکز پردازش اطلاعات و برنامه های کامپیوتر است  ، به طوری که این واحد دستورالعمل ها را از رم کامپیوتر دریافت کرده و پس از کد گشایی و پردازش اطلاعات خروجی مناسب را ارائه می دهد. 
سی پی یو یک قطعه مربع شکل است که بر روی برد کامپیوتر وجود دارد و برای آنکه بتواند کار قطعات دیگر را برنامه ریزی کند با سخت‌افزارها وارد تعامل شده و پس از آن که فعالیت های آنها را پردازش نمود برنامه ریزی کارهای آنها را انجام می دهد. 
سی پی یوها در گذشته تک هسته‌ای بودند اما ، امروزه ۲، ۴، ۸ و ۱۶ هسته ای هستند . هر چه تعداد هسته های سی پی یو بیشتر باشد توانایی پردازش سریع تر اطلاعات را دارد.  
در هنگام خرید کیس کارکرده ، باید به سی پی یو آن نیز توجه ویژه ای شود ، زیرا در صورتی که این پردازنده تحت تاثیر دمای نامناسبی قرار گرفته و تهویه مناسبی برای آن وجود نداشته باشد احتمال سوختن آن افزایش می‌یابد . بنابراین در مهلت تست دستگاه ، کاملا از صحت عملکرد آن ، اطمینان حاصل کنید.

۵- کارت گرافیک کامپیوتر

در صورتی که قصد دارید برای انجام کارهای گرافیکی یا بازی کردن کیس استوک خریداری کنید یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید کارت گرافیک دستگاه می باشد که توسط دو کارخانه سازنده قدرتمند با نام NVIDIA و AMD ساخته می شوند و وظیفه آن تبدیل نمودن اطلاعات گرافیکی دیجیتال به اطلاعات گرافیکی آنالوگ بوده و برای آنکه آنها را به نمایش در بیاورد آنها را به دستگاه‌هایی مانند تلویزیون ، مانیتور و… ارسال می کند.
برای اینکه این کارت ها بتوانند و پردازش اطلاعات گرافیکی را انجام دهند از یک پردازنده اختصاصی با نام GPU استفاده می کنند. 
با توجه به اینکه خرید کارت گرافیک آکبند هزینه بالایی دارد ، در صورتی که فروشنده کیس استوک سالم بودن و در شرایط ایده‌آل قرار داشتن این قطعه را تضمین کند خرید استوک این قطعه گزینه ایده آلی است . 

۶-   از فروشنده مهلت تست و گارانتی بخواهید. 

حتی خرید مینی کیس استوک ارزان باید با فرصت تست و گارانتی باشد. زیرا کامپیوتر فقط حین کار ، ایراد خود را نشان می دهد و معمولا طی ۲۴ ساعت یا مثلا با نصب ویندوز روی آن ، ایرادهای احتمالی مشخص می شود. کیس استوک hp  ، از برندهای شناخته شده و خوش قیمت بازار است. 
www.roshac.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا