اقتصاد

معرفی یک مدل خاص از تخته وایت برد های شیشه ای چسبی

تخته وایت برد شیشه ای

این مدل در تخته وایت بردها، با یراق اسپیسر نصب می گردد. در این سبک با توجه به سایز تخته وایت برد از ۴ تا نهایتا ۱۰ یراق اسپیسر استفاده می شود.

جاسازهای گرد یراق با قطر ۲ سانت گوشه های شیشه رنگی اعمال و سپس شیشه رنگی سکوریت شده و با استفاده از یراق اسپیسر استیل یا آلمینیوم به دیوار متصل می گردد.

علاوه بر زیبایی یکی از نکات مثبت این تخته وایت بردشیشه ای، قابلیت جابجایی آن در طول زمان می باشد.

ماژیک های مایع

این نوع ماژیک ها به طور ویژه برای وایت برد شیشه ای تولید می شوند. این ماژِیک ها جریانی مدام و نرم، بدون لک کردن و یا پخش نامناسب جوهر، بر روی تخته ایجاد می کنند.

یک عمل پمپاژ منحصر به فرد پس از عبور از نوک جوهر را دوباره پر می کند. نوک گلوله ای این نوع ماژیک امکان طراحی دقیق با خطوط ریز را می دهد. ضخامت خط ها را میتوان کنترل کرد و با استفاده از رنگ های زیبا، جلوه ی گرافیکی خاصی به ارائه بخشید.

پاک کردن این نوع ماژیک وایت برد شیشه ای به راحتی امکان پذیر خواهد بود، به راحتی از تخته پاک کن و یا دستمالی خشک استفاده کرده و جوهر را از روی  تخته وایت برد شیشه ای پاک نمایید. ماژیک ها در بسته هایی چهار رنگه به رنگ های  قرمز، سبز، آبی و سیاه موجود چندین نوع ماژِیک را به طور خاص برای گلس برد ها و سایر سطوح صاف تولید می کند.

سری  در بسته های چهار، شش و هشت تایی عرضه می شوند.  رنگ ها شامل آبی، قهوه ای، سیاه، سبز، نارنجی، بنفش ، قرمز و زرد است.

آن ها مرطوب بوده، به سرعت خشک می شوند و بو ندارند.  اگر فراموش می کنید که درپوش ماژیک را پس از استفاده بر روی ماژیک بگذارید، مشکلی نیست، این ماژیک ها به مدت زیادی خشک نمی شوند.

ماژِیک ها، به لطف ویژگی یکسان سازی فشار اتوماتیک، نشت نخواهند کرد.  نوک گلوله ۲ میلی متری امکان کنترل دقیق را فراهم می کند، که به نمای گرافیکی ارائه می افزاید. تخته پاک کن خشک همه چیز را بدون زحمت و بدون جا گذاشتن لکه پاک می کند.

گچ مایع

نشانگرهای گچ مایع ترکیبی از بهترین ویژگی های گچ های قدیمی و ماژیک وایت برد های شیشه ای قدیمی هستند. آن ها به صورت مایع هستند اما پس از استفاده جلوی گچ های خشک را خواهند داشت. بنابراین انعطاف پذیری بیشتری از گچ های قدیمی در اختیارتان قرار میدهند.

رنگ های بسیار زیبا تصویری واضح و خوش آب و رنگ برای شما رقم خواهند زد. برای پاک کردن گچ های رنگی  لازم است تا تخته را با دستمال و یا اسفنج مرطوب پاک نمایید. پس از آن اثری از رنگ و لعاب گچ های مایع باقی نمی ماند.

تنوع رنگ ها به شما و گروه شما راه های زیادی برای بیان ایده ها می دهد. سعی کنید به هر فرد رنگی متفاوت بدهید تا ایده های هر فرد را از دیگری متمایز شود. برای برخی از ارائه ها، نشانگرهای نئون به رنگ صورتی گرم، زرد یا سبز باعث می شود متن ها از هم متمایز شوند.

 .

نوک پایین را روی یک سطح فشار داده و پمپ کنید.

فشار و پمپاژ را ادامه دهید تا اینکه گچ مایع وارد نوک شود.

حتماً در هنگام خرید ماژیک برای وایت برد های شیشه تخته پاک کن ها و لوازم جانبی دیگر را به یاد داشته باشید.

از دیگر ملزومات وایت  برد های شیشه ای تخته پاک کن ها هستند. جنس این محصول برای استفاده بر روی وایت بردهای شیشه ای باید نرم بوده تا به مرور زمان خراشی بر سطح تخته ایجاد نکند.

یکی از مهم ترین مشکلات تخته گچی مشکلات تنفسی و الرژی زا بودن تخته های گچی بود که این مشکلات به خاطر استفاده از ماژیک به راحتی حل شد .

به راحتی می توان از صفحه وایت برد به عنوان پرده ویدئو پروژکتور استفاده کرد و از طریق ماژیک به راحتی در بحث آموزش نکته برداری کرد.

معرفی یک مدل خاص از تخته وایت برد های شیشه ای چسبی

کم کردن هزینه ها یکی از مهم ترین دلایل استفاده کردن از وایت برد است. که هزینه ماژیک ها خیلی نسبت به گچ ها زیاد نیست.

ماژیک وایت برد در مقایسه با گچ به راحتی در دست قرار می گیرد و این مشکل را به راحتی برا معلولین عزیز برطرف می کند. و نیاز به انرژی کمتری نسبت به گچ برای نوشتن دارد.

تنوع رنگ های ماژیک برای وایت برد نسبت  به گچ ها برای تخته سیاه خیلی بیشتر است. و به راحتی می توان از رنگ های مختلف برای نوشتن بر روی وایت برد استفاده کرد.

تخته های وایت برد را به راحتی می توان از جایی به جای دیگر انتقال داد. و مشکل ثابت بود تخته های گچی را برطرف کرد.

یکی دیگر از مزیت های وایت برد این است که ابعاد مختلفی دارد و می توان به راحتی در ابعاد مختلف آن را تولید کرد.

مغناطیسی بودن صفحه های وایت برد یکی دیگر از مزیت ها می باشد که از طریق مگنت می توان مطالب کاغذی رو بر روی صفحه چسباند.و بحث آموزش را راحت تر کرد.

یکی از مهم ترین مشکلاتی که تخته های قدیمی(گچی) داشت این بود صفحه های تخته گچی خیلی بد پاک می شد در مقابل صفحه های تخته وایت برد که به راحتی پاک می شود.

یکی دیگه از مهمترین مزیت های استفاده از وایت برد قابلیت دو رو بودن این نوع تخته هاست. یعنی ابعاد هر تخته قابلیت دو رو بودن پیدا می کند در حالی که فضای کمتری را اشغال می کند.

تولید تخته وایت برد  از ابتدا تا به امروز،  دستخوش تغییرات زیادی شده است.در ابتدا وایت برد شیشه ای از یک شیشه ی معمولی و قاب دور آن که معمولا از جنس ام دی اف و آلومینیمی بود تولید می شد،،اما به دلیل استحکام کم وخطر شکستگی شیشه از شیشه  های سکوریت برای تولید وایت برد شیشه ای استفاده شد.که به مرور زمان جنس شیشه ها و رنگ مورد استفاده در آن نیز تغییر پیدا کرد و در حال حاضر با کیفیت های مختلفی عرضه می شود.

امروزه دیگر از قاب های دور نیز استفاده نمی شود زیرا با سکوریت شدن شیشه ها و مقاوم شدن آنها دیگر نیازیبه  قاب نیست و از نظر زیبایی نیز نبود قاب جلوه بهتری دارد.

در بعضی از مدل های تخته وایت برد شیشه ای نیز از رنگ های مختلف استفاده می شود که به گلس برد رنگی معروف هستند اما این وایت برد شیشه ای بیشتر جنبه ی تزیینی دارد تا نوشتاری.

برای تولید وایت برد شیشه ای ابتدا شیشه خام را به اندازه تعیین شده برای وایت برد برش داده و دور تا دور شیشه را صاف می کنند و سپس در کوره قرار می دهند ،پس از حرارت دیدن و پخته شدن شیشه، حال شیشه موجود سکوریت بوده و از استحکام بالاتری برخوردار است.

سپس شیشه را برای رنگ شدن آماده می کنند و یک طرف آن را بطور کاملا یکدست رنگ می کنند که اگر رنگ استفاده شده کوره ای باشد باز نیاز به حرارت و کوره دارد و پس از سرد شدن وایت برد نیاز به تمیز کاری و تست نهایی دارد که پس از آن وایت برد شیشه ای تولید شده قابل استفاده است. برای نصب وایت برد شیشه ای روی دیوار احتیاج به اتصالات است که از فلنچ استفاده می شود. که معمولا از جنس استیل و آلومینیم می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا