دانش

دکمه جادویی و همه‌فن حریف آیفون۱۵/ عکس

تینا مزدکی_ در رویداد سپتامبر اپل که شاهد عرضه اپل واچ ۹ و اپل واچ اولترا ۲ بودیم، گفته شد که در محصولات جدید آیفون دکمه سایلنت جای خود را به دکمه اکشن «Action» داده‌است. کارشناسان توضیح دادند که چگونه می‌توان از طریق نحوه فشار دادن و نگه داشتن این دکمه، بازخورد لمسی و یا نشانه‌های بصری دریافت کرد و همچنین چگونه می‌توان از این دکمه برای فعال کردن تعدادی از عملکردها و برنامه‌ها استفاده کرد.

با گذشت زمان، احتمالاً قابلیت‌های دکمه Action گسترش می‌یابد. اما در حال حاضر در جریان پنج مورد از جالب‌ترین کارهایی که دکمه Action می‌تواند انجام دهد، هستیم.

یکی از بارزترین عملکردهای دکمه Action امکان گرفتن سریع عکس یا فیلم با یک بار فشار دادن است. داشتن یک دکمه فیزیکی برای فشار دادن، گرفتن عکسی را بدون نگرانی از تغییر کادر زمانی آسان تر می‌کند.

دکمه جادویی و همه‌فن حریف آیفون۱۵/ عکس

این دکمه برای دوربین جلو نیز کار می‌کند، که این مورد نگه داشتن آیفون ۱۵ پرو در هنگام گرفتن سلفی را کمی آسان‌تر کند. قطعا گاهی اوقات کاربران هنگام سلفی گرفتن، متوجه می‌شوند که دست زدن به دکمه شاتر باعث می‌شود آیفون تکان بخورد که دکمه Action می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

ممکن است چیز ساده‌ای به نظر برسد، اما داشتن یک دکمه فیزیکی برای چراغ قوه گوشی که از طریق فلاش دوربین عقب در دسترس قرار می‌گیرد، می‌تواند بسیار مفید باشد. کسی که نیاز فوری به این چراغ داشته است، می تواند تأیید کند که دسترسی به آن از طریق صفحه قفل دشوار است. یک دکمه سخت افزاری اختصاصی برای عملکرد چراغ قوه، کامل با بازخورد لمسی، نوید تغییر سریع چراغ قوه را بسیار آسان‌تر می‌کند. همچنین می‌تواند از مشکل روشن شدن تصادفی چراغ قوه هنگام ضربه زدن روی صفحه قفل جلوگیری کند.

در حالی که دکمه Action به طور کامل قابل تنظیم نیست، می‌توان از آن برای فعال کردن عملکردهای تنظیم شده در برنامه Shortcuts استفاده کرد. همانطور که از نام آن پیداست، برنامه Shortcuts به کاربران آیفون اجازه می‌دهد میانبرهای سفارشی برای برنامه های مختلف ایجاد کنند و با دکمه Action iPhone ۱۵ Pro، این میانبرها را می توان با فشار دادن یک دکمه فیزیکی فعال کرد. شما فقط می‌توانید به یک میانبر دسترسی داشته باشید، اما اکنون این گزینه به شما امکان می‌دهد درجه‌ای از سفارشی سازی را به دکمه Action اضافه کنید.

دکمه جادویی و همه‌فن حریف آیفون۱۵/ عکس

مطمئناً وقتی عجله دارید، داشتن یک دکمه برای ضبط سریع قطعه‌های صوتی بسیار کارآمد است. از دکمه Action می‌توان برای ضبط سریع قطعه‌های صوتی با استفاده از برنامه Voice Memo استفاده کرد.

از دکمه Action می‌توان برای فعال کردن حالت فوکوس در آیفون‌ها نیز استفاده کرد که این حالت می‌تواند برای خاموش کردن یا محدود کردن اعلان‌ها برای مدت معینی استفاده شود تا افراد بر روی کار، استراحت یا خواب تمرکز کنند.

دکمه جادویی و همه‌فن حریف آیفون۱۵/ عکس

در حالی که روشن کردن حالت فوکوس کار سختی نیست و این یک گزینه در منوی کشویی Command Center در iOS قرار دارد، انجام آن در صفحه اصلی یا قفل صفحه می‌تواند منجر به پرت شدن حواس افراد توسط اعلان‌ها یا برنامه‌ها شود و اینکه بدون دیدن اعلانی از سوی اپلیکیشن‌ها و بدون نگاه کردن به صفحه گوشی، تنها با فشردن یک دکمه از حالت فوکوس استفاده کنید میتواند تمرکز واقعی را برای کاربران به عمل بیاورد.

همانطور که اضافه شدن دکمه Action جالب است، محدودیت‌هایی نیز دارد. یعنی فقط می‌توان از آن برای راه‌اندازی یک عمل در یک زمان استفاده کرد. هیچ راهی برای استفاده از ترکیبی از فشارها و ضربه‌ها برای انجام کارهای مختلف وجود ندارد، مثلاً دو بار ضربه زدن برای باز کردن برنامه دوربین یا فشار طولانی برای روشن کردن حالت فوکوس امکان پذیر نیست.

دکمه جادویی و همه‌فن حریف آیفون۱۵/ عکس

با این حال امیدواریم اپل راهی برای آپدیت دکمه Action باز کند تا با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بعدی قابل تنظیم باشد. اما با توجه به اینکه اپل دوست دارد کنترل دقیقی بر سفارشی سازی آیفون داشته باشد، تحقق این انتظار ممکن است چیزی جز یک آرزو نباشد.

با این وجود، دکمه Action نسبت به نوار لغزنده هشدار سایلنت که جایگزین آن می شود، توانایی بیشتری دارد و امیدواریم که در سال آینده، زمانی که سری آیفون ۱۶ عرضه شود، شاهد اضافه شدن آن به آیفون های استاندارد باشیم.

منبع: techradar

بیشتر بخوانید:

سونی از رنگین‌کمان پلی‌استیشن رونمایی کرد/عکس

رونمایی از رنگ‌های گوشی هوشمند جدید سامسونگ/ عکس

۲۲۷۳۲۳

مجله خبری سیلاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا