فناوری اطلاعات

گوگل نزدیک به ۱۰۰۰ ایموجی را در اندروید ۱۲ بروزرسانی می‌کند

انتشار نسخه جدید اندروید همواره با عرضه ایموجی‌های جدید همراه بوده و اندروید ۱۲ هم از این قاعده مستثنی نیست. گوگل حالا اعلام کرده که با استاندارد یونیکد ۱۴ حدود ۱۰۰۰ ایموجی جدید را به نسخه بعدی اندروید اضافه می‌کند. این شرکت می‌گوید ایموجی‌های جدید فقط از طریق به‌روزرسانی‌های سیستمی عرضه نمی‌شوند و اپ‌ها هم می‌توانند به‌صورت مستقل از آن‌ها استفاده کنند.

گوگل با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام کرده که در اندروید ۱۲ دقیقا ۹۹۲ ایموجی جدید عرضه می‌شود. این شرکت می‌گوید نسخه‌های قدیمی هم از طریق اپلیکیشن‌هایی که از لایه سازگاری Appcompat بهره می‌برند، می‌توانند به این ایموجی‌ها دسترسی پیدا کنند. سایر پلتفرم‌های گوگل مثل جیمیل، کروم OS، گوگل چت و یوتیوب لایو چت هم تا چند هفته دیگر از این ایموجی‌ها بهره‌مند می‌شوند.

ایموجی‌ها تغییرات بزرگی نداشته‌اند و گوگل صرفا آن‌ها را تا حدی دستکاری کرده تا مفهوم و معنایشان بهتر منتقل شود. در میان ایموجی‌های جدید می‌توانیم به ایموجی ماسک اشاره کنیم که حالا کمتر بیمار و ناراحت به نظر می‌رسد. ایموجی‌ها در مجموع مسطح‌تر شده‌اند و اکثر آن‌ها به اندازه قبل سه بعدی به نظر نمی‌رسند. برخی از آن‌ها حالا اغراق‌آمیزتر و برخی واقع‌گرایانه‌ترند. با این حال به‌خاطر تعداد بالایشان نمی‌توانیم همه را به یک شکل توصیف کنیم، چون هر کدام شرایط متفاوتی دارد.

گوگل در سیستم جدید اندروید، ایموجی‌ها را از خود سیستم عامل جدا کرده و آن‌ها را به‌عنوان بخشی از GMS یا «خدمات موبایلی گوگل» در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این شرکت قبلا می‌خواست از طریق EmojiCompat چنین کاری انجام دهد، ولی این بار به نظر می‌رسد که روش اجرای کار عوض شده تا اکثر اپلیکیشن‌های پلی استور بتوانند به ایموجی‌های جدید دسترسی پیدا کنند.

گوگل می‌گوید حالا EmojiCompat را در ماژول Appcompat در Jetpack قرار داده و از آن‌جایی که اکثر اپ‌ها از Jetpack استفاده می‌کنند، دسترسی به ایموجی‌های جدید به‌صورت پیش‌فرض به این برنامه‌ها اضافه می‌شود. در نتیجه توسعه‌دهندگان لازم نیست به‌طور خاص این ویژگی را روی اپلیکیشن‌های خود فعال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا