جامعه

تهرانی‌ها شهردار پایتخت را پیشنهاد دهند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارگروه خبری شورای منتخب ششم شهر تهران، با انتشار بیانیه ای از مردم تهران خواست نظرات خود را درباره انتخاب شهردار آینده تهران اعلام کرد.

طبق خبری که درباره این بیانیه منتشر شده منتخبان مردم در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر با باور عمیق به مشارکت و نقش شهروندان در تصمیمات کلان شهر طی بیانیه ای از مردم شریف تهران ری و تجریش دعوت کردند که در فرآیند انتخاب و شاخص های شهردار تهران با شورای اسلامی شهر مشارکت داشته باشند.

بر اساس این گزارش متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه­ تعالی

اعضای منتخب مردم تهران در ششمین دوره شورای شهر، پس از بحث و بررسی فراوان و برگزاری چندین جلسه اختصاصی، فرآیند انتخاب شهردار تهران را تعیین نمودند. در این فرآیند، پس از بررسی شرایط اولیه نامزدهای بالقوه، به ارزیابی هر یک از نامزدها بر مبنای ده شاخص پرداخته شده و پس از مباحثه جمعی، برای هر شاخص، به فرد مورد بررسی امتیاز داده خواهد شد. ده شاخص مورد نظر شورای شهر منتخب به شرح زیر است:

۱. قوت تفکر و عمل انقلابی با روحیه جهادی

۲.فهم اقتصادی و توانمندی در تأمین منابع مالی شهر

۳.ساده زیست و پاکدست، برخوردار از روحیه مبارزه با فساد و فاقد تعارض منافع، مراقبت نسبت به اطرافیان و منتسبین و عدالت محور

۴.آشنایی کلی با قوانین، ساختارها، فرآیندهای مدیریت شهری و شناخت تهران و مسلط بر نظام مسائل شهر تهران

۵.سابقه و تجربه مدیریتی موفق (اجرای پروژه های مهم و موفق)

۶.توانایی اجماع­ سازی (قدرت مذاکره و تعامل با مجلس، دولت و سایر نهادها/ توانایی کارکردن با سلائق متنوع/ اجماع سیاسی کلان)

۷. دارای رویکرد تحول‌گرا و جوان­گرا و شناخت و نگاه فرهنگی- اجتماعی
۸. قابلیت رهبری و توانایی تشکیل تیم قوی و شبکه کاری منسجم و توان بکارگیری بدنه شهرداری و مدیران جوان

۹. قابلیت ایجاد تعاملات اجتماعی و ارتقای مشارکت مردمی و روحیه مردمی

۱۰. میزان هماهنگی و همسویی با مصوبات شورای شهر منتخب

این فرآیند منجر به رتبه­ بندی افراد و شناخت شرایط هر یک از نامزدها در شاخص­ های مختلف می­ گردد که بر اساس آن، از تعدادی از نامزدها که تناسب بیشتری با ده شاخص ذکر شده داشته باشند، برای ارائه چارچوب برنام ه­ای خود در مدیریت شهری و گفتگو با اعضای منتخب، دعوت بعمل خواهد آمد. در نهایت، پس از استماع نظرات تمامی نامزدهای نهایی و بحث و بررسی در مورد هر یک، تصمیم­ گیری برای انتخاب شهردار انجام خواهد شد.

شورای منتخب تلاش نمود که با دقت و اختصاص زمان مناسب و در فرآیندی نظام‌مند و با بهره­ گیری از مشورت خبرگان و نخبگان مختلف از جمله در حوزه مدیریت شهری، شاخص­ های ده­گانه را تعیین نماید. لیکن با باور عمیق به ارتقای مشارکت مردمی، آمادگی دارد که از نظرات مردم عزیز بخصوص صاحب نظران در این حوزه، استفاده نماید. در این راستا، می‌توانید برای ارائه نظرات و پیشنهادات از روز پنجشنبه مورخ ۱۷ تیرماه تا روز سه شنبه ۲۲ تیرماه به نشانی اینترنتی www.shorayeetelaf.com مراجعه فرمایید.
منتخبین مردم شریف تهران، ری و تجریش در ششمین دوره شورای اسلامی شهر

۴۷۲۳۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا