استانها

توانمند سازی محیط بانان و کارشناسان حوزه محیط زیست در کیش

به گزارش خبرآنلاین از کیش، کارگاه آموزشی ضابطین دادگستری با محوریت "حفاظت و بهسازی محیط زیست، قوانین شکار و صید، آلودگی‌های زیست محیطی و تخریب زیستگاه‌ها و فراگیری قوانین جدید و همچنین بازآموزی قوانین و مقررات زیست محیطی" برای محیط بانان و کارشناسان این حوزه، عصر یکشنبه ۲۱ شهریور در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

فرشاد گلمیرزایی دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب جزیره کیش با اشاره بر ضرورت اهمیت قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، گفت: سازمان محیط‌بانان، ضابط خاص دادگستری هستند و به همین منظور اداره حفاظت محیط زیست منطقه آزاد کیش نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی محیط بانان و کارشناسان این حوزه اقدام کرده است.

همچنین مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی از قبیل "ضابطین و انواع آن، وظایف ضابطین، آیین دادرسی کیفری، ویژگی‌های تحقیقاتی مقدماتی، انواع جرائم (مشهود و غیر مشهود)، قرارهای تامین و جهات رسیدگی به جرائم" از سر فصل های تعیین شده در تقویم آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست است.

ضابطین دادگستری تحت نظارت و آموزش مقام قضائی در کشف جرم و حفظ آثار جرم، جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهم و اجرای تصمیمات قضائی به موجب قانون اقدام می کنند.

با توجه به ماده ۱۱ تا ۱۵ قانون حفاظت بهسازی براساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد که به این مناطق تفویض شده است، اداره محیط زیست کیش مسئولیت اجرای این قوانین را بر عهده دارد.

افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند ضابط خاص هستند و ضمن برخورد با جرائمی که در حوزه محیط زیست رخ می دهد با حوزه قضایی کیش نیز تعامل مستقیم دارند.

این دوره با همت دادستانی و دادیار حوزه قضایی کیش برگزار شد تا اطلاعات حقوقی افرادی که قرار است به صورت ضابط در حوزه محیط زیست عمل کنند ارتقاء یافته تا با حوزه نیروی انتظامی و دادگستری همکاری خوبی صورت پذیرد.

شایان ذکر است فرشادگلمیرزایی دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب جزیره کیش، جمعی از مسوولان نیروی انتظامی، مریم محمدی رئیس اداره محیط زیست کیش و تعدای از کارشناسان و محیط بانان در این کارگاه آموزشی حضور داشتند.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا