استانها

به دور از اختلافات فصل جدیدی را برای آبادان بسازیم/افزوده شدن۱۵۰ میلیارد تومان به بدهی شهرداری و۱۴۰ نفر به نیروهایش ظرف ۲ سال

به گزارش خبرنگار سیلاد از آبادان؛ حسین حمید پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سرسرای اجتماعات شهرداری مرکزی برگزار شد ضمن اشاره به شعار تعیین شده تحت عنوان «ما شهر را می سازیم تا در آن به خوشبختی برسیم»؛ اظهار کرد: رویکرد من در دوره جدید فعالیتم در تصدی شهردار آبادان، در حوزه ی فرهنگی، اجتماعی و اتحاد و همدلی بیشتر و منسجم تر با مسئولان شهری با هدف انجام امور محوله قانونی و کمک به یکدیگر در رفع سریعتر مشکلات مبتلابه شهریست از همین رو با قرار گرفتن در کنار آبفا تمام تلاشمان آنست که امسال با کمترین میزان آبگرفتگی در معابر و کوچه ها مواجه باشیم.

وی افزود: احساس آرامش در میان شهروندان یعنی گام برداشتن در مسیر خوشبختی، اگر برای زیرساخت های شهری کاری انجام نشود نمی توانیم ادعا داشته باشیم که در مسیر فرهنگ سازی گام برداشته ایم.

شهردار آبادان تصریح کرد: برای پوشش نقاط ضعفمان و برای رسیدن به هدف والا یعنی خوشبختی در شهر آبادان بایستی در کنار یکدیگر باشیم. با هم گام برداریم و شهرمان را بسازیم در غیر این صورت بهترین مدیران کشور هم با این حجم از کج رفتاری، نبود بودجه لازم و اختلاف نظرهای فراوان نمی تواند هیچ کاری از پیش ببرد. برای رفع اختلافات نظرها، آماده شنیدن حرف منتقدان و مخالفان هستیم. فضای کار برای همگان وجود دارد و لذا به هم افزایی بیشتر و بهتر نیاز است.

حمیدپور؛ با تاکید بر اینکه بایستی دسته بندی امور قابل انجام در شهر شکل بگیرد؛ یادآور شد: عمده دلیل من برای بازگشتم به عنوان شهردار آن بود که می توان در آبادان کار کرد و تنها نیاز به تغییر رویکرد و نگاه دارد. شهر خوب به‌دست آوردنی نیست، بلکه ساختنی است و بایستی به برخورداری آبادان به شاخص های اولیه ی خوشبختی کمک کنیم.

وی گفت: تا زمانی که فاضلاب، زباله و نخاله در این شهر جمع‌آوری نشود، نمی‌توان به سراغ معابر و سیمای شهری و فضای سبز رفت، در مباحثی همچون رعایت زمان زباله گیری و پرهیز از دور ریز زباله، پسماندهای شهری و نخاله ها در جای جای شهر هنوز فرهنگ سازی لازم در شهر ایجاد نشده و در این باره نیاز به تلاش و وحدت رویه اعم از مردم و مسئولان داریم. اگر ما آبادانی ها نتوانیم شهرمان را بسازیم، هیچ کس دیگری نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه بایستی فرصت را غنیمت شمرد؛ افزود: به واسطه ی حضورم به عنوان شهردار در دوره ای؛ از مسائل درون حوزه ای شهرداری شناخت دارم و کارهایی را نیز در آن دوره آغاز و به انجام رساندیم و برخی ها هم ناتمام ماند، در دوره غیبتم اتفاقاتی در شهرداری و در حوزه ی شهری رخ داده که  فکر نمی کردم به این مرحله رسیده باشد، در دوره قبل کارهایی همچون تلاش برای گرفتن برخی اعتبارات از طریق سازمان برنامه و بودجه، ایجاد انضباط اداری و مالی، بازنشسته کردن جمعی از کارکنان (۴ درصدی ها)، چابک سازی پیکره ی شهرداری و بسیاری دیگر از موارد را آغاز و موفقیت هایی را نیز به دست آوردیم اما با بازگشت دوباره ام شاهد آنم که در بسیاری از این مسائل به عقب برگشته ایم.

وی اظهار کرد: در دوره ی قبل شهرداری آبادان را با ۲ هزار و ۲۰۰ نیرو تحویل گرفتم و با هزار و ۶۶۰ نیرو (اعم از کارگران و کارکنان) تحویل دادم اما امروز که برای بار دوم تصدی شهرداری را عهده دار شدم آن را با هزار و ۸۰۰  نیرو تحویل گرفتم و این در حالیست که  تعداد نیروهای شهرداری با گذشت ۲ سال بایستی به هزار و ۴۰۰ نفر می رسید اما نه تنها تعداد نیروهایش کم نشد بلکه به تعدادشان نیز اضافه شد.

شهردار آبادان تصریح کرد: در دوره ی قبل من شهرداری را با ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی تحویل دادم، اما این بار و با گذشت ۲ سال شهرداری را با ۴۰۰ میلیارد بدهی تحویل گرفتم و اکنون من وارث این بدهی هستم.

حمیدپور؛ با اشاره به بودجه ی محقق شهرداری در سال ۱۳۹۹، آن را ۱۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: امروز بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان حکم اجرایی بر علیه شهرداری وجود دارد و روزی نیست که حساب شهرداری آبادان مسدود و بر اساس قانون از حساب ما برداشت نشود.

به گفته ی وی؛ شهرداری آبادان بیش از۱۷۰ میلیارد تومان بدهی به سازمان تأمین اجتماعی دارد که به طور روزانه ۲ درصد جریمه ی دیر کرد به آن اضافه می شود.

وی افزود: در دوره قبلی حضورم در تصدی شهردار آبادان از برخی بانک‌ها برای خرید اتوبوس‌ها و تجهیزات مربوطه، بازنشسته کردن نیروها و برخی موارد دیگر وام و تسهیلات گرفتیم و تا زمانی که بودم اقساط به هر شکل ممکن پرداخت می شد اما از زمان رفتنم تا بازگشت دوباره ام به شهرداری هیچ قسطی پرداخت نشده است.

وی اظهار کرد: تمام این دیرکردها تبدیل به اخذ اجرائیه بر علیه ما شده و به خاطر دیرکردها تامین اجتماعی تادیه گرفته و در حال مصادره ی املاکی است که به عنوان ضمانت گذاشته بودیم. اینها خبرهای خوبی نیست و این موضوع نظم و انضباط مالی شهرداری آبادان را به طور کامل به هم ریخته و بازگشت به این نظم زمان بسیاری را از ما می گیرد. فکر نمی‌کردم نظم مالی این قدر به هم ریخته باشد اما راهی نیست و بایستی رو به جلو حرکت کنیم.

شهردار آبادان تصریح کرد: پیگیر مسائل مربوط به شهرداری با روش جدیدتری هستیم که  جایگزینی سیستم مکانیزه ی مالی به جای سنتی و دستی یکی از مهمترین آنهاست که در این باره از صاحب‌نظرانی به عنوان مشاور در کنار شهرداری بهره می گیریم.

حمیدپور؛ در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در محافل مختلف خبری و مجازی مطالبی مبنی بر عدم حضور فیزیکی نیروهای شهرداری در محل کار دست به دست می شود که اینگونه نیست، امکان اخراج هیچ نیرویی را بدون پشتوانه ی کاری و درآمدی جایگزین نداریم. اگرچه کسانی در شهرداری وظایفشان را به درستی انجام نمی دهند و ما در فرآیند ایجاد انضباط اداری به دنبال فعالیتی برای آنان هستیم اما بسیاری از همکاران ما در حال انجام وظیفه حتی تا پاسی از شب هستند.

وی گفت: : برای بازگشت نظم اداری در شهرداری آبادان نیاز به یک پروسه زمانی سه ماهه با اولویت ساماندهی نیروهایی که به درستی وظایفشان را انجام نمی دهند، است که اگر این کار نشود در ادامه ی راه با مشکل مواجه می شویم پس این موضوع اولویت نخست من است و راهی جز این نداریم.

وی با اشاره به فرسودگی ناوگان خدمات شهری شهرداری آبادان گفت: بین سالهای ۹۵ تا ۹۸ به سختی ناوگان شهری را نوسازی کردیم اما در ۱۸ ماه گذشته این ناوگان به سبب عدم رسیدگی فرسوده شده که نتیجه آن انباشت زباله و نخاله در شهر است، در حال حاضر کار تعمیر خودروها و رفع معایب آنها را آغاز کرده ایم و ظرف ۲ ماه آینده ناوگان خدمات شهری بهسازی می شود. برای نوسازی ناوگان نیاز به اعتبار است که متاسفانه در اختیار نداریم.

وی ضمن در خواست از رسانه ها برای کمک به ارتقاء سطح فرهنگی شهر در حوزه ی حقوق شهروندی، افزود: مردم آبادان از فرهنگ بالایی بهره مندند اما در حوزه حقوق شهروندی آموزش ندیده‌اند و بایستی این فعالیت انجام شود و در طی این مسیر نیاز به همراهی و کمک رسانه ها و آموزش و پرورش داریم.

وی اظهار کرد: طی سالهای ۹۶ تا ۹۸ برخی پروژه‌های عمرانی را در مناطقی از شهر همچون ذوالفقاری، شطیط و علوانیه آغاز کردیم که به سبب نبود برخی زیرساختها همچون شبکه فاضلاب به اجبار متوقف شان کردیم.

شهردار آبادان تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط مالی شهرداری نمی‌توان پروژه عمرانی جدیدی را آغاز کنیم اما تمام تلاشمان بر ارائه خدمات مناسب به شهروندان به ویژه در حوزه ی خدمات شهریست.

حمیدپور؛ ابراز امیدواری کرد تا در دولت سیزدهم که نگاه متفاوتی به آبادان دارد ردیف اعتباری مناسبی برای انجام پروژه‌های مختلف در آبادان تعریف و لحاظ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم اجرای مسئولیت‌های اجتماعی توسط برخی ارگانها، سازمانها و به ویژه شرکتهای صنعتی بزرگ، یادآور شد: عدم انجام مسئولیت های اجتماعی سبب بهبود شرایط و وضعیت فعلی شهر نمی شود، شهروندان آبادانی بایستی در این باره مطالبه گری کنند و حق شهر را بگیرند.

وی گفت: ۴۸ درصد از بافت شهری آبادان فرسوده است که برای احیای آنها مذاکراتی را با بنیاد مسکن داشتیم. میزان خرابی های شهر فراوان است و چاره ای جز سپردن برخی از امور به پیمانکاران بزرگ نداریم

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا