استانها

ساخت ۴۳۰ مدرسه طی ۱۰ سال توسط خیرین در استان البرز

به گزارش سیلاد از البرز؛ «نورمحمد فردی» در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان البرز که همزمان با جشنواره خیرین کشوری در سالن شهدای دولت استانداری برگزارشد، اظهار کرد: همه کشورها به آموزش و پرورش اهمیت می‌دهند چون توسعه کشور به این مجموعه مهم وابسته است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک توسعه بدون پیوست فرهنگی امکان ندارد لذا برای توسعه کشور باید به آموزش و پرورش اهمیت داد و در آن سرمایه‌گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه خیرین در ساخت مدارس استان البرز نقش مهمی دارند، اضافه کرد: اگر خیرین نبودند دولت نمی‌توانست به تنهایی در راه مدرسه‌سازی حرکت کند.

فردی تعهد و احساس مسئولیت خیرین را ستودنی خواند و عنوان کرد: از سال ۹۰ تا کنون به کمک خیرین ۴۳۰ مدرسه در استان البرز ساخته شده است که دست تک‌تک آنها را می بوسم.

وی توجه و کمک به آموزش و پرورش البرز را ضروی دانست و افزود: یک سوم کارمندان دولت در البرز که شامل ۲۳ هزار نفر می‌شود در آموزش و پرورش کار می‌کنند و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز نیز در مدارس استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۸۰۰ نفر آنان اتباع خارجی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز ادامه داد: زیرساخت‌های استان با توجه به اینکه ۱۱ سال از استان شدن آن می‌گذرد، متناسب با جمعیت آن رشد نکرده است به گونه‌ای که امکانات موجود آن جوابگو نیست و همخوانی ندارد.

وی افزود: در بخش درمان نیز همانند آموزش و پرورش که با مشکل فضای آموزشی مواجه است با کمبود روبرو هستیم.

فردی به وجود سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در البرز اشاره کرد و گفت: اکنون تعدادی بیمارستان دولتی و خصوصی درحال ساخت داریم.

وی یادآورشد: از زمان روی کارآمدن دولت انقلابی کارهای ارزشمندی در حوزه کرونا انجام شده است و در زمان حاضر ۳۵ مرکز تجمیع واکسیناسیون با ۳۰۰ لاین با امکانات کامل در استان داریم.

وی معیشت و کنترل کرونا را اولویت رئیس‌جمهوری ذکر و عنوان کرد: باید برای رفع و کاهش مشکلات دست به دست هم دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز تاکید کرد: همه باید برای حل مشکلات آموزش و پرورش با همدلی و تعامل تلاش کنیم.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا