عمومی

روایتی از عدالت آموزشی

به گزارش خبرنگار جامعه سیلاد،اولین نشست «سمن‌ها و مسئله‌ عدالت آموزشی» با هدف آسیب‌شناسی و آسیب ‎زدایی اجتماعی به منظور ایجاد شبکه‌ای منسجم، موثر و مفید با حضور چهارده موسسه‌ نیکوکاری فعال در حوزه‌ تحصیل و آموزش، برگزار شد.

در این نشست که با هدف آشنایی موسسات مردم‌نهاد فعال در حوزه‌ آموزش با یکدیگر به منظور توسعه‌ ظرفیت‌ها و فرصت‌های همکاری، ارتقای سطح آگاهی و اطلاع نسبت به قوانین و آیین‌نامه‌ها، شناخت فرصت‌ها و مشکلات به منظور تسهیل گردش اطلاعات، هماهنگی سیاست‌های حاکمیت در حوزه‌ آموزش صورت گرفت، هر یک از موسسات نیکوکاری به تبیین جایگاه خود در حوزه‌ آموزش و نیز انتقال تجربیات خود در دوران کرونا و چشم‌اندازهای پساکرونایی پرداختند.

حرف مشترک موسسات نیکوکاری حاضر در این نشست علاوه بر تاکید به اهتمام هر چه بیشتر به ابعاد زیرساختی آموزشی در کشور و نیز گسترش همکاری‌ها و پرهیز از موازی‌کاری‌های غیرمفید، توجه به اهمیت محاسبه و ارزیابی اقتصادی اقدامات صورت گرفته برای نشان دادن میزان تاثیرگذاری سمن‌ها با توجه به ارزش اقتصادی منافع تولید شده در ازای تحصیل باکیفیت هر دانش‌آموز در کشور بود که این مهم می‌تواند فصل مشترک همکاری‌های دولت در ازای مطالبه‌گری‌های سمن‌های فعال در حوزه‌ تحصیل باشد؛ چنانکه این سمن‌ها همچون بازوی دولت در کنار آموزش و پرورش به فکر تضارب آراء پیرامون ارزشمندترین طبقه‌ی انسانی؛ یعنی دانش‌آموزان، در پرداختن به مهم‌ترین موضوع یعنی آموزش در کشور هستند.

از دیگر موضوعاتی که در این نشست به آن اشاره شد وجود ۱۱۰ منطقه‌ محروم در میان ۷۴۰ منطقه‌ آموزشی در آموزش و پرورش است که اهمیت توجه سمن‌ها و سازمان آموزش و پرورش به مسئله‌ فقر آموزش در کشور را تبیین می‌سازد.

در این نشست همچنین به اهمیت بهره بردن از شیوه‌ آموزش از راه دور که رهاورد مفید دوران کرونا بود، اشاره شد که این نوع آموزش می‌تواند برای مناطق محروم و کم تراکم جمعیتی که با نبود معلمان متبحر به صورت فیزیکی و حضوری مواجه هستند، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

آنچه در این نشست به عنوان جایگاه سمن‌های آموزشی در توقف چرخه‌ فقر مورد توجه قرار گرفت توجه به اهمیت تبدیل آموزش به اشتغال پایدار بود که ناگزیر مسیر برخی از دانش‌آموزان را به جای عبور از دانشگاه از مدارس کار و دانش و فنی و حرفه‌ای می‌گذراند. 

در اولین نشست سمن‌ها و مسئله‌ عدالت آموزشی موسسات زیر حضور داشتند:نیک‌گامان جمشید، موسسه‌ پویا، موسسه مهر ماندگار، ابرار، جامعه یاوری فرهنگی، بنیاد رشد، موسسه حامی، خیریه نیکان ماموت، خیریه امام علی، موسسه طلوع بی‌نشان‌ها، بنیاد دانش، مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل و خیریه علی‌اصغر و خیریه دارالاکرام از موسسات حاضر در این نشست بودند.

انتهای پیام/


مدیر

“چالش ها برای سرگرم کننده کردن زندگی هستند و غلبه بر آن باعث معنا دار شدن زندگی.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا